پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون استاندار خراسان رضوی :

راهکارهای اجرایی شدن منشور گفت وگوی سیاسی تدوین می شود سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن منشور گفت و گوی سیاسی گفت : احزاب ، سمن ها و تشکل های مردمی پایه این امر است در عین آنکه پشتوانه ای قوی و مهم برای اقداماتی است که دولت انجام می دهد.
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن منشور گفت و گوی سیاسی گفت : احزاب ، سمن ها و تشکل های مردمی پایه این امر است در عین آنکه پشتوانه ای قوی و مهم برای اقداماتی است که دولت انجام می دهد .
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در نشست هم اندیشی پیرامون منشور گفت و گوی سیاسی ابلاغی وزیر کشور با تعدادی از فعالان سیاسی انجمنهای علمی جوانان دانشجویان و محققین دانشگاهی حوزه تشکل های مردم نهاد اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی افزود : تلاش دولت بر آن است که در راستای تحقق مشارکت حداکثری مردم در اداره امور باید این حوزه تقویت شود .
وی تصریح کرد : بر این اساس ،منشور در9 بند شامل تاسیس وتقویت خانه احزاب و خانه سمن ها، آسیب شناسی و اصلاح فرآیندهای محدودیت آفرین و رفع موانع فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی، تمهید سازوکارهایی برای تعامل پایدارو موثر مدیریت عالی استان با این تشکل ها و مساعدت در انطباق قانونی فعالیت تشکل های مصرح در اصل 26 قانون اساسی با برگزاری جلسات توجیهی و کارگاه های آموزشی تعیین شده است .
وی بسترسازی برای تقویت ارتباط و گفت و گوی سازنده میان جریان های مختلف سیاسی و صنفی و ایجاد زمینه همکاری و همدلی، جلب مشارکت سیاسی دانشگاهیان ،نهادینه سازی فرهنگ انتقاد موثر ، سازنده و منصفانه ، استفاده از ظرفیت رسانه ها ، احزاب و انجمن های صنفی برای امیدآفرینی وتقویت وفاق اجتماعی و انسجام ملی ودر نهایت تسهیل برگزاری تجمعات صنفی و سیاسی قانونی و نظارت وتامین امنیت آنها را از جمله دیگر بندهای منشور دانست .
وی با اشاره به اهمیت نقش تشکل های مردم نهاد و سمن ها در این حوزه عنوان کرد : طی دو ، سه سال اخیر با حمایت هایی که صورت گرفته تعداد تشکل های مردم نهاد در استان از 540 مورد به یک هزار و 162 مورد افزایش یافته است ضمن آنکه 52 حزب و تشکل رسمی سیاسی هم در استان فعال هستند. و ٢٥ شعبه احزاب در شهرستانهای استان هم در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند .
وی گفت : در این راستا در استان خانه احزاب ، خانه جوانان ، مجمع مشورتی زنان ، مجمع جوانان ، میزهای گفت و گو با اقشار مختلف ،فعال شده ، ایجاد و راه اندازی شبکه دانشگاه ها هم آثار خوبی داشته و به زودی شبکه دانشجویی هم در راستای تقویت این تشکل ها ، شکل می گیرد .
وی ایجاد شبکه تشکل های صنفی و دانشجویی و مانند آن را هم در این راستا عنوان و ذکر کرد : به منظور تقویت این تشکل ها آموزش و توانمندسازی سمن ها از جمله ضرورت هاست که در سال 97بدین منظور برنامه ریزی گسترده ای شده است .
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : امروز10 تشکل نظام یافته موجود درگستره استان باید تقویت و فعالیت آنها گسترش یابد و در این راستا در کنار آموزش ها، تعامل شان با دستگاه های مختلف به صورت برنامه ای منظم ومنسجم برنامه ریزی شود .
وی ادامه داد : واگذاری پروژه ها و طرح های مختلف به تناسب ظرفیت و توانمندی به این تشکل ها اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ضرورت دیگری است که در دست پیگیری واجراست .
وی گفت : هم اکنون 120 تشکل مردم نهاد در حوزه حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی فعال شده اند که نقش موثری هم در مدت حضور در این عرصه ایفا کرده اند .
حسینی در این میان کارکرد تشکل های مردمی اعم از خانه احزاب و جوانان و مجمع مشورتی زنان و غیره را در حوزه تحلیل مسائل روز و موضعگیری های مناسب با آنها خالی دانست و گفت : در این حوزه خلا وجود دارد و باید این مجموعه ها به این حوزه وارد شده و در مباحث مختلف کمک راهبردی و موثر داشته باشند .
وی ادامه داد : در استان در کنار همه تلاش ها برای گسترش کمی و رشد فعالیت آنها در 27 حوزه و موضوع مختلف در بخش توسعه کیفی سمن ها و این تشکل ها اقدامات خوبی صورت گرفته است .
حسینی گفت : ضرورت شناخت فعالیت تخصصی این تشکل های اجتماعی و کیفیت بخشی به نحوه ارائه خدمات عام المنفعه به جامعه با رویکرد تنوع بخشی اهمیت زیادی دارد و از این رو تشکل ها به تناسب توانایی و تخصص در موضوعات و مسائل اجتماعی و فرهنگی استان وارد شده اند .
وی نمونه آن را ورود تشکل زنان حقوقدان در استان به موضوع کمک به زنان خشونت دیده و یا ورود تشکل های مردمی مربوطه به حوزه معتادان متجاهر و کمک به رهایی آنان از وضعیت فلاکت باردانست .
معاون استاندار، گسترش جغرافیایی این سمن ها از سطح شهرها تا روستاها ، توسعه قشری آنها در میان اقشار و گروه های سنی مختلف و غیره ، شبکه سازی سمن های همگن و ایجاد خانه تشکل ها که فعال شده وتدوین نظام نامه تعامل و همکاری آنها با بخش دولتی همه در این راستا عنوان کرد .

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/53686/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی