معاون آموزش متوسطه وزیر آموزشوپرورش:
آموزش و پرورش تنوع استعدادها را به رسمیت میشناسد
اجتماعي
بزرگنمايي:
خراسان آنلاین - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزشوپرورش گفت: آموزشوپرورش تنوع استعدادها را به رسمیت میشناسد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علی زرافشان، امروز در جشنواره کارآموزی دانشآموزی که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهارکرد: بعضی از دانشآموزان در زمینه زیستی- بدنی توانمند هستند و میتوانند به جهت توانمندی که دارند در سطح جهان قهرمانان ورزشی، افتخار آفرین و نامآور شوند. در واقع برخی از بچهها هوش موسیقایی و منطقی قوی دارند وآنها هم میتوانند هنرمند و هنرآفرین شوند و بتوانند در شرایط جامعه تاثیربگذارند و جامعه را از هنر خودشان بهرهمند کنند، و تاثیرات عمیقی را بر فرهنگ جامعه، روحیات مردم و... بگذارند.
وی ادامه داد: همه دانشآموزان دارای توانمندیهایی هستندکه این توانمندیها متفاوت است و اگر قبلا میگفتیم یک دانشآموز، توانا است باید میگفتیم که درس و هوشش خوب است و مباحث علمی را خوب یاد میگیرد اما امروزه یک دانشآموز توانا صرفا دانش آموزی نیست که ممکن است هوش خوب داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:برای ثروتمندشدن و ثروتآفرینی نیاز نیست که الزاما فرزند یک ثروتمند باشیم، کافی است فرد کارآفرین باشیم، ذهن کارآفرین داشته باشیم، فرد خلاقی باشیم که بتوانم با خلاقیتهای خود ثروتمند شویم. یکی از بزرگترین ثروتمندان دنیا ابتدای کار خود را با جمعآوری پیچ و مهرههایی که از ماشینها در خیابانها میریخت آغاز کرد. با فروش این پیچ و مهرهها به تدریج سرمایهای جمع کرد و به مدیر یکی از شرکتهای تولیدکنندههای خودروی آمریکا تبدیل شد.
زرافشان «با اشاره به این که دانشآموزان دارای هوشهای متنوع و گوناگونی هستند»، افزود: در مرکز رشد کارآفرینی و آموزش و پرورش، با رنگینکمانی از تنوع استعدادها و علایق دانشآموزان مواجه هستیم. آسمان تعلیم و تربیت، آسمانی تک رنگ نیست؛ بلکه آسمانی است رنگین کمان گونه که طیف علایق، استعدادها و توانمندیها در دانشآموزان وجود دارد و امروز تکلیف آموزش و پرورش این است که زمینه و بستر لازم را برای دانش آموزان فراهم کند. قدم اول این است که استعدادها و توانمندیهای خودشان را بشناسند. در قدم دوم به توانمندیهای خودشان اعتماد داشته باشند. آن چیزی که اعتماد به نفس یاد میشود، احترام به توانمندیهایی است که فرد دارد، و قدم سوم تلاش کردن در جهت شکوفایی و رشد توانمندیها است.
وی بیان کرد: این عبارت که «من توانمندی دارم» برای توانمند شدن کفایت نمیکند. برای توانمند شدن باید زمینه بروز و ظهور توانمندیها هم فراهم شود. توانمندیها فراهم نمیشود مگربا جدیت، تلاش، کوشش و سختکوشی.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش و پرورش شرایط را برای این موضوع فراهم کرده است و تنوع استعدادها را به رسمیت میشناسد و هر دانشآموز را متناسب با توانمندی خودش شایسته تقدیر و توجه می داند و زمینه را برای رشد و شکوفایی او فراهم کند.
زرافشان تشریح کرد: امروز بچهها را با نمره درس مقایسه نمیکنند، امروز نمیگویندکدام نفر در ریاضی و یا در شیمی قویتر هستند اما دانشآموزان را برمبنای توانمندیهایی که ناشی از هوشهای متنوعی است میشناسند.
وی عنوان کرد: اخیرا در رسانههای اجتماعی 100 ثروتمند برتر دنیا را اعلام کردند. وقتی به زندگینامه این افراد مراجعه میکنیم با نکات قابل توجهی مواجه میشویم که یکی از نکات این است که از بین این 100 نفر تعدادی فاقد مدرک دانشگاهی هستند و هیچوقت به دانشگاه نرفتند. 18 نفر از 100 نفر فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند. ثروتمندتر شدن سرمایه اولیه نیاز دارد. از بین این افراد چه تعداد از خانوادههای فقیر ثروتمند شدند؟ 36 نفر از این 100 نفر از خانوادههای فقیر، ثروتمند شدند. مسیرکارآفرینی ، تحول و ثروتآفرینی برخی از آنها هم از جشنواره ، مسابقه و المپیاد و رویداد کارآفرینی آغاز شده است.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹:۱۶
-
۵۳ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/53865/