پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیر کل اطلاعات:

جذب سرمایه گذاری خارجی کمک به توسعه خراسان جنوبی است گفتگو

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند - مدیرکل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تسهیل سرمایه گذاری خارجی از طریق ایجاد امنیت اقتصادی با کمک مردم، مسئولان و حضور مجموعه اطلاعاتی نقش موثری در توسعه و پیشرفت این استان دارد.
  فاضلی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) « 8 تا 14» اردیبهشت ماه افزود: با رعایت جوانب مختلف و بررسی های ضروری باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی فراهم شود.
وی ادامه داد: وزارت اطلاعات از همان سال های بدو تاسیس تاکنون، از ورود به هرگونه موضع گیری یا حتی اظهار نظرهای سیاسی پرهیز کرده و این موضوع را به عنوان یک راهبرد همیشگی مد نظر قرار داده است.
وی یادآور شد: چنین راهبرد مهمی مربوط به مقطع زمانی خاصی هم نیست، چرا که بر اساس فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) باید افراد اطلاعاتی مستقل، منزه و متقی باشند.
فاضلی اظهار کرد: امام راحل(ره) تاکید کردند که تمام کسانی که در این وزارتخانه هستند باید در هیچ گروه و حزبی نباشند، وابستگی به گروه ها، وابستگی فکری و عملی می آورد و این امر با کار شما منافات دارد، باید همه شما بی طرف باشید، دشمنی، دوستی، آشنایی و غریبی در کار نباشد، این کار خطرش بیشتر است، آن طرف هم چون اسلام قرار دارد اجرش زیاد است.
مدیرکل اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: بر این اساس مجموعه وزارت اطلاعات از هرگونه وابستگی های سیاسی، حزبی و جناحی و گروهی فاصله دارد و به هیچ عنوان در این حوزه ها ورود نمی کند.
فاضلی در پاسخ سوالی در خصوص دیدگاه رهبر معظم انقلاب در رابطه با مجموعه وزارت اطلاعات گفت: واقعیت این است که رهبری عنایت ویژه ای نسبت به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) دارند.
وی اظهار کرد: ایشان بارها از خدمات این مجموعه تقدیر کرده اند و منویات و فرمایشات بسیار مهم و گهرباری را در این خصوص بیان فرموده اند.
وی ادامه داد: رهبری در یکی از سخنرانی هایشان در جمع همکاران وزارت اطلاعات فرمودند« شما عزیزان جزو زحمتکش ترین و دلسوزترین ماموران و مسئولان دستگاه اداری نظام جمهوری اسلامی ایران هستید و حقیقتا این تعبیر سربازان بی نام و نشان و ناشناخته درباره شما و همه کسانی که با شما کار می کنند تعبیر درستی است و با همین روحیه کار کنید».
فاضلی تصریح کرد: همچنین ایشان، وزارت اطلاعات را چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خوانده اند، در دیدار اخیر نیز معظم له از پرسنل وزارت اطلاعات به عنوان مصداق مومنی که در قرآن یاد شده نام بردند، چراکه علیرغم مواجهه با تهدیدات دشمنان و اطلاع از کم و کیف اقدامات متنوع، پیچیده و گسترده دشمن، کماکان متعهد به دفاع از انقلاب و آرمانهای نظام هستند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ملاقات اخیر وزیر و کارکنان وزارت اطلاعات با رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: این دیدار موجب شد انگیزه و طراوت مدیران و پرسنل وزارت دو چندان شود، بیانات رهبری، همیشه چراغ راه وزارت بوده و هست.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در 29 فروردین ماه سال جاری هم در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صددرصد وزارت اطلاعات، تأکید کردند.
وی ادامه داد: ایشان در این دیدار فرمودند« مجموعه اطلاعاتی از ابتدا، سالم و خالص تشکیل شد و تاکنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان های خوبی پس داده است.»
مدیرکل اطلاعات استان بیان کرد: همچنین رهبری خطاب به مدیران وکارکنان وزارت اطلاعات به موضوع «مبارزه با فساد» اشاره کردند و گفتند: «باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان ‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهدام و شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه می شود».
وی با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات در دیدار با رهبری گفت: در این دیدار وزیر اطلاعات آمادگی همه سربازان گمنام را برای مقابله با ایادی نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار، صهیونیسم جنایتکار و آل سعود کودک‌ کش و دفاع از آرمان‌ های انقلاب اسلامی تا آخرین قطره خون خود اعلام کردند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد دلایل ناشناخته ماندن بخشی از عملکرد وزارت اطلاعات برای مردم افزود: بخشی از این اطلاع نداشتن به دلیل ماهیت کار اطلاعاتی و انجام کار پنهان در حوزه امور امنیتی و اطلاعاتی است که به دلایل مختلف نمی توان برخی از اهداف و وظایف را اطلاع رسانی کرد و یا روی آنها کار تبلیغی انجام داد.
وی ادامه داد: بخشی هم به دلیل تاکید خود همکاران ما در مجموعه وزارت اطلاعات بر گمنام ماندن هویت شان، هم در عرصه نام و نشان و هم در حوزه تبلیغ است .
وی یادآور شد: وزارت تلاش کرده است در همه این سال ها در راستای عمل به وظایف قانونی اش تلاش کند و به اعتراف دوست و دشمن، در بخش های مهمی از این وظایف، بیشتر از انتظار پیشرفت و اثرگذاری مثبت داشته است، به گونه ای که سرویس اطلاعاتی اسلامی ما بدون شک قوی ترین دستگاه اطلاعاتی منطقه و جزو مقتدرترین سرویس های اطلاعاتی دنیاست.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص وظایف و محورهای فعالیت اداره کل اطلاعات استان گفت: در خراسان جنوبی با دو ظرفیت و سرمایه عظیم روبرو هستیم، سرمایه اول نیروی انسانی خلاق، خوش فکر، متفکر و سخت کوش که هم ارزشی و هم ولایت مدار هستند و از طیف ها و گروههای مختلف و با وحدت در کنار هم زندگی می کنند.
وی تصریح کرد: سرمایه دوم برکات مادی، معدنی و ظرفیت های خدادادی این استان پهناور است، بر این اساس شاید بتوان مهمترین موارد و مسأله های قابل پیگیری استان را سرمایه گذاری خارجی، حوزه پر اهمیت گردشگری، معادن و وجود بروکراسی های اداری در بخش هایی از این استان دانست.
وی با تاکید بر اینکه باید بستر های لازم برای سرمایه گذاری خارجی در استان فراهم شود گفت: بخشی از علل نبود سرمایه گذاری در استان و کشور ،تحریم ها و محدودیت هایی از جمله برقراری نشدن روابط بانکی استاندارد بین بانک های ایران با سایر بانک های دنیاست و نیز فقدان حفاظت قانونی برای شرکت های خارجی فعال در ایران که ناشی از عضو نبودن کشورمان در سازمان تجارت است بر این موضوع صحه می گذارد.
فاضلی اظهار کرد: از سوی دیگر نبود قوانین محرمانه تجارت که موجب محافظت از اطلاعات محرمانه سرمایه گذاران در کشور می شود و علاوه بر آن وجود بروکراسی پیچیده و قوانین دست و پا گیر برای سرمایه گذاری خارجی و فساد اداری هم موجب کاهش سرمایه گذاری در داخل کشور شده است.
وی گفت: قسمتی از این مشکلات در خصوص خراسان جنوبی نیز وجود دارد و موجب شده استان نتواند از ظرفیت های مهم خود استفاده درستی داشته باشد.
وی اضافه کرد: کل مبلغ سرمایه گذاری شده خارجی مصوب در استان از سال 85 تا 96 به میزان 734.7 میلیون دلار بوده و مبلغ سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان در همین بازه زمانی 65.3 میلیون دلار بوده که این آمار کمی تأمل برانگیز است.
مدیر کل اطلاعات خراسان جنوبی در پاسخ به سوالی دیگری در خصوص وظیفه این نهاد در بخش گردشگری گفت: یکی از منابع مهم و غیر نفتی در آمدی برخی کشورها، تقویت صنعت گردشگری آن کشورهاست، اهمیت صنعت گردشگری با توجه به نقشی که این صنعت در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد جوامع دارد کاملا روشن است.
فاضلی افزود: این صنعت می‌تواند تأثیر‌گذاری قابل توجهی بر کاهش شدت معضلاتی مانند بیکاری، محدودیت منابع و گسترش عوامل ضد توسعه استان داشته باشد، توجه به این حوزه در شرایطی که استان در وضعیت خشکسالی به سر می برد بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: کشورهایی مثل ترکیه، برخی کشورهای آسیایی، اروپایی و عربی در حال حاضر بیشتر بر سرمایه گذاری خود در جذب درآمد ملی از طریق رونق موضوع گردشگری متمرکز شده اند.
وی ادامه داد: چهار زیرشاخص‌ مانند «محیط توانمندساز»، «سیاست‌گذاری سفر و گردشگری و شرایط توانمندساز»، «زیرساخت‌ها» و «منابع طبیعی و فرهنگی» به عنوان استانداردهای سنجش این مساله هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از ماموریت های سیستم اطلاعاتی در زیرشاخص محیط توانمندساز که دربرگیرنده پنج محور اصلی شامل «محیط کسب و کار »، «امنیت و آرامش»، «بهداشت و سلامتی»، «منابع انسانی و بازار کار» و «دسترسی به فناوری ارتباطات و اطلاعات» است تعریف می شود، لذا رقابت‌ پذیری در بخش گردشگری با محوریت امنیت و آرامش از اولویت های کاری ما در این بخش محسوب می شود.
وی تصریح کرد: به ‌منظور سنجش امنیت و آرامش در حوزه گردشگری از شاخص‌های «هزینه‌های جرم و خشونت»، ‌«قابلیت اطمینان از خدمات پلیس» و ‌«هزینه‌های کسب‌ و کار» استفاده می‌شود، ما با یک موضوع دیگر هم مواجه هستیم که تبلیغات منفی علیه ایران در رسانه‌های خارجی است.
وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای غربی با ایجاد جنگ روانی و تبلیغات منفی توسط رسانه‌های بین‌المللی و نشان دادن چهره منفی از ایران باعث تغییر مسیر بسیاری از گردشگران می‌شوند، بنابراین، یکی دیگر از عوامل و موانع مؤثر بر توسعه صنعت گردشگری، تبلیغات منفی برای مخدوش کردن چهره ایران وانزوای کشورمان درسطح بین‌المللی از سوی دیگر کشورهاست که بخشی از رفع این ذهنیت ها بر دوش وزارت اطلاعات است.
فاضلی گفت: در خراسان جنوبی جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که نه تنها در کشور بلکه در تمام دنیا بی نظیرند و باید ضمن تداوم امنیت گردشگری بتوان با تبلیغات صحیح و کارآمد، استان و جاذبه های دیدنی وگردشگری آنرا در ابعاد مختلف به تمام کشور وجهان معرفی کرد و این با همکاری قوای انتظامی، دستگاههای اداری و همه ارگانها میسر می شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد تهدیدهای دارای اولویت در استان افزود: خراسان جنوبی به دلیل گستردگی و همچنین مرز وسیع با کشور پر تلاطم افغانستان در معرض آسیب ها و تهدیدهای متنوعی قرار دارد، این شاخصه مناطق مهم و استراتژیک در کل دنیاست که ژئوپلیتیک هر منطقه به هر میزان که ظرفیت ها و فرصت ها را افزایش می دهد، علی القاعده تهدیدها را هم بیشتر می کند.
فاضلی گفت: هنر ما تبدیل تهدیدها به فرصت ها و استفاده از این فرصت ها در زمان مقتضی و با برنامه مناسب است، در چند حوزه برخی تهدیدها را در مورد خراسان جنوبی مهم تر از سایر تهدیدها و ضرورت معطوف شدن نگاه مسئو لان و مردم را به آنها دارای اولویت بیشتری است.
وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که استان را در آینده مورد تهدید قرار خواهد داد فرقه گرایی و جریان های انحرافی مذهبی و تحریف در دین و مذهب است، بروز مسائلی مانند تغییر دین و یا حتی مذهب و افراط گرایی مذهبی از جمله مسائلی است که پیوند آن با پتانسیل های بحران آفرین در منطقه مانند تفکرات داعش، القاعده و بویژه گروههای محارب می تواند آسیب فراوانی برای مبانی دینی اسلام در کشور و استان به همراه داشته باشد.
وی تاکید کرد: شهروندان و بخصوص جوانان استان نسبت به گروهها و جریانات تکفیری و تروریستی که با وعده های دروغین و فریبنده اقدام به جذب می کنند شناخت و دقت لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: عضویت و فعالیت در این گروه ها نه تنها از نظر قانونی جرم است و دارای مجازات سنگین خواهد بود، بلکه خیانت به نظام جمهوری اسلامی ایران نیز محسوب می شود و کمک به دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
مدیر کل اطلاعات استان در ادامه بیان کرد: در سایر حوزه های هم دشمن به دنبال بهره برداری های خاص خود است، به عنوان مثال بخش عمده ای از فعالیت های جاسوسی گروهک منافقین را هنوز تخلیه تلفنی شکل می دهد که از طریق تماس تلفنی از خارج کشور ولی با پوشش های مناسب داخلی و استفاده از نام و شهرت افراد شاخص و بعضا آشنا و طرح سوالاتی نزدیک به واقعیت اقدام به جمع آوری اخبار واطلاعات می کنند.
فاضلی افزود: شهروندان، کارکنان و مدیران دستگاههای اجرایی نباید به هر تماس تلفنی اعتماد کنند و اطلاعات و اخبار بدهند بلکه پس از بررسی وکسب اطمینان کامل پاسخگو باشند.
وی با اشاره به بحث فضای مجازی و پیام رسانهای مختلف یادآور شد: فضای مجازی و پیام رسان ها در دنیای فعلی نقش مهمی در ارتباطات بین شهروندان دارند که البته باید دقت کرد تبادل هر گونه اطلاعات و اخبارمهم از طریق این پیام رسان ها به ویژه پیام رسان های خارجی مثل تلگرام واینستاگرام و یا سایر پیام رسان ها که مرکز و دیتای آن در خارج کشور وجود دارد می تواند ضربه جبران ناپذیری به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد سازد.
وی اضافه کرد: توصیه می شود والدین نظارت کامل نسبت به استفاده فرزندان خود در حوزه پیام رسان ها داشته باشند چون خطرات و دام های جانبی زیادی ممکن است گریبانگیر آنها شود که گاهی جبران مشکلات ایجاد شده از این مجرا غیر ممکن است .
فاضلی گفت: همچنین خانواده ها نیز در این پیام رسان ها مراقب حضور و فعالیت افراد شیاد، فاسد و فریبکار باشند تا مشکلی در زندگی خانوادگی آنها بروز نکرده و زمینه از هم پاشیدگی بنیان خانواده آنها فراهم نشود.
وی افزود: دشمن در تلاش است با استفاده از این پیام رسان ها، فاصله بین ضد انقلاب و مردم را کمتر کرده و لذا منویات و هدایت های فریبکارانه خود را در حوزه اتصال نارضایتی ها به اقدامات ضد امنیتی و ضد اجتماعی به صورت لحظه ای و سریع توسعه دهد.
وی اظهار کرد: این موضوع به صورت مداوم از طرف وزارت اطلاعات رصد می شود و هشدارهای لازم ارائه می شود، اما هوشیاری و دقت همیشگی شهروندان ما را هم لازم دارد.
فاضلی گفت: وزارت اطلاعات و ادارات کل اطلاعات استانها وظایف خاصی را در حوزه عملکردی بر عهده دارند، از شهروندان استان تقاضا داریم اخبار و گزارش هایی را به ستاد خبری اداره کل اطلاع رسانی کنند که هم دارای اهمیت و هم در حوزه وظایف ذاتی ما برای بررسی و پیگیری وزارت اطلاعات باشد.
وی افزود: یکی از مراکز ارتباطی وزارت اطلاعات با شهروندان، « ستاد خبری وزارت اطلاعات» است که شهروندان می توانند ضمن برقراری تماس با شماره تلفن 113 و یا به صورت مکتوب، با اطمینان کامل از محفوظ ماندن قطعی نام و نشان آنان، گزارش های خود را به صورت شفاهی و یا به صندوق پستی 113 برای بررسی از سوی کارشناسان ما ارائه کنند.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی در خصوص هرگونه مشکل و معضلی که در جامعه مشاهده می شود وظیفه ذاتی، انسانی، دینی و شرعی و اجتماعی همه مردم است و ما نیز بر اساس وظایف ذاتی خود موظف به پیگیری و در صورت لزوم اقدام مناسب هستیم.
مدیرکل اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: وزارت اطلاعات نقشه و توطئه های برخی عوامل داخلی و خارجی را پیش از آنکه بتوانند عملی سازند با همکاری مردم ، شناسایی و خنثی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: پشتوانه عظیم و بزرگ همه کارهای ما در وزارت اطلاعات، خداوند، مقام عظمای ولایت و ملت ایران و مردم خونگرم استان خراسان جنوبی هستند که با تمام وجود به آنها افتخار می کنیم و از همراهی آنان در همه صحنه های انقلاب سپاسگزاری می کنیم.
فاضلی گفت: دشمن با برنامه ریزی های دقیق برای آینده نظام در حال ایجاد چالش های بزرگ و مهمی است، رمز عبور از این چالش ها و گردنه های سهمگین و پیچ های تاریخی مهم، تمسک به محوریت ولایت فقیه، توجه به مطالبات و خواسته های مردم و آینده نگری و هوشیاری در راستای حفظ وحدت جامعه است.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/55651/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی

بیش از 9 هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد

تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در 47 سایت نهضت ملی مسکن

اعضای باند 11 نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند

رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است

مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد

انعقاد 5 قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان

کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی

آزمون 133 باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی

راز عجیب و غریب ‌چگونه تشکیل شدن ماه فاش شد

خرده فروشان مواد مخدر در شیروان بازداشت شدند

برخورداری 700 نفر از خدمات درمانی اردوی جهادی ارتش

مستند سازی 64 شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی

راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان

تجمع پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی

ایران برای نخستین بار میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد

اعتماد: بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل‌های کشور نابود شده است

برخورد قاطع با کارگاه متخلف شن شویی در مشهد

رشد 51 درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی

5 طرح محوری خراسان رضوی در سال 1403 برای مناطق عشایری

دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است

فیلم/ کشف یک تن شیشه از بار تریلی سنگ معدن

رونمایی از دیوارنگاره وعده صادق در میدان شهدای مشهد

توقیف تریلی حامل بار یک تن موادمخدر شیشه

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی

دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی

افتتاح 3 طرح هادی در شیروان

طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه 1403 اعتبار گرفت

9 طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه 1403 اعتبار گرفت

افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است

2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران

انتقاد استاندار ایلام از وضعیت ساخت بازارچه میوه و تره بار

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است

شناسایی فرار مالیاتی 3 هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی

این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد

شناسایی فرار مالیاتی 3 هزار میلیارد تومانی

نخاع می‌تواند مستقل از مغز عمل کند

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - سه شنبه 28 فروردین

راه اندازی 9 سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

دستگیری 3 سارق احشام با 9 فقره سرقت در اسفراین

طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت

نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 28 فروردین 1403+ جدول