پیام خراسان

آخرين مطالب

دارابی محبوب اعلام کرد:

کمبود 10 درصدی اعتبارات بیمه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد علمي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزینه‌های بیمه‌ها نسبت به سال 95 حدود 17.5 درصد و نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش یافته و ما باید طی سال جاری با توجه به کمبود 10 درصدی اعتبارات بیمه‌ای بهترین خدمات را به جامعه ارائه دهیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا دارابی محجوب شب گذشته در اختتامیه یازدهمین جشنواره آموزش شهید بهشتی که در محل تلار ابن‌سینا برگزار شد با اشاره به معضلات اقتصادی دانشگاه و وزارت بهداشت بیان کرد: حدود 10 درصد کاهش اعتبارات بیمه‌ای به عهده دانشگاه‌ها، 8 درصد به عهده بیمه و 4 درصد به عهده بیمه‌ها قرار دارد.اگر چه اعتبارات حوزه وزارت بهداشت با تلاش‌های وزیر درصدی رشد نسبت به سایر موسسات داشته‌است ولی بضاعت دولت در همین حد است و به علت بدهی‌هایی که بیمه‌ها دارند مقرر شده‌است که در سال جاری کاهش هزینه داشته‌باشند.
وی ادامه داد: رسالت بزرگی بر عهده همه ماست. از کوچکترین موضوع، حتی خاموش کردن یک لامپ در شرایط غیر ضروری نیز نبایستی گذشت. بایستی در زمینه استفاده از تجهیزات پزشکی صرفه‎‌جویی اتخاذ کرد، زیرا با توجه به شرایط ارزی کشور هزینه این اقلام بسیار سنگین خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ما بایستی در طول سال جاری با توجه به کمبود 10 درصدی اعتبارات بیمه‌ای بهترین خدمات را به جامعه ارائه دهیم و غیر این چاره‌ای نیست. هر چه بتوانیم بیش از 10 درصد کاهش هزینه داشته‌باشیم از سوی وزارت به عنوان پاداش به دانشگاه‌ها تخصیص داده خواهد شد.
دارابی محجوب با اشاره به هزینه‎‌های دانشگاه عنوان کرد: عمده هزینه‌ای که در دانشگاه متحمل می‌شویم مربوط به فرایند‌های پاراکلینیک است که هم تجهیزاتی با فناوری روز نیازمند است وهم خود فرایند بسیار پرهزینه است. بنابراین بایستی با حداقل امکانات بیماری تشخیص داده و درمان صورت گرفته شود.
وی اضافه کرد: حوزه بهداشت درمان بسیار گسترده‌است. از دورترین نقاط استان تا مشهدخدمات عرضه بهداشتی و درمانی عرضه می‌شود که همواره باید در بهترین و بالاترین سطح ممکن باشد. ما آموختیم که آنچه برای خودمان نمی‌پسندیم برای دیگران هم نبایستی بپسندیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌هایی که در ستاد دانشگاه علوم‌پزشکی خواهد شد با همکاری تمامی افراد به خصوص با هماری اساتید، بایستی به دانشگاه کنند و بدانند که این همکاری، یاری کردن اقتصاد کشور و کمک به مردم کشور بوده که بتوانند از این امکانات بهره کافی ببرند. طوری نشود که در انتهای سال اعلام کنیم که اعتبارات بیمه‌ای دانشگاه پایان یافته است و از این پس درمان بیماران به صورت آزاد صورت خواهد گرفت.
دارابی محجوب مطرح کرد: این موضوع تنها متعلق به بخش دولتی نیست، در بخش‌های خصوصی و خیریه نیز این معضل وجود دارد. بخش خصوصی و بخش دولتی بایستی کمک کنند تا هزینه‌های درمانی کاهش پیدا کند. اگر بخش خصوصی نیز در این امر همت نگمارد، اعتبارات آنان نیز پایان خواهد یافت و بیماران بایستی به صورت آزاد درمان شوند که به علت مشکلات اقتصادی به مردم بیش از پیش فشار خواهد آمد.
وی تاکید کرد: هر چه در بخش دولتی، خصوصی و غیره صرفه‌جویی بشتری صورت گیرد، در امر درمان بیشتر و بهتر مردم موفق‌تر خواهیم بود و افراد بیشتری می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به خروج آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: امسال، سال سختی است، اعتقاد داریم که بایستی به عهد و پیمان وفادار باشیم اما دیدیم که ملت ایران در حدود 40 سال در معرض انواع ظلم‌ها، نامهربانی‌ها و پیمان‌شکنی‌ها قرار گرفته است، چه در دوران انقلاب و چه در دوران پسا انقلاب و جنگ تحمیلی. تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا نظام جمهوری اسلامی آسیب ببیند.
وی اظهار کرد: بیش از یک دهه تلاش‌های دیپلماتیک این کشور توسط افرادی که بویی از انسانیت نبرده‌اند از دست رفت. کسانی که حق حیات را تنها برای خودشان می‌خواهند و بویی از آزادی نبرده‌اند. با اتفاقاتی که افتاد و تصمیمات عاقلانه‎‌ای که از سوی رئیس جمهور اتخاذ شد، امیدواریم که نظام بتواند به عهد خویش پایبند بوده و دیگران نیز چنین کنند تا در جهان اثبات شود که ایرانی همواره آزاد و متعهد بوده و بر اساس آموزه‌ای دینی و ملی همواره بر پیمان‌های خویش پایبند بوده است.
دارابی محجوب با اشاره به مقام معلم بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی هرروز روز معلم است، هر روز فعالیت‌های علمی جاری است. فعالیت افراد مشغول در حیطه پزشکی اعم از آموزش، دانشجویی، دارو غذا، بهداشت و درمان همگی فرایند آموزش را در هر لحظه‌ای ایفا می‌کنند. 
وی اضافه کرد: افرادی که در حرفه پزشکی مشغول هستند تلاش دارند تا افرادی را تحویل جامعه دهند که هم به کار اجتماع و مردم بیایند و هم به سوگند پزشکی خویش وفادار باسند. چرا که در رشته پزشکی مردم به اجبار به ما رجوع کرده و سرنوشت پزشکان با سلامت جامعه عجین گشته است. به خصوص در حال حاضر که بحث اجتماعی کردن سلامت از سوی وزارت بهداتش در دستور کار قرار گرفته تا عامه مردم بتوانند سهم خود در سلامت جامعه را ادا کنند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به موفقیت‌های اساتید این دانشگاه گفت: اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سالی پر از موفقیت را پشت سر گذاشته‌اند. در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی، بهداشتی، دانشجویی و علوم غذایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده‌است.
دارابی محجوب تصریح کرد: دانشگاه در سال گذشته موضوع استاد ممتازی را در دستور کار خود قرار داده است. موضوعی که برخی از اساتید بعد از بازنشستگی در قالب استاد ممتازی به فعالیت خود ادامه دهند. در سال گذشته دو نفر از اساتید حائز مقام استاد ممتاز شدند. امیدواریم که در سال جدید نیز اساتید دیگری به این مقام نائل آیند.
وی اضافه کرد: 6 نفر از استاید دانشگاه ما به عنوان جز یک درصد دانشمندان برتر جهان شناخته شده‌اند. تعدادی از اساتید در جشنواره رازی به مقام‌های برتر دست یافتند. اساتید ما هم در عرصه داخلی و خارجی خش درخشیدند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی توانست برای اولین بار مجوز یونسکو سنتر در حیطه مطالعات علوم پایه و تغذیه اخذ کند. همکاری های زیادی با دانشگاه‌های بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است. در سال پیش مجوز پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف کسب شده شده است. شورا آموزشی دانشگاه مصوب کرده که 20 درصد ظرفیت رشته‌های مختلف به دانشجویان بین‌الملل اختصاص یابد. 
دارابی محجوب با تاکید بر رابطه صمیمی بین استاد و دانشجو بیان کرد: ارتباط نزدیک و همدلی بین اساتید و دانشجویان می‌تواند منجر به ارتقای اخلاق حرفه‌ای شود. هرچه ارتباط بین استاد و دانشجو و صمیمیت بین آن‌ها بیشتر شود، هم استاد انگیزه آموزش پیدا می‌کند هم دانشجو انگیزه کسب آموزش که نتیجه مثبت آن ورود افرادی موثر به جامعه خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/58644/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

90 درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند

شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان

محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید

166 خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد

سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» برای نخستین بار به سپاه احضار شد

جبران کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود

77 درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد

قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

کلاهبرداری 2 میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر