پیام خراسان

آخرين مطالب

نایب رئیس شورای شهر مشهد:

رقبا این چهارسال را تحمل کنند/ راه خود را ادامه می‌دهیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «رقبا باید این چهارسال را تحمل کنند»، گفت: انتقادکردن ایرادی ندارد، اما اینکه هنوز 9 ماه نگذشته بخواهند کل رای مردم را نادیده بگیرند، به صلاح خودشان هم نیست.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حمیدرضا موحدی‌زاده در بیست‌وچهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، با بیان اینکه «بیست‌وچهارم اردیبهشت ماه سال گذشته انتخابات پرشور و پر احساسی در سطح مشهد و کشور داشتیم»، اظهار کرد: این انتخابات می‌تواند یادآور این باشد که همچنان در کشور ما نقش صندوق رأی برجسته است و مردم می‌توانند از طریق آرای خود و شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی نظرات خودشان را اعلام کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از اوقات افرادی در انتخابات پیروز شده و سرکار آمدند که برخی نمی‌خواستند، اما مردم رأی دادند و نظام هم پذیرفته و مستقر شده‌اند. در شورای شهر مشهد هم در رقابتی که صورت گرفت این اتفاق افتاد.
موحدی‌زاده تصریح کرد: صندوق رای را همچنان باید باز نگه داریم و به صلاح هیچ‌کس نیست مردم را از مشارکت کردن و از فواید انتخابات و صندوق رأی ناامید کنیم. این موضوع اگر هم دودی داشته باشد به چشم همگان خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه «یکی از ویژگی‌های انتخابات 29 اردیبهشت رقابت بین دیدگاه‌ها و برنامه‌های مختلف بود که در مشهد هم تبلور پیدا کرد»، خاطرنشان کرد: لیست امید در انتخابات سال گذشته برنامه‌ای را ارائه کرد و در آن چالش‌های شهر مشهد را با کمک کارشناسان شهرداری مورد شناسایی قرار دادیم و وجه تمایز ما با لیست‌های رقبا وجود این برنامه بود، یعنی از طریق نخبگان برای اکثریت جامعه روشن شد که لیست امید با برنامه وارد رقابت انتخابات شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: لیست امید شعار مشهد شهر امید و زندگی و تغییر در شیوه مدیریت شهر مشهد مطرح شد که در ماه‌های گذشته این تغییر در شهر قابل لمس بوده است. ما شعار امید و زندگی را همچنان دنبال خواهیم کرد و تغییر در شیوه اداره شهر را بر اساس دیدگاه‌هایی که شورای پنجم دارد و متخصصیان شورا دارند، را دنبال خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین این انتخابات یادآوری می‌کند که مشارکت انتخابات سال قبل که بیش از 40 میلیون نفر در آن شرکت کردند و دکتر روحانی با بیش از 24 میلیون رای در آن پیروز شدند و دولت تدبیر و امید برای دوره دوم ادامه پیدا کرد و نظر مردم روشن شد. رقبا باید این چهارسال را تحمل کنند، انتقاد کردن ایرادی ندارد، اما اینکه هنوز 9 ماه نگذشته بخواهند کل رای را نادیده بگیرند به صلاح خودشان هم نیست. 
موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه «پیروزی قاطع لیست امید در مشهد بیانگر نظر مردم در مشهد است»، تصریح کرد: در انتخابات شورای شهر مشهد رقبای پر قدرتی در برابر ما بودند و نظر امکانات و تبلیغات و رسانه خیلی برتری نسبت به ما داشتند، اما آنچه مردم را به پای صندوق رأی کشاند تفاوت رویکردها و نگرش‌ها بود که مورد توجه مردم قرار گرفت و لیست امید با رای چشمگیری پیروز شد و این یک سرمایه اجتماعی است که باید آن را قدر بدانیم و ما نیز باید آن را پاس بداریم و شئون نمایندگی مردم را بیشتر از دیگران قدر بدانیم و در درجه بعد رقبا و مخالفان و موافقان، همه باید پای رای مردم بایستیم که مردم دلگرم باشند و در انتخابات‌های بعدی جواب مثبت دهند. اگر به هر دلیلی بخواهیم آن‌ها را ناامید کنیم ممکن است مشکلاتی در انتخابات‌های بعدی به وجود آید.
وی خاطرنشان کرد: ما از همان اول می‌دانستیم قدم در راه سخت و طاقت‌فرسایی گذاشته‌ایم، اما عزت‌آفرین. مسئولیتی که نسبت به آینده مردم و شهر حس می‌کنیم ما را به این صحنه کشاند و زیر بار این مسئولیت سنگین رفتیم و همچنان این مسیر را ادامه خواهیم داد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد «محیط زیست شهری» و «حمل‌ونقل شهری» «توسعه و عمران شهری» و «ایمنی شهر» و «کاهش شدید منابع درآمدی شهرداری» را از جمله مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: هدف ما این است که با اثبات خود بپردازیم تا نفی گذشته و این را تا جایی که امکان پذیر بود رعایت کردیم.
وی ادامه داد: کاهش شدید منابع درآمدی خود را در قوانین موجود نیز نشان می‌دهد، در گذشته شهرداری‌ها استقلال عمل بیشتری در دریافت عوارض داشتند و عوارض در محل هزینه می‌شد چراکه عوارضی که از مردم گرفته می‌شود باید در همان محل هزینه شود تا مردم آثار آن را بچشند و به پرداخت عوارض تشویق شوند. درواقع بین پرداخت عوارض و آبادنی شهر ارتباط مستقیمی وجود دارد که مردم اگر حس کنند پرداخت عوارض توسط آن‌ها در آبادانی شهر تاثیری ندارد برای پرداخت انگیزه پیدا نمی‌کنند. این موضوع بعدها تبدیل شد به تجمیع عوارض و اخیراً هم تبدیل شده به قانون مالیات بر ارزش افزوده یعنی عوارض محلی که اختیار شهرداری بوده با مالیات کشور قاطی شده است؛ این موضوع خیلی جالب نیست و اختیارات شورا را باید بیشتر کنیم.
موحدی‌زاده گفت: نهاد شورا سرمایه‌ای است در اختیار نظام، دولت، مردم و کشور که اگر قدر آن را ندانیم ممکن است تبعات جبران ناپذیری به بار داشته باشد. 
وی با بیان اینکه «مشهد یک شهر ملی است و مسئولان دیدگاه‌های خوبی نسبت به مشهد دارند، اما در عمل به دلیل گرفتاری‌های متعددی که دارند به فراموشی سپرده می‌شود»، بیان کرد: ما مسائلی داریم که فراتر از توان شهردای است، برای نمونه احداث کمربند در همه شهرها را وزارت راه و مسکن اجرا می‌کند و در مشهد این پروژه اجرا شده و شهرداری مشهد بیش از 100 میلیارد تومان در آن هزینه کرده و با مسائل حقوقی هم مواجه شده است و توقف این پروژه‌های ملی که با مجوزهای لازم اجرا می‌شود به صلاح شهر و آینده کشور نیست. 
نایب رئیس شورای اسلامی شر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام، بیان کرد: برجام محصول مشترک نظام و مبتنی بر نرمش قهرمانانه و تیم حرفه‌ای دیپلماسی دولت تدبیر و امید است و درست نیست که آن را تفکیک کنیم که دولت این توافق را انجام داده است. چیزی بدیهی است که دولت بدون اذن مقام معظم رهبری اجاره انعقاد این توافق را نداشت. خروج آمریکا از برجام آسیبی است که آن‌ها به ابهت خود زدند چراکه اروپا در برجام مانده است.
وی ادامه داد: این خروج نشان داد که قدرت‌های بزرگ به تعهدات خود پایبند نمی‌مانند و این یک نوع بدعهدی و تعهدشکنی را ما در این خروج می‌بینیم و اینکه ترامپ می‌گوید ما با ایران توافق جدید امضا می‌کنیم ما از شما می‌پرسیم که چه تضمینی است که دولت بعدی این رفتار را تکرار نکند؟ شما با این اقدام استراتژی خود در دنیا را به خطر انداختید و چنین هوشمندی در تیم ترامپ وجود ندارد که این استراتژی را در ذهن جهانیان شکست.
موحدی‌زاده اضافه کرد: این خرج ملت ما را متحدتر می‌کند چراکه هیچ وقت زورگویی نتوانسته ملت ما را زمین بزند. با این وجود ما باید به نمادهای ملت‌های دیگر احترام بگذاریم و ما نباید دچار احساسات شویم به این معنی که نباید به نمادهایی که برای دیگر ملت‌ها مهم است توهین کنیم. خداوند می‌گوید که لعنت نفرستید به خدای دیگران و ما اگر این رفتار افشاگرانه را داشته باشیم برای هفت پشت امریکا بس است و نیازی به آتش زدن پرچم آن کشور نیست.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/59161/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قائنات، سربیشه و طبس، دارای بیشترین سطح زیر کشت گندم

تامین 5 درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید

برگزاری همایش نمایش اسب های اصیل در طبس

بودجه 12 هزار میلیارد ریالی این سازمان در سال جاری

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره وزش باد شدید در استان

آیت‌ الله علم‌الهدی: خدمت‌ رسانی مدیریت شهری قابل لمس باشد

ایثارگران حوزه سلامت اجر و ثواب شهدا را دارند

راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

جزییات پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن کارگران

هدیه بیش از 15 میلیون مترمکعبی آسمان به کویر

افزایش میانگین تولید گندم در خراسان جنوبی

بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی امسال 2300 میلیارد تومان است

معرفی رییس کل جدید دادگستری استان

1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بازگشایی و لایروبی شد

معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»

دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد

دستگیری متهم به 27 فقره سرقت از معابر عمومی در مشهد

دزد دریچه‌ فاضلاب مشهد دستگیر شد / 32 ساله با سابقه 27 سرقت

قلعه رودخان؛ دژی بر فراز جنگل‌های هیرکانی

آمادگی فرودگاه مشهد برای اعزام زائران به سرزمین وحی

رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مشهد ( 1 اردیبشهت 1403)+جدول

آغاز هفته خلاقیت و نوآوری شهری مشهد؛ شنبه یکم اردیبهشت

تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ورود مجلس به ماجرای حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان

3 ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

باغ مشهد میزبان 270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت هزار و 200 قاضی زن در ایران

باغ مشهد میزبان270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

ثبت‌نام 33هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ