پیام خراسان

آخرين مطالب

فرودی: سلاح نباشد، کاری پیش نمی‌رود/ تلفنی پاسخ نمی‌دهم! ورزشي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - رییس هیئت تیراندازی خراسان رضوی می‌گوید به پاسخ از طریق تلفن اعتقادی ندارد و باید نشست خبری برگزار شود تا پاسخ اصحاب رسانه را بدهد. 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، کوروش فرودی در نشست خبری هیئت تیراندازی که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، در خصوص فعالیت‌های این هیئت اظهار کرد: با فعالیت‌هایی که در سال‌های 95 و 96 انجام شد، شاهد رشد پیشرفت این هیات نسبت به سال‌های قبل بودیم و امیدواریم به جایگاه بهتری دست پیدا کنیم. 
وی در خصوص فعالیت بانوان در این رشته تصریح کرد: پیشرفت بانوان در رشته تیراندازی نسبت به آقایان بیشتر بوده‌است. در لیگ ورزشی سال 96 بانوان کشور، مقام سوم تیمی به خراسان رضوی رسید و نیکی شمسی‌نیا موفق به کسب رتبه دوم در بخش انفرادی شد.
وی ادامه داد: همچنین خراسان رضوی توانست در مسابقات قهرمانی جوانان کشور که بهمن 96 برگزار شد، به مقام سوم تیمی در رشته تفنگ بادی دست یابد. همچنین مدال طلای قهرمانی کشور را زهرا هاشمی از آن خود کرد، هاشمی در مسابقات ورلدکاپ کره که یک ماه گذشته برگزار شد، همراه با تیم ملی حضور داشت که در این رقابت‌ها، کشورمان مقام تیمی نیاورد اما بالاترین امتیاز در بین اعزامی‌ها را هاشمی از آن خود کرد. فردا نیز هاشمی برای شرکت در ورد‌کاپ آلمان راهی این کشور می‌شود و به احتمال زیاد راهی مسابقات جاکارتا نیز خواهدشد.
رئیس هیئت تیراندازی استان ادامه داد: با تمام ادارات و سازمان‌ها از جمله آستان قدس و دانشگاه فردوسی، جلساتی در خصوص ایجاد هماهنگی‌ به منظور مناسب‌سازی زیرساخت‌ها گذاشتیم؛ بنا است دانشگاه از لحاظ علمی و فضایی که وجود دارد، با هیئت همکاری انجام دهد و هیئت استان نیز از جهت مربی و سایر تجهیزات با دانشگاه تعاملاتی را برقرار کند تا بتوان از منافع یکدیگر استفاده کرد.
وی در خصوص استعدادیابی افزود: تیم‌هایی آماده شده که برای استعدادیابی به مدارس مراجعه کنند، اما زمانیکه اسم تیراندازی برده می‌شود با مخالفت مواجه می‌شویم؛ بنا است که برخی از مدارس در پایه هشتم تا یازدهم به دلیل فیزیک دانش‌آموز در این سن، فعالیت‌هایی در ساعت ورزشی انجام دهند اما متاسفانه از طرف آموزش و پرورش با مقاومت‌هایی مواجه شدیم و همکاری با هیئت انجام نمی‌شود. 
فرودی با بیان اینکه هیات تیراندازی در مشهد نداریم، گفت: دلیل عدم فعالیت هیئت مشهد مناسب نبودن زیرساخت‌هاست و به دلیل کمبود سلاح و تجهیزات، شرایط موجود ایجاب نمی‌کند که هیات مشهد را راه اندازی کنیم؛ هم‌اکنون کارهای اجرایی بین استان و مشهد مشترکا انجام می‌شود. برخی از رشته‌ها بدون هزینه نمی‌توانند عملکردی داشته باشند و در رشته تیراندازی اگر سلاح نباشد نمی توان فعالیت کرد و کمبود سلاح یکی از مشکلات هیئت است. 
وی ادامه داد: در رشته تیراندازی حدود 20 شاخه داریم، اما متاسفانه زیرساخت‌ها فراهم نیست و آنطور که شایسته استان است نتواستیم اقدامات زیادی انجام دهیم. 
فرودی در پاسخ به اینکه مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد در دوران ریاست قبلی هیات هم مطرح بود، پس ثمره حضورش در هیات چیست؟ عنوان کرد: اگر چهار سال دیگر از رئیس بعدی هیات بپرسید باز هم این مشکلات را مطرح می‌کند؛ اما هیئت در این دو سال در تعداد ورزشکار پیشرفت داشته‌است. 
وی درپاسخ به این انتقاد که بایستی هیئت تعداد ورزشکاران حرفه‌ای را اعلام کند، تصریح کرد: در خصوص تیراندازی هر ساله عده‌ای جذب می‌شوند و از رده‌های پایین شروع می کنند تا به مرحله حرفه‌ای برسند، این تعداد ورزشکار نیاز به تجهیزات دارد، با توجه به اینکه افزایش تجهیزات داشتیم اما بازهم کمبودهایی داریم.
رئیس هیئت تیراندازی استان در خصوص انتقاد خبرنگاران به وی در رابطه با عدم پاسخگوییش عنوان کرد: من تلفنی در خصوص عملکرد هیئت پاسخگو نیستم، برخی اوقات در جلسه هستم و یا حضور ذهن در خصوص برنامه‌های هیئت ندارم تا جزئیات اطلاعات را بدهم و ترجیح می دهم اگر گزارشی قرار است، داده شود در جلسات این چنینی و یا حضور اصحاب رسانه در محل هیات داده شود.
وی درخصوص الکترونیکی شدن سیبل‌ها عنوان کرد: تجهیز سیبل‌های الکترونیکی در جریان است و مجهز شدن آنها برای رقابت‌ها ضروری است، توانسته‌ایم کمک‌هایی از اداره کل و فدراسیون بگیریم و برای تعمیرات 150 میلیون تومان نیاز است. این سیستم‌ها بیشتر از جنس تجهیزات است و دستمزد در آن دخیل نیست که بتوان تخفیف گرفت، به همین دلیل نمیتوان هزینه‌ها را کاهش داد.
وی در خصوص حضور اسپانسر در رشته تیراندازی گفت: اسپانسر به دو دلیل سرمایه‌گذاری می‌کند، یا به دلیل علاقه شخصی به آن رشته و یا به دلیل بازده اقتصادی. پیگیری‌‌های زیادی در این باره انجام دادیم اما به دلیل هزینه بالا و درآمد کمی که در این رشته است، موفق به جذب اسپانسر نشدیم.
فرودی گفت: تیراندازی نسبت به فوتبال تماشاچی کمتری دارد و کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری است. سالن‌ها اجاره داده نمی‌شود و درآمدها از کلاس‌ها است. سال گذشته نرخ استفاده از کلاس‌های تیراندازی با تمام امکانات در هر جلسه 7 هزار تومان بود، مربیان باحداقل دستمزد در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند. مبنای بودجه و درآمدی ما کمک‌هایی است که فدراسیون و اداره کل تربیت بدنی استان انجام می شود که در سال گذشته اداره کل 40 میلیون و فدراسیون هم همین حدود به هیات استان کمک کردند. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/60964/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی