پیام خراسان

آخرين مطالب

فرماندار مشهد:

در مذاکرات هسته‌ای تقریبا همان منطقی است که پشت قطع‌نامه 598 بود سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین -
فرماندار مشهد گفت: در مذاکرات هسته‌ای تقریبا همان منطقی که پشت قطع‌نامه 598 بود، وجود دارد. 
به گزارش ایسنا-‎منطقه خراسان، محمدرحیم نوروزیان امروز 30 اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد در فرمانداری، اظهار کرد: در ماه رمضان که چند مناسبت پیش رو داریم، تمام دستگاه‌ها درگیر هستند و باید آمادگی داشته باشند.
وی افزود: 14، 15 و 16 خرداد ماه و بعد پنج‌شنبه و جمعه تعطیل است که باید برای حضور زائرین و مسافرین در مشهد پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم. در این ایام همه دستگاه‌ها به گوش باشند تا اگر مشکلی اتفاق افتاد و با وجود این که تعطیل است، امور تعطیل نباشد.
فرماندار مشهد با اشاره به راهپیمایی روز قدس و شب‌های قدر، گفت: این روزها به هماهنگی‌ نیاز دارد. جلسات مربوط به امنیت، شورای تامین و ترافیک را برگزار خواهیم کرد. دستگاه‌ها باید آمادگی و توجه داشته باشند. دستگاه‌های فرهنگی باید برای روز قدس شرایطی را فراهم کنند که مردم حضور داشته باشند. شرایط ما خاص است. دشمنان تلاش می کنند که ما را دچار مشکل کنند و ما باید سعی کنیم که راهپیمایی روز قدس با شکوه بیشتر برگزار شود. در تعطیلات عید فطر نیز حتما حضور زائرین و مسافرین را خواهیم داشت که نیاز به آمادگی دارد. 
نوروزیان بیان کرد: ما در سال گذشته و اوایل امسال در حضور باشکوه زائران در مشهد علیرغم مسائل و مشکلاتی که متصور بودیم، مشکلی نداشتیم. امیدواریم کماکان این آمادگی را داشته باشیم.
وی در خصوص بارندگی‌های شدید در روزهای اخیر، گفت: در این بارندگی‎ها مشکل خاصی ایجاد نشد البته این بارندگی‌ها به دلیل دخالت‌های نامناسب و غلط ما در طبیعت، برای مردم به زحمت تبدیل می شود. آب منطقه‌ای باید مسیر رودخانه و آب راه‌ها را در خارج از شهر، شهرداری در داخل شهر و دهیاران و بخشداران در مناطق خود کنترل کنند تا این آب راه‌‌ها باز شود. عمده خسارت در بارندگی‌ها در شهرهای مختلف نیز مربوط به این موارد است که ما باید از قبل برای آن پیش‌بینی کنیم زیرا ممکن است افرادی با انگیزه سودجویی و یا نادانی این مسیرها را مسدود کنند. 
فرماندار مشهد با بیان اینکه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت حماسه آفریدند، عنوان کرد:مردم همواره با هوشمندی و هوشیاری در صحنه‌ها حضور دارند، به ویژه در انتخابات که مهم و تاثیرگذار است و معادلات جهانی علیه جمهوری اسلامی را به هم می‌ریزد. مشارکت ما در کنارسایر توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی، همواره عامل مهم بازدارندگی است. همه ما، گروه های سیاسی و جریانات مختلف باید به رای مردم احترام بگذاریم. 
نوروزیان ادامه داد: در این کشور قانون اساسی سازو کار انتخابات را مشخص و نهاد شورای نگهبان صلاحیت این افراد را تایید می کند. قوانین قبلا تصویب و عدم مغایرت آن با شرع در شورای نگبهان اعلام شده است. ما در چارچوب این قوانین با هم رقابت می کنیم. هر دعوا و جنجالی در این چارچوب است. زمانی که مردم فردی را انتخاب کردند باید به رای مردم احترام بگذاریم. این غلط است که درانتخابات حق و باطل و ارزش‌گذاری ‌کنیم. این کارها انحرافی است که در آینده نظام را دچار مشکل خواهد کرد. 
وی اضافه کرد: رای مردم محترم است و اگر آن را قبول نداریم باید چهار سال صبر کنیم. می توانیم نظر داده و انتقاد کنیم نه با تخریب، هیاهو و جوسازی. باید صبر کنیم تا خودمان را در رقابت قانونی درست در زمان خودش عرضه کنیم. این روش منطقی و در همه دنیا پذیرفته شده است. اگر این گونه باشد، اختلال و جنجال به وجود نمی‌آید و دشمن طمع نمی‌کند.
فرماندار مشهد با اشاره به اینکه فضای تبلیغاتی بعد از خروج آمریکا از برجام در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: ما داریم به آنچه آمریکا می خواهد، کمک می‌کنیم. در مذاکرات هسته‌ای تقریبا همان منطقی که پشت قطع‌نامه 598 بود، وجود دارد. چرا ما این را فراموش می کنیم؟ مسئولین نظام افرادی را برای مذاکرات فرستادند و آنها از پیش خود نرفتند که اکنون عده‌ای می خواهند آنها را محاکمه کنند. چرا بنای جامعه را سست می کنید؟ 
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها اعتقاد خود را به وزیر امور خارجه اعلام کردند در حالی که اکنون او خائن خطاب می شود و باید جواب دهد. این کارها پایه‌های امنیت ملی و جامعه را سست می کند. آمریکا به دنبال این است که صداهای مختلف از داخل کشور بشنود. اگر صدای واحدی می‌شنید، شاید این کار را انجام نمی‌داد. به هم زدن یک شهر، استان و کشور کاری ندارد. انسجام و اتحاد مهم است. باید این اتحاد را داشته باشیم. 
نوروزیان ادامه داد: ما در شرایطی قرار گرفته بودیم که مسئولین نظام تشخیص دادند باید مذاکرات انجام شود. معتقد نیستیم که در این مذاکرات دقیقا آنچه انجام شد، درست است. ممکن است آنها هم اشتباه کرده باشند. عده‌ای فکر می کنند که قرار بوده این مذاکرات تمام مشکلات را حل کند. ما توانستیم از موضع اتهام خارج شویم، مجامع بین‌المللی غنی سازی اورانیوم را به عنوان حق رسمی ما پذیرفتند.
فرماندار با بیان اینکه اکنون آمریکا با خروج خود از برجام زیر سوال رفته و برگ برنده دست ما است، عنوان کرد: اگرچه اروپایی‌ها دنبال آمریکا می‌روند و هیچ تضمینی به ما نمی دهند اما شرایط کشور متفاوت شد. این تصمیمی بود که توسط سطوح عالی نظام گرفته شد. بهترین تعبیر را در این زمینه مهندس باهنر کرده و گفتند که اگر ما ادعا کنیم که 10 گل زدیم و یا گل خوردیم این گونه نبوده بلکه ما اگر 7 گل زدیم، سه گل نیز خوردیم. 
وی بیان کرد: دشمن هر روز فراخوان می دهد تا ما را ملتهب نگه دارد و شرایط ما را به شرایطی چون دی ماه برگرداند. اگر این نظام منسجم ماند، می توانیم رقابت‌های داخلی داشته باشیم، اما اگر به جان هم افتادیم دیگر به دشمن نیازی نیست. باید بدعهدی آمریکا را تشریح کنیم. چرا به جای این کار بر سر هم می‌زنیم؟ چه زمانی آمریکا قابل اطمینان بوده و شورای امنیت و سازمان ملل به تعهدات خود عمل کرده است؟ ما باید خودمان تلاش کنیم. 
نوروزیان اضافه کرد: با تخریب یکدیگر و متهم کردن رئیس جمهور به کجا می‌خواهیم برویم و چه کار می خواهیم انجام دهیم؟ این موارد مسائل انحرافی و به نفع دشمن است. کشور در شرایط حساسی قرار دارد. اتحاد، انجسام و حفظ امنیت ملی بسیار ضروری است. باید از برخی خواسته‌های سیاسی و جناحی صرف‌نظر کنیم. برای این دعواها فرصت زیاداست. زمان انتخابات می توان این رقابت‌ها را انجام داد. 
فرماندار مشهد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ما ستادی به نام ستاد بازسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده داریم، تصریح کرد: اگر بخواهیم مسائل حاشیه شهر را حل کنیم یکی از مسیرهای قانونی آن همین ستاد است. همه دستگاه باید حضور جدی داشته باشند. اگر مشکلات حاشیه شهر را حل نکنیم به مسائل اجتماعی و امنیتی تبدیل خواهد شد و ثبات ما را بر هم می زند. باید در این زمینه تلاش کنیم و این سیاست جدید دولت است که دنبال می کند. باید بافت‌های فرسوده به کمک شهرداری ساخته شود. در این سال‌ها اقدامات خوبی انجام شده وهمه بخش‌های مختلف تلاش کردند و کارهای خوبی انجام شد. 
وی افزود: اقدامات متعددی انجام شده اما اگر کسی نخواهد ببیند منکر آن می شود اما این مردم هستند که می‌بینند . ما انتقادات را می‌پذیریم اما باید سعی کنیم از دایره انصاف خارج نشویم. نقش این ستاد رسیدگی به حاشیه شهر است. همه آنچه برای حاشیه شهر مشهد مصوب شد، تخصیص داده نشده و این نیست که کلا اختصاص داده نشده و صفر باشد. اگر حتی تخصیص‌ها صفر باشد، دستگاه‌ها از محل اعتبارات و منابع، کار می کنند. 50 سال است که حاشیه شهر مشکل دارد. 5 سال است که این موضوع روی کار آمده است.
نوروزیان گفت: چرا دستگاه‌ها حاضر نیستند که اطلاعات و اقدامات خود را ارایه دهند؟ از چه چیزی نگران هستید؟ چرا نباید اطلاعات کار خود را ارایه دهید؟ باید اطلاعات خود را ارائه کنید. همه دستگاه‌ها کار کردند و باید اطلاع رسانی شود.
فرماندار بیان کرد: ما برنامه ای را در مورد حضور در محلات به ویژه حاشیه شهر داشتیم که وقفه‌هایی ایجاد شد و بنا داریم که دوباره آن را فعال کنیم. تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی جزو برنامه‌های اساسی دولت است. باید به عفاف و حجاب و حقوق شهروندی توجه شود، یکی از محورهای ما در ارزیابی دستگاه‌ها و مدیران، عفاف و حجاب، حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع است. مجموعه‌های خود را کنترل و نظارت کنید. این قابل قبول نیست که با مردم به درشتی صحبت شود. بخشی از نارضایتی از مردم همین است.
وی خاطرنشان کرد: در مورد اعتبارات سال 97، همه دستگاه‌ها باید برای پروژه‌های خود توجیه داشته باشند. باید اعتباری که برای مشهد است، برای همین شهر هزینه شود. تسهیلات اشتغال نیز داده می شود و اگر ما در کلانشهر مشهد نتوانیم آن را جذب کنیم، ضعف مدیریتی ما است. باید طرح‌ها را پیگیری و کمک کنیم که مردم طرح خوبی ارائه دهند. اگر این کارها صورت نگیرد، تسهیلات برگشت می خورد و به استان‌هایی داده می‌شود که جذب بهتری داشته باشند.
نوروزیان اظهار کرد: ما اگر ببینیم دستگاهی‌کوتاهی می کند، وظایف خود را انجام نمی دهد و منجر به نارضاتی مردم می شود، آن را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم. دستگاه قضایی ما در استان آمادگی خوبی برای برخورد دارد. ما این کار را انجام خواهیم داد. ما در هیچ حوزه‌ای سهل‌انگاری و کوتاهی را نمی‌پذیریم که منجر به تحصن مردم شود. 
فرماندار گفت: وضعیت بازار باید کنترل شود. بعضی از اقلام ممکن است افزایش قیمت داشته باشند اما برخی از این افزایش قیمت‌ها بی‌جهت است و باید کنترل شود تا افراد بی‌رویه در بازار نرخ تعیین نکنند. صنعت، معدن و تجارت باید تحرک بیشتری داشته باشد. یکی از مشکلات در مشهد این است که اداره صنعت و معدن و تجارت نداریم و کار به ستاد استانی واگذار شده است. 
وی ادامه داد: علیرغم بارندگی‌ها، ما مشکل کمبود آب داریم. باید در خصوص صرفه‌جویی آب فرهنگ‌‌سازی و کمک شود. اگر ما بین 7 تا 10 درصد در آب صرفه‌جویی کنیم، نیازی به انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان نخواهیم داشت اما در این راستا مشکل فرهنگی و توجیه وجود دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/60978/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باغ مشهد میزبان 270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت هزار و 200 قاضی زن در ایران

باغ مشهد میزبان270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

ثبت‌نام 33هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

ژاوی: رئال مادرید دو بار بهترین تیم دنیا را حذف کرده و این شانسی نیست

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری

پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد