پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی :

عملکرد خوب شرکت های دانش بنیان در حوزه اشتغال سال 96 / شورای گوگرد استان تشکیل می شود سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - استاندار خراسان رضوی گفت : شرکت های دانش بنیان و حوزه فناوری در نخستین سال از اجرای برنامه ششم توسعه در موضوع اشتغال خوب عمل کرده و امسال هم باید ظرفیت های فوق العاده این حوزه بویژه در بحث اشتغال جوانان به نحو مطلوب به کار گرفته شود.
استاندار خراسان رضوی گفت : شرکت های دانش بنیان و حوزه فناوری در نخستین سال از اجرای برنامه ششم توسعه در موضوع اشتغال خوب عمل کرده و امسال هم باید ظرفیت های فوق العاده این حوزه بویژه در بحث اشتغال جوانان به نحو مطلوب به کار گرفته شود.
علی رضا رشیدیان در جلسه شبکه جامع دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری استان در محل پژوهشکده علوم و صنایع غذایی واقع در پارک علم و فناوری خراسان افزود : با توجه به شروع شبکه سازی مراکز رشد و فناوری با مراکز خدماتی ، صنعتی ، گردشگری و کشاورزی این امکان فرصت خوبی است تا از آن در حوزه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بهره گرفته شود.
وی اظهار کرد : هم اکنون برای توسعه و تقویت ظرفیت های علمی وفناوری استان فضاهایی در نظر گرفته شده از جمله ایجاد شهرک فناوری سجاد بعد از تهران در مشهد پیگیری می شود که در آن شرکت های فناوری با پایه سرمایه 500 میلیون تومان در آن استقرار یافته و به حدی از توانمندی و سرمایه علمی و دانشی و مالی که رسیدند از آن خارج می شوند.
وی همچنین در زمینه نقد برخی دانشگاه ها به فرآیندهای طولانی وبوروکراسی دست و پاگیر قوانین و روندها گفت : در این رابطه نشستی با حوزه دانشگاهی و فناورانه استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شود و موضوع این فرآیندها وقوانین متعدد را بررسی کنند.
وی اظهار کرد : باید این قوانین و مقررات متعدد ایجاد شده بررسی گردیده و در صورت نیاز، تصفیه ،اصلاح و روان سازی شود و هر جا که نیاز است موارد و موانع کند کننده مسیر رفع گردد.
رشیدیان با تاکید بر تعاملات نزدیک و گسترده حوزه های دانش بنیان و فناورانه و مراکز دانشگاهی و پژوهشی با بخش های صنعت ، معدن ، تجارت ، خدمات و گردشگری گفت : باید دقت شود اگر مشکلاتی در حوزه این تعاملات وجود دارد فقط به طرح و بیان خلاصه نشده بلکه احصا و برای حل آن اقدام جدی و سریع صورت گیرد.
وی ادامه داد : در واقع تعاملات شبکه دانشگاه ها و بخش های فناورانه با هم و نیز با حوزه های اجرایی و صنعتی و غیره به طور قطع به نفع رشد علم ، دانش و بالفعل نمودن ظرفیت های بالقوه دانش آموختگان دانشگاهی است .
وی همچنین با اشاره به ظرفیت موسسه پژوهشی علوم صنایع غذایی که با مرکزیت خراسان رضوی فعال است، افزود : ارتباط شبکه دانشگاه ها با این مرکز و نیز بخش های اجرایی با توجه به اینکه خراسان رضوی از قطب های تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی کشور است بسیار مهم بوده و به ارتقا توان و ظرفیت استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر می انجامد.
رشیدیان پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با زمینه ها ، امکانات ، محققان و اساتید متخصص و دانشمند در حوزه علوم و صنایع غذایی فرصتی ارزشمند در اختیار استان است که باید از آن در بخش فرآوری مواد و صنایع غذایی بهره برد.
وی در بخش دیگری از این جلسه در پی گزارش مدیر عامل شرکت پالایش گاز خانگیران سرخس در بحث ظرفیت های بالای تولید گوگرد این مجموعه و فرآوری و ارزش افزوده ای که می توان از این محل عاید استان شود، افزود : گوگرد با میزان تولید 550 هزار تن در سال در این پالایشگاه به عنوان یکی از مزیت های تولیدی استان است که برای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی آن باید چاره اندیشی شود.
وی اظهار کرد : بدین منظور شورای گوگرد استان علاوه بر حضور بخش های اجرایی با مشارکت حوزه علم و فناوری ، دانشگاه ها ، صنعت و معدن استان فعال می شود و طی آن باید در راستای جلوگیری از فروش خام گوگرد و فرآوری این محصول تولیدی و تبدیل آن به مواد آلی چون اسید سولفوریک و کودهای آلی مورد نیاز بخش کشاورزی تدبیر و چاره اندیشی شود.
وی ابا اشاره به 18 هزار میلیاردریال تسهیلات تبصره 18 در استان طی سال جاری گفت : می توان از این امکان برای توسعه فرآیند تکمیلی گوگرد و فرآوری آن که برای استان سودآور و اقتصادی است ، استفاده کرد و بخش خصوصی هم به طور قطع به این حوزه ورود می کند.
استاندار تصریح کرد : بر اساس اعلام و تاکید رئیس جمهوری در سفر اخیر و نیز وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی این حوزه ظرفیت سرمایه گذاری برای واحدهای تکمیلی گوگرد را دارد و برخی شرکت های توانمند کشوری هم برای سرمایه گذاری و ورود به این حوزه اعلام آمادگی کرده اند.
وی در بحث سوآپ گوگرد هم گفت : گوگرد تولیدی در کشورهای آسیای میانه حجم قابل توجهی دارد و شورای گوگرد استان باید زمینه ها و ظرفیت های استان برای فرآوری این گوگرد در استان را بررسی کند.
وی ادامه داد : شرکت های دانش بنیان وجوانان فرهیخته در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان این ظرفیت را دارند که به این حوزه ورود کنند و از آن برای اشتغال استان استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی و اعضای شبکه دانشگاه های استان هم در حاشیه این جلسه از بخشی از توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشکده علوم و صنایع غذایی استان دیدن کردند.







لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/60982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد