پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد

602 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای در خراسان رضوی در سال 97 اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی عنوان کرد: امسال در مجموع 602 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای برای خراسان رضوی پیش بینی شده است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان رضا جمشیدی ظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در استانداری در خصوص وضعیت اعتبارات و درآمدهای استان در سال 96 اظهار کرد: در سال 96 درآمدهای استان 3247 میلیارد تومان بوده که 3.8 درصد از درآمدهای کشور را شامل می شد. رشد درآمدهای استانی در سال گذشته 9.3 درصد بوده که رشد درآمدهای استان از این میزان کمتر بود. همچنین اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته 508 میلیارد تومان بود که 5.8 درصد اعتبارات کشور را شامل می شد و نسبت به سال قبل از آن 16 درصد رشد داشت.
وی ادامه داد: سال گذشته 589 میلیارد تومان اعتبارات جاری در استان داشته ایم که 99.1 درصد آن تخصیص یافت. علاوه بر این سال گذشته اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان 793 میلیارد تومان بود که نسبت به سال 95، 0.2 درصد رشد داشته است. با ابلاغ ردیف هایی در طول سال به استان، مجموع اعتبارت عمرانی استان به 1466 میلیارد تومان رسید. 
جمشیدی با بیان اینکه سال گذشته 96 میلیارد تومان برای طرح های ملی استانی شده در خراسان رضوی اختصاص یافت، گفت: در سال 96 اعتبارات استانی و 3 درصد بودجه نفت و گاز و اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در تمام شهرستان ها به صورت مساوی تقسیم شد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اضافه کرد: سال گذشته 4442 پروژه در استان وجود داشت که 24 درصد مبلغ پروژه ها امانی و 76 درصد آن به صورت پیمانی بوده است. 
وی در خصوص وضعیت اعتبارات استان در سال 97 تصریح کرد: درآمدهای استان های کشور در این سال 101 هزار میلیارد تومان است که سهم درآمدهای آن ها از کشور از 51 درصد در سال 96 به 47 درصد در سال 97 رسیده است. دلیل این امر این است که رشد درآمدهای استانی پایین تر شده است. امسال درآمدهای استانی خراسان رضوی به 3547 میلیارد تومان در سال 97 رسیده که 9.2 درصد رشد داشته است.
سهم نسبی استان از درآمدها در سال 97، 3.7 درصد کاهش پیدا کرده است
جمشیدی خاطرنشان کرد: سهم نسبی استان از درآمدها در سال 97، 3.7 درصد کاهش پیدا کرده است. سال گذشته حدود 15 درصد از درآمدهای استان محقق نشد. در حوزه تفکیک درآمدهای سال 97 باید 439 میلیارد تومان درآمد غیرمالیاتی داشته باشیم که نسبت به سال قبل 46 درصد رشد دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: اعتبارات هزینه ای استان ها در سال 97، 10 هزار میلیارد تومان است که سهم استان ما نیز از این میزان از 3.5 به 3.6 درصد افزایش یافته است. اعتبارات هزینه ای استان 595 میلیارد تومان است که 17.3 درصد رشد دارد و در حقوق و مزایا باید 64 میلیارد تومان برای آن پیش بینی داشته باشیم. مجموع اعتبارات هزینه ای برای استان در سال گذشته 589 میلیارد تومان بود که 337 میلیارد تومان آن حقوق و 252 میلیارد تومان آن سایر هزینه ها بوده است. امسال در مجموع 602 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای برای خراسان رضوی پیش بینی شده است. میزان اعتبارات هزینه ای استان مشابه سال گذشته است ولی بخش حقوق و مزایای آن رشد پیدا کرده است. 
جمشیدی با اشاره به اعتبارات عمرانی استان عنوان کرد: این اعتبارات در استان ها 43 هزار میلیارد تومان است که سهم بودجه عمرانی استان ها از 80 به 69 درصد رسیده است. استان ما در مجموع در حوزه اعتبارات عمرانی 1794 میلیارد تومان است که در سال گذشته 2215 میلیارد تومان بود که کاهش 19 درصدی دارد. این کاهش به طور میلنگین در استان های کشور 24.8 درصد بوده است. در حال حاضر سهم بودجه عمرانی خراسان رضوی از بودجه عمرانی کشور به 4.16 درصد رسیده است. 
وی اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی 153 میلیارد تومان است که 5.6 درصد از اعتبارات استانی را در اختیار دارد. امسال 993 میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم که باید در شورای برنامه ریزی در مورد آن تصمیم گیری شود. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: هر دستگاهی می تواند یک درصد از اعتبارات خود را به حوزه پژوهش اختصاص دهد که براساس قانون شورا می تواند این یک درصدها را تجمیع کند. این میزان در استان در مجموع 2 میلیارد تومان است که می توان آن را براساس دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه کشور تجمیع کرد. بر این اساس طرح ها باید به شورای برنامه ریزی استان برسد و سپس طرح های اولویت دار مشخص شود. 
جمشیدی با بیان اینکه 0.05 درصد از اعتبارات هزینه ای استان ها در حوزه مسایل مربوط به نهاد خانواده و جایگاه زنان باید در اختیار اداره کل امور بانوان استانداری ها قرار گیرد، گفت: این 0.05 درصد نیز تجمیع شده است. 
وی اضافه کرد: امسال این امکان وجود دارد که حقوق و مزایای مستمر دستگاه ها 12 درصد رشد داشته باشد. 250 میلیارد تومان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اختصاص می یابد. 222 میلیارد تومان نسبت به عملکرد سال قبل عملکرد دستگاه ها در سال جاری رشد داده شده است. 
اختصاص 25 میلیارد تومان برای کمک های فنی اعتباری استان در سال 97
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در خصوص سیاست ها و اولویت های توزیع اعتبارات عمرانی در سال 97 تصریح کرد: از 571 میلیارد تومان اعتبارات استانی 416 میلیارد تومان را می توان توزیع کرد. اعتبارات تملک دارایی استان 152 میلیارد تومان است که 51 درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد. اعتبار شاخص های توسعه اقتصادی 43 میلیارد تومان است که 67 درصد در این بخش کاهش داریم. این کاهش ها به جهت واقعی تر شدن بودجه است. سال گذشته نیز از میزان این اعتبارات 40 درصد تخصیص صورت دادیم که این امر امسال واقعی تر شده است.
وی خاطرنشان کرد: 25 میلیارد تومان از این اعتبارات به عنوان کمک های فنی اعتباری کنار گذاشته شده و 391 میلیارد تومان را توزیع می کنیم. 
جمشیدی افزود: از مجموع منابع سال 97 میزان بهره مندی شهرستان های استان نیز مشخص شده است. اسال 391 میلیارد تومان بین شهرستان ها و دستگاه ها توزیع می شود. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با اشاره به نحوه توزیع متوازن اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور عنوان کرد: سال گذشته از این محل 359 و 33 میلیارد تومان در دو ردیف داشته ایم که امسال این میزان به 421 میلیارد تومان رسیده است. تغییر اساسی در اعلام شاخص های برخورداری استان در کشور صورت گرفه است که این شاخص ها کاملا بهنگام شده و برای هر شاخص، شاخص همه شهرستان ها نیز اخذ شده است. بنابراین باید شاخص میانگین کشور و هر شهرستان را در میزان برخورداری مورد بررسی قرار دهیم. بر این اساس شهرستان هایی که زیر میانگین کشور هستند را جهت افزایش و ارتقای 10 درصد عقب ماندگی بررسی کرده ایم. سهم هر بخش مشخص شده و از این وضعیت سهم هر شهرستان نیز مشخص شده است. 
وی در مورد توزیع اعتبارات 0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده در استان اظهار کرد: این عدد در سال جاری 38 میلیارد تومان است. 20 درصد از این اعتبارات به جوانان و تندرستی و 80 درصد به حوزه ورزش اختصاص می یابد که از این 80 درصد، 85 درصد به ورزش همگانی اختصاص می یابد. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/61539/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور