پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون عمرانی استاندار خبر داد؛

افتتاح 232 پروژه با 150 میلیارد تومان اعتبار تا دهه فجر/ آغاز عملیات اجرایی راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد در تیر ماه سياسي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت فعالیت های عمرانی استان پرداخت و از افتتاح و بهره برداری 232 پروژه با هزینه کرد 150 میلیارد تومان اعتبار تا دهه فجر و نیز آغاز عملیات اجرایی راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان در تیرماه امسال خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در این نشست اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن خود با پروژه های ناتمام فراوانی روبرو بود که یکی از سیاست های مهم و ارزشمند دولت تکمیل پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 و تعریف نکردن پروژه های جدید مگر بنا به ضرروت و نیاز منطقه ای بود و این سیاست در خراسان شمالی نیز دنبال و پروژه های اولویت دار که استان در شاخص های مرتبط با آن پروژه ها دچار عقب ماندگی بود، شناسایی شد.
وی افزود: عمده ترین این پروژه ها در بخش راه های جاده ای و ریلی، تامین زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی به ویژه در بخش آبرسانی و گازرسانی، بهداشت و درمان و نوسازی مدارس بود و هم چنین با توجه به این که کشاورزی و گردشگری دو اولویت توسعه استان است و این موضوع در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز مورد تاکید بود، پروژه هایی در این حوزه ها نیز تعریف شد که بخشی عملیاتی شده و بخشی در دست اجراست.
وی ادامه داد: تلاش داریم232 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد با هزینه کرد 150 میلیارد تومان اعتبار، قسمتی تا هفته دولت و قسمتی هم تا دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری برسد و مابقی پروژه ها نیز به فراخور تخصیص اعتبارات تکمیل خواهند شد.
علی نیا حمل و نقل جاده ای را زیربنای توسعه یک منطقه توصیف و آخرین وضعیت پروژه های حمل و نقل ریلی استان را این گونه توصیف کرد: برای اتصال خراسان شمالی به شبکه ریلی سراسری دو پروژه ریلی یکی راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد- شیروان و دیگری گرگان-بجنورد-مشهد در استان تعریف شده که با تکمیل این پروژه ها خراسان شمالی به چهارراه ارتباطی با آسیای میانه تبدیل خواهد شد.
وی در خصوص راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد تصریح کرد: بخش جوین به اسفراین در دو قطعه جوین به قاسم آباد به طول 27 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 34 درصد و قاسم آباد به اسفراین به طول 31 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 92 درصد در دست ساخت است که تاکنون 45 میلیارد تومان اعتبار برای این محور هزینه شده است و برای تکمیل آن 170میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.
وی ادامه داد: مطالعات قطعه اسفراین-بجنورد به طول 103کیلومتر هم از طریق کنسرسیوم متشکل از پنج شرکت در حال انجام است و اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این قطعه 2500 میلیارد تومان می باشد.
علی نیا خبر داد: تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه از محل صندوق توسعه ملی منوط به موافقت و تاییدیه هیئت امنای این صندوق بود که این موافقت حاصل شد و رئیس جمهوری نیز تاییدیه خود را اعلام کرده است و اکنون باید بانک عامل مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد از دیگر پروژه های مهم استان است که این محور در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان به طول 540 کیلومتر و با پیش بینی 8200 میلیارد تومان اعتبار و در یک بازه زمانی 5 ساله تعریف شده است که بنا به توافقات انجام شده تامین 85 درصد منابع مالی این پروژه بر عهده فاینانسور چینی است و همچنین آستان قدس رضوی تامین 15 درصد باقی مانده را که سهم دولت بوده، پذیرفته است که این قرارداد به امضای نهایی وزارت راه و شهرسازی رسیده و تیر ماه آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهد بود.
وی تاکید کرد: 230 کیلومتر از این محور در خراسان شمالی قرار دارد که زیرساخت ارزشمندی را برای استان فراهم می سازد و تلاش داریم در حین فرآیند اجرای این پروژه از ظرفیت های استانی مانند نیروی انسانی، مصالح و مواد اولیه، ماشین آلات و ... بهره مند شویم که لازمه تحقق این امر به به فعلیت درآوردن ظرفیت های بالقوه استان است تا این پروژه برای استان تبعات اقتصادی خوبی را به همراه داشته باشد.
معاون امور عمرانی استاندار در خصوص راه های استان نیز اظهار داشت: از سال های گذشته پروژه چهاربانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان به طول 143 کیلومتر آغاز شده که اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه 74 درصد است و لازم به ذکر است از سال 92 تا کنون 60 کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک رفته است و تا پیش از آغاز سفرهای تابستانه نیز 17 کیلومتر دیگر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
علی نیا ادامه داد:در سال های 94 تا 96 حدود 300 کیلومتر آسفالت راه های روستایی را داشتیم و امسال نیز 115 کیلومتر دیگر آماده آسفالت است اما با این تفاسیر شاخص استان در برخورداری راه های روستایی از آسفالت 43 درصد است که تلاش ها برای ارتقای این شاخص باید مضاعف شود.
وی در خصوص وضعیت دیگر جاده های استان نیز اظهار داشت: وقفه زمانی در عملیات آسفالت جاده ارکان بجنورد به دلیل بارندگی های اخیر پیش آمد که اکنون با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، از فردا آسفالت این مسیر شروع می شود و عملیات اجرایی جاده بجنورد-اسفراین نیز از محل اعتبارات نقاط حادثه خیز استان در دست اقدام است که به دلیل میزان کم این اعتبارات در تلاش هستیم این محور در قالب یک پروژه ملی تعریف شود.
علی نیا در خصوص وضعیت فرودگاه بجنورد هم گفت: مباحث و مشکلات این فرودگاه در جلسات و نشست های متعدد استانی و کشوری طرح موضوع شده است و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در آخرین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان حضور داشت، قول مساعد خود برای حل مشکلات پروازی فرودگاه و برقراری منظم پروازها را اعلام کرد.
علی نیا در خصوص تعریف فرودگاه جدید در استان هم که سوال برخی از خبرنگاران بود، اظهار داشت: تاکنون مطالعاتی مبنی بر تعریف فرودگاه جدید اتفاق نیفتاده است.
معاون امور عمرانی استاندار در ادامه سوالات خبرنگاران گریزی بر بازسازی مناطق زلزله زده هم داشت و در این مورد بیان کرد: از 2449 واحد روستایی احداثی تاکنون 2100 واحد مسکونی یعنی حدود 90 درصد بازسازی و تحویل داده شده است و منازل تعمیری نیز به تدریج در حال تکمیل هستند.
علی نیا گفت: تعمیرات و تکمیل تمامی 1000 واحد مسکونی مسکن مهر بجنورد انجام شده است و یک تیم کارشناس رسمی دادگستری برای حل اختلاف میان میزان هزینه کرد اعلام شده از سوی پیمانکار پروژه مشخص شده است که پس از بررسی های نهایی گزارش خود را اعلام می کند. هم چنین حدود 90 درصد غرامت خسارات از سوی بیمه ها در مناطق روستایی پرداخت شده است.
علی نیا در خصوص وضعیت پارکینگ طبقاتی بجنورد هم اظهار داشت: سال گذشته با حضور استاندار، رئیس شورای شهر، شهردار و سرمایه گذار پروژه جلسه ای برگزار و مقرر شد مذاکراتی میان شهرداری و سرمایه گذار برای توافقات انجام شود که ماحصل این مذاکرات این بوده که قسمت های تملک شده متعلق به شهرداری به پارکینگ فعلی اضافه شود و با سرمایه گذار در نقطه دیگری اراضی املاک را تهاتر کنند و محل جدید پیشنهاد شده از سوی شهرداری برای ایجاد پارکینگ در دست بررسی است.
علی نیا هم چنین از رسانه های استان خواست به موضوع کم آبی با نگاه های مختلف بپردازند و در ادامه تصریح کرد: امروز موضوع کم آبی فراتر از بحران است و در کشور ارائه برنامه سازگاری با کم آبی در دستور کار دولت قرار گرفته است و متناسب با این سیاست در استان ها نیز شورای حفاظت از منابع آبی در حال برگزاری است و این شورا در خراسان شمالی با ریاست استاندار هر دو هفته یکبار تشکیل می شود و هدف نخست آن تدوین سند جامع سازگاری با کم آبی است.
وی ادامه داد: پیش از بارندوگی های اخیر، استان با مشکل شدید کم آبی مواجه بود طوری که بارندگی استان نسبت به سال گذشته 33 درصد و نسبت به بلند مدت 43 درصد کاهش یافته بود اما با نزول بارش های اخیر این ارقام کاهش یافت و اکنون کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته 5.6 درصد و نسبت به بلند مدت 22 درصد می باشد.
وی توجه به پروژه های آبخیزداری استان برای بهره وری بیشتر از بارندگی ها را الزامی دانست و رسیدگی به این موضوع را یکی از در دستور کارهای استان قلمداد کرد.
علی نیا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر تحلیل بازار مسکن استان اظهار داشت: به دلیل نوسانات در قیمت ارز در چند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت ها در بخش مسکن بودیم و با توجه به شرایط روز پیش بینی می شود که امسال نسبت به سال گذشته رونق چندانی در بخش مسکن شاهد نباشیم.
وی خبر داد: قرارداد ایجاد 3 ایستگاه لرزه نگاری در استان با 800 میلیون تومان اعتبار برای احداث ساختمان و تامین تجهیزات آن ها بسته شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
علی نیا در خصوص کارخانه کمپوست هم گفت: کمپوست یک موضوع چهار ساله است و مطالعات کامل به ویژه در بخش زیست محیطی برای محل جدید تعریف شده انجام گرفته است و برای پاسخگویی به سوالات مردم منطقه نشستی با حضور معتمدان محل، شوراها و نمایندگان مردم برگزار شده و نقطه تعریف شده مورد تاکید و تایید است.
علی نیا در پایان خطاب به رسانه ها اظهار داشت: رسانه ها حلقه واسط میان مردم و مسئولان هستند و موجب تحرک و پویایی مسئولان می شوند بنابراین بر رعایت انصاف و عدالت در انعکاس و تحلیل اخبار تاکید دارم چرا که سیاه نمایی، بروز یاس و ناامیدی در جامعه را به دنبال خواهد داشت.
دریافت تصاویر خبر

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/61601/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود