پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی:

امیدواریم روزی مدیریت استان را به بانویی تحویل دهیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - استاندار خراسان رضوی گفت: امیدواریم روزی مدیریت استان را به بانویی تحویل دهیم زیرا بانوان ما در توانایی‌های مدیریتی هر زمان که مسئولیتی را پذیرفتند، از مردان کم نگذاشته و حتی درخشش بالاتری داشتند.
  علیرضا رشیدیان  در جلسه شورای اداری استان در استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: ایام سالگرد امام(ره) یادآور ارزش‌های بزرگ انقلاب اسلامی مانند استقلال، آزادی، خودباوری، استکبارستیزی، حمایت از محرومان، کار صادقانه برای مردم، اتحاد و احیای هویت ایرانی- اسلامی است.
وی افزود: باید این ارزش‌های بنیادین را به خود یادآوری و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم. ایام رحلت امام(ره) ایامی است که باید این ارزش‌ها را احیا کرده، هم به خودمان تذکر دهیم و هم به نسل آینده منتقل کنیم. نسل آینده نسلی است که باید این کشور را به خوبی اداره کرده و به پیش ببرد. نظام جمهوری اسلامی عینیت آن شعارها و ارزش‌ها است. هر کدام از ما در این نظام، مسئولیت و جایگاهی برای تحقق و اجرایی شدن این شعارها داریم. نظام جمهوری اسلامی در این 40 سال با وجود تمام دشمنی‌ها، توطئه‌ها و مصایب، با انتخاب رهبری آگاه به راهی که انتخاب کرده بود با عزت ادامه داد. 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در طی این دوران دولت‌های مختلفی آمدند و رفتند، عنوان کرد: در این دوران‌ها شدت و ضعف‌هایی در پیگیری اهداف و منویات نظام بود. سلایق مختلفی آمدند و رفتند که این از برکات نظام مردم‌سالاری دینی است. گردن نهادن بر انتخاب مردم، اوجب واجبات است. در دوره یازدهم و دوازدهم، دولتی با مشی اعتدالی بر سر کار آمد و برای تمامی کسانی که دل در گرو این نظام، ملت و کشور دارند ظرفیتی ایجاد کرد تا بتوانند فراتر از سلایق سیاسی کمک کنند. 
رشیدیان اضافه کرد: حتی اصولگرای معتدل یا اصلاح‌طلب معتدل در این دولت می‌توانند کار کنند. در این دولت این فضا به خوبی ایجاد شد. اکنون اصولگرایان معتدل در کنار اصلاح‌طلبان معتدل یک حرف را می‌زنند و یک حرکت را دارد. امیدواریم این نگاه بتواند یک نگاه نهادینه در کشور شود زیرا ما بیش از هر چیز نیازمند اعتدال، همکاری و ایجاد فضا برای مشارکت حداکثری هستیم. 
وی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم در این کشور به اهداف خود برسیم نیازمند این هستیم که همکاری بخش‌های مردمی و مدنی را در کنار بخش خصوصی و دولتی داشته باشیم. تمام تلاش دولت این بوده که این مجموعه را در کنار هم داشته باشد تا بتواند به اهداف توسعه خود برسد. 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این نظام و ساختار، تقسیمات اجرایی، وزرات‌خانه‌ها و قوای مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: استانداری به عنوان نهادی جغرافیایی است که در محدوده جغرافیایی تلاش می‌کند تا با هم‌افزایی بین نهادهای حاکمیتی، قوای سه گانه و نیروهای مسلح در کنار بخش خصوصی و مدنی بتواند به تحقق اهداف و منویات نظام و ملت شکل و سرعت دهد. 
رشیدیان بیان کرد: ما در استان خراسان رضوی توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم البته کار تمام نشده است. ما در سال گذشته شاگرد اول تولید اشتغال در کشور شدیم اما هنوز 260 هزار جوان بیکار در استان داریم. در استان هنوز آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و تفاوت پیرامونی و مرکزی در شهرهای ما آزاردهنده است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی رسیدگی و توجه به محرومان جامعه است، عنوان کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته، قدم‌های بزرگی برداشته شده است. راه همچنان باقی است. در نظام مدیریتی در هر سازمان و نظامی مدیریت‌ها امدادی است. مدیریت‌های ما محدودیت زمانی دارد. ممکن است امروز من و فردا فرد دیگری باشد. امیدواریم روزی مدیریت استان را به بانویی تحویل دهیم زیرا بانوان ما در توانایی‌های مدیریتی هر زمان که مسئولیتی را پذیرفتند، از مردان کم نگذاشته و حتی درخشش بالاتری داشتند.
وی افزود: مدیریت‌ها امدادی است. باید مسیری را طی کنیم که در این مسیر مدتی مسئولیت با ما و بعد با دیگری است. باید کمک کنیم تا مدیر دیگر کار خود را به بهترین وجه انجام دهد. باید در تمامی جابه‌جایی مسئولیت‌ها این نگاه باشد. ما همه در خدمت ملت و جزو یک تیم برای کمک و ارائه خدمت به مردم هستیم.
رشیدیان گفت: ما همچنان از ذهن پویا، فعال، ایده‌پرداز و ظرفیت های تجربی دکتر حسینی در استان استفاده خواهیم کرد و به عنوان مشاور استاندار در خدمتشان هستیم. امیدواریم از ظرفیت ایشان به صورت آزادتر در همه حوزه‌ها و نیز حوزه مشاوره برای خدمت به مردم به خوبی استفاده کنیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: از جناب مروج‌الشریعه و دو همکار دیگر که بعد از ایشان سرپرستی حوزه اقتصادی و اداری- مالی را داشتند، تشکر می‌کنم. البته در خدمت آن‌ها خواهیم بود. در حوزه اقتصادی رشد و بالندگی در استان ما شروع شده و باید سرعت بیشتری پیدا کند.
وی با بیان اینکه جناب نوروزیان فرد پرتلاشی هستند، عنوان کرد: ایشان زمانی که در استان خراسان شمالی مسئولیت معاونت سیاسی را برعهده داشتند، توسط دکتر حسینی برای فرمانداری مشهد پیشنهاد شدند. در این مدت سخت کوشی، استحکام در تصمیمات، صداقت و صراحت ایشان چشمگیر بود. زمانی که بحث جابه‌جایی مطرح شد، دکتر حسینی پیشنهاد دادند که مناسب‌ترین فرد برای این جایگاه ایشان هستند. ایشان علیرغم میل شخصی این مسئولیت را پذیرفتند. با ذخیره مدیریتی و تجربه‌ قبلی ایشان و نیز با تجربه مدیریتی دو معاون قبلی استان خراسان رضوی، این مسیر باید ادامه پیدا کند. 
رشیدیان اضافه کرد: چند سال پیش از ریاست جمهوری درخواست کردیم که مهندس میرزایی را برای سازمان همیاری شهرداری‌ها به استان بفرستند. آن زمان این سازمان دچار مشکلاتی بود و تلاش داشتیم آن را به سازمانی موثر در حوزه پشتیبانی شهرداری‌ها تبدیل کنیم. در زمان مدیریت ایشان فضای خوبی در این سازمان ایجاد و سبب رشد آن شد. سازمانی که ضررده بود و کاستی‌هایی داشت به سازمانی موثر در حوزه شهرداری‌ها و حوزه موضوعاتی که به عنوان طرح‌های اقتصادی و اجرایی دنبال می‌کرد، تبدیل شد.
استاندار خراسان رضوی افزود: این سبب شد که ما از ایشان درخواست کردیم تا از ظرفیتشان با توجه به تجاربی که داشتند، برای استان استفاده کنیم. مسئولیت‌ها برای هیچ کس پایدار نخواهد بود. امیدواریم با همکاری و همدلی بین آحاد ملت، دستگاه‌های اجرایی و عمومی و نیروهای امنیتی مسیر آرامش، توسعه و پیشرفت را همراه با عدالت، عزت و کرامت طی کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/63342/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی