پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان مشهد:

خیّرین حساب زندانی را از خانواده‌اش جدا بدانند اجتماعي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان مشهد گفت: ما تقاضا داریم خیّرین حساب زندانی را از خانواده‌اش جدا بدانند.
هوشنگ شریف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با بیان اینکه «تقریباً به‌طور مستقیم و غیرمستقیم 1500 خانواده را تحت پوشش داریم»، افزود: برخی از خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی نیازمند کمک مستقیم هستند و باید در طول ماه کمک‌هزینه معیشتی دریافت کنند؛ برخی دیگر نیازمند کمک‌های اقتصادی نیستند اما باید خوراک فرهنگی آن‌ها تأمین شود. 
وی ادامه داد: از کلاس‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی گرفته تا مشاوره‌های فردی و اصول زندگی و تربیت فرزندان، مشمول این خوراک فرهنگی می‌شود. در مواردی نیز، نیازهای پزشکی این عزیزان با تفاهم‌نامه‌هایی که با برخی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی بسته‌ایم، پاسخ داده می‌شود.
مدیر سابق زندان مرکزی مشهد با اشاره به اینکه «300 نفر به‌صورت مستقیم تحت حمایت ما هستند»، تشریح کرد: حمایت‌هیا مالی از مبلغ 60-70 هزار نفر برای هرنفر شروع می‌شود و تا مبلغ 200 هزار تومان می‌رسد. در کنار این مبلغ، به این عزیزان سبد کالا داده می‌شود. سبد کالای ما نیز شامل اقلامی به ارزش ریالی 150 تا 300 هزار تومان است. پوشاک نیز از دیگر گزینه‌های حمایتی ما نسبت‌به خانواده‌های زندانیان است که از 50-60 هزار تومان تا 200 هزارتومان متغیر است.
شریف‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام‌شده این انجمن در ماه رمضان تصریح کرد: سبد کالای ما در ماه رمضان شامل برنج، شکر، خرما، رب، تن ماهی، ماکارونی، سویا و حبوبات است که ارزش ریالی تمام این اقلام برای 300 نفر، 30 میلیون تومان بوده است. 
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان مشهد با بیان اینکه «مهم‌ترین رویکردی که در حال حاضر در انجمن حاکم است، بحث حرفه‌آموزی است»، توضیح داد: ما خانواده‌ها را در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای آزادی که مجوزش را از سازمان فنی‌وحرفه‌ای گرفته‌ایم، آموزش می‌دهیم. این آموزش در 8 رشته در حال اجراست: گلیم‌بافی، قالی‌بافی، تابلوفرش، پیرایش و آرایش، گل‌دوزی، گل‌سازی و خیاطی.
شریف‌نژاد با بیان اینکه «علت انتخاب این رشته‌ها به این خاطر بود که اکثر خانواده‌های زندانیان سطح سواد پایینی دارند»، توضیح داد: از طرفی دیگر، آن‌ها می‌توانند با مهارت‌آموزی‌های لازم، این حرفه‌ها را در خانه پی بگیرند و مشغول باشند. درواقع می‌خواهیم مشاغل خانگی را ترویج کنیم.
وی افزود: اشتغال به خانواده زندانیان اعتمادبه‌نفس می‌دهد و آن‌ها را آماده ورود به چرخه تولید می‌کند. از طرفی دیگر، به خانواده زندانیان آموزش‌هایی در راستای بازاریابی داده می‌شود. از همه مهم‌تر اینکه، زمانی که شروع به این کار کنند، وام خوداشتغالی مختصری هم به آن‌ها داده می‌شود. این وام خوداشتغالی پول نیست، بلکه کالاست. به‌طور مثال، فرد می‌خواهد قالی‌‌بافی را شروع کند، ما برای او دار قالی و نخ را می‌خریم و در طول این مدت هم بر کار او نظارت می‌کنیم و تشویقش می‌کنیم تا در سامانه مشاغل خانگی دولت هم ثبت‌نام کند.
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان مشهد با بیان اینکه «از آن‌جایی که به این حرفه‌آموزان مدرک فنی‌وحرفه‌ای داده می‌شود، به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دریافت وام خوداشتغالی نیز معرفی می‌شوند»، اظهار کرد: ما یک مؤسسه غیرانتفاعی مردم‌نهادیم که هیچ وابستگی‌ای به دولت نداریم و منابع مالی ما بیش‌تر از طریق خیّران تأمین می‌شود. به‌علاوه اقدامات خدماتی ما از قبیل ایجاد یک مرکز معاینه فنی به ما در بحث درآمدزایی کمک می‌کند. تمام پول این مرکز صرف خانواده زندانیان می‌شود. 
شریف‌نژاد با اشاره به اینکه «هرموقع که ما از خیّران کمک خواسته‌ایم، «نه» نگفته‌اند»، اضافه کرد: به‌خصوص در مشهد، خیّران بسیار خوبی داریم. به‌طور مثال در تعمیرات منازل برخی از این خانواده‌ها که دچار مشکلاتی از قبیل فروریختن سقف، قطع‌شدن گاز و... مستقیماً به خیّری اعلام می‌کنیم و او هم یا پول می‌دهد یا خودش وارد عمل می‌شود. 
وی با بیان اینکه «انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در سال 1320 تأسیس شده است اما رویکرد و اهدافش بعد از انقلاب تغییر کرده است»، عنوان کرد: بیش‌تر به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به خانواده‌های نیازمند سوق داده شده است. به‌علاوه حرفه‌آموزی، بهداشت و درمان و توجه ویژه به مسائل اجتماعی، به‌طور ویژه در دستور کار این انجمن قرار گرفته است.
مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان مشهد بیان کرد: ما تقاضا داریم خیّرین حساب زندانی را از خانواده‌اش جدا بدانند. برخی می‌گویند چرا باید به زندانی کمک کرد؟! ما می‌گوییم بله، زندانی جرمی مرتکب شده است و باید مجازات شود. اما خانواده او چه گناهی کرده است؟! اگر ما به این خانواده از جهات مختلف رسیدگی نکنیم، صدمات و لطمات مختلفی به جامعه زده خواهد شد. 
وی افزود: همه آحاد جامعه باید کمک کنند تا این آسیب‌ها را کم کنیم. درواقع با کمک به خانواده‌های زندانیان داریم به خودمان کمک می‌کنیم. ما نیازمند کمک همه هستیم تا بتوانیم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی قدمی برداریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/65433/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باغ‌های زیرکوه زیر آب

رواناب‌هایی که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند!

افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس

حال و هوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

کشف بیش از 7 تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر 400 هزار تومان، مشهد را لرزاند

اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار

شناسایی 100 کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور

1200 شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور

اشک مادران روستای نوده در جاماندن فرزندانشان از کنکور

عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد

زیرکوه در محاصره سیلاب

آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

آبگیری 30 درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

88 مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به 109 کلاس درس

خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد

کشف 50 تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

400 هزار مترمربع معابر روستاهای خراسان شمالی آسفالت شد

تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب

لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

بیش از سه هزار و 500 دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

آخرین وضعیت سیلاب در زیرکوه خراسان‌جنوبی؛ کنکوری‌ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم