پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان جنوبی:

ناهماهنگی بانک و دستگاه اجرایی بیماری مزمن است اقتصادي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: ناهماهنگی بین بانک و دستگاه اجرایی در پرداخت تسهیلات، بیماری مزمن استان های کمتر توسعه یافته است.
به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز دوشنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی که برای اشتغالزایی به بانک ها طرح معرفی می کنند باید پیگیر طرح های ارسال شده خود باشند.
وی بیان کرد: اینکه دستگاه مربوط طرح را به بانک عامل معرفی کند اما بعد از گذشت چند ماه هنوز نتیجه طرح را نداند، پذیرفته نیست و دستگاه نباید طرح را رها کند.
وی گفت: همچنین طرح هایی که از دستگاه های شهرستانی به بانک معرفی می شوند، نماینده دستگاه در شهرستان باید در پیگیری پرداخت تسهیلات به طرح ها مداومت کند.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان سقفی در نظر گرفته نشده و تمامی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی باید برای معرفی طرح بکوشند.
وی افزود: شهرستان های سرایان و نهبندان در حال حاضر صفر درصد تسهیلات دریافت کردند که باید عوامل دخیل در این موضوع به درستی مطرح و پیگیری شود.
وی گفت: تعداد طرح های معرفی شده توسط این شهرستان ها عددی نیست که رفع محرومیت کرده یا مشکلی را حل و فصل کند اما انتظار می رود دستگاه های اجرایی و بانک ها عنایت ویژه ای به این شهرستان ها به ویژه شهرستان مرزی و محروم نهبندان داشته باشند.
مروج الشریعه بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها باید تکلیف این کارگروه، خودشان، منابع بانکی و شهرستان را روشن کنند و تسهیلات طرح های بدون مشکل در اسرع وقت پرداخت شود.
وی افزود: یکی از پیشنهادات بانک های استان به ویژه بانک کشاورزی انجام پایش اولیه طرح توسط دستگاه اجرایی برای سرعت گرفتن پرداخت تسهیلات است اما در شهرستانی مانند نهبندان حتی پایش اولیه طرح باید خیلی سریع توسط بانک انجام و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود.
وی گفت: شهرستان مرزی نهبندان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که برای برخی مسائل تدابیر زیادی اندیشیده شده اما همچنان نیاز به توجه بیشتر دارد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اینکه از قدیم طرح توسعه این شهرستان طراحی شده بی دلیل نبوده است و برای رفع مشکلات این منطقه تمامی دستگاه ها باید مساعدت کنند.
وی تاکید کرد: کمیته فنی استان درست در منطقه ای که مشکل دارترین نقطه استان از جهات متعدد است باید بهتر عمل می کرد، همچنانکه استانداری هر هفته و هر ماه به عناوین مختلف وارد این شهرستان شده و مسائل را در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار می دهد.
وی با اشاره به معرفی 9 طرح ملی با تسهیلات 128 میلیارد تومان در استان گفت: تاکنون 6 طرح مورد تایید قرار گرفته اما 2 طرح ملی با 18 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز مربوط به 2 شرکت سهامی زراعی از گردونه تسهیلات بانک های استان خارج شده است.
مروج الشریعه تصریح کرد: دستگاه های اجرایی مربوط نباید این فرصت ها را از دست بدهند و باید در هر صورت این طرح ها مجدد به گردونه بانک برگشته و اعتبار موردنیاز آن جذب شود.
وی افزود: مسائل، مشکلات، موانع و سایر تقاضاهای مربوط به اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری باید هوشمندانه توسط دستگاه های اجرایی مربوط در استان جمع آوری شود.
وی گفت: در ارتباط با فرایند، دستورالعمل ها، سقف تسهیلات و سایر موارد باید جمع بندی اصولی انجام شود چرا که تحلیل با مصداق مستند و مستدل بسیار مهم است.
استاندار خراسان جنوبی بر رعایت توزیع متوازن سهم شهرستان ها در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: با ارایه نشدن طرح و پرداخت تسهیلات کاری نکنید که به دست خود کانون های مخرب را در شهرستان های همجوار ایجاد کنیم.
مروج الشریعه افزود: تراز نهایی عملکرد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بین شهرستان ها به تفکیک توسط دستگاه اجرایی باید اعلام شده و فلوچارت متعادل منطقه ای باشد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکید داریم دستگاه اجرایی گام به گام حتی در بانک پشت متقاضی طرح های دستگاه مربوط باشند اما همچنان مشاهده می کنیم برخی دستگاه ها نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و سبب شده برخی طرح ها بی جهت برگشت داده شده یا موفق به دریافت تسهیلات نشوند.
وی گفت: دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی باید تا 31 خرداد ماه جاری نسبت به گزارش طرح های معرفی شده به بانک، تسهیلات پرداخت شده و در دست اقدام اقدام کرده و فقط تا 31 تیرماه مهلت دارند اعتبارات تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری را جذب کنند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: دستگاه های اجرایی باید قدر ثانیه به ثانیه این فرصت را دانسته و نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند چرا که میزان جذب اعتبارات امسال برای سال 97 نیز لحاظ شده و سرنوشت سال آینده را رقم خواهد زد.
وی با بیان اینکه باید با پیگیری های امسال برای سال 97 تصمیم بهتری اخذ شود گفت: طرح های ملی نیز فرصت مهم و مغتنمی است که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.
مروج الشریعه اظهار داشت: مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک های استان راه و روش پیگیری را یاد بگیرید زیرا آزمون و خطا کافی است.
وی گفت: اگر روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری توسط دستگاه اجرایی یا بانک ها به درستی رعایت و دنبال شود گپ ها، مسامحه ها و بحث های بیهوده حذف می شود، کارگروه استان نیز در تعیین پروژه های شهرستان ممکن است توصیه کند اما مداخله نمی کند.
7557*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/65750/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان