پیام خراسان

آخرين مطالب

تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب مقالات

تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی مطرح کردند نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری در زمان‌های مختلف برگزار شود اما تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و ادب دوره کم نظیری به لحاظ آمار، کمیت و کیفیت را تجربه خواهند کرد.
وی افزود: خوشحال هستیم بخش مهمی از کار در اختیار تشکل‌های صنفی و فعالان با سابقه این حوزه قرار گرفته است؛ این کار متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما حمایت از این فرایند است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایران به لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا نیست، تقریباً روزی در وزارت فرهنگ نداریم که رویدادی را در حال برگزاری نداشته باشیم و جشنواره‌های مختلف محلی استانی ملی و منطقه‌ای رخ می‌دهد.
اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صحنه پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگی کشور خواهد بود، گفت: در طول یک‌سال اخیر (از نمایشگاه قبلی تا الان) تلاش کردیم بخش مهمی از نیازها را مورد توجه قرار دهیم و به همه ضعف‌ها اذعان می‌کنم اما در عین حال دوستانمان تلاش کردند وضعیت را به شکلی قابل اتکا و افتخار درآورند.
وی با اشاره به تولید کاغذ در کشور افزود: در حوزه تولید کاغذ جشن خود کفایی کاغذ کتب درسی را داشتیم و در آستانه تکمیل کارخانه پیشرفته در حوزه کاغذ هستیم که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید کاغذ تحریر را به بیش از صد و 30 هزار تن خواهیم رساند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حوزه کودک و نوجوان برای ما کلیدی است و بر همین اساس آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان هستیم و این کار را ادامه خواهیم داد.
اسماعیلی ادامه داد: ترجمه آثار فاخر فارسی به زبان‌های خارجی با استفاده از کسانی که به زبان اصلی تسلط دارند مورد تاکید رهبری قرار گرفته بود که برنامه ویژه‌ای برای این مهم تدارک دیده شده است.
تلاش کردیم فضای حمایتی را افزایش دهیم وزیر فرهنگ گفت: امسال تلاش کردیم فضای حمایتی را افزایش دهیم؛ منتظر هستیم تأمین اعتبار لازم صورت گیرد تا حمایت‌ها علاوه بر اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان به سایر بخش‌های جامعه از جمله دانش آموزان دوره دوم دبیرستان نیز داده شود.
اسماعیلی عنوان کرد: امسال عدد قابل توجهی را به این کار اختصاص می‌دهیم و حمایت جدی اتفاق می‌افتد، دولت و مجلس کار بسیار مهمی را انجام دادند و برای اولین بار تبصره 13 در حال عملی شدن است.
وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد برای اصحاب کتاب، فرهنگ، ادب هر نوع گشایشی را که لازم باشد پیشنهاد دهند و ما نیز تلاش می‌کنیم بخش عمده آن را انجام دهیم، گفت: شبکه کتاب فروشی‌ها باید گسترش یابد. با وزیر صمت صحبت کردم و آقای علی آبادی تعدادی از شرکت‌های خودروسازی را مکلف کردند تا برای بهبود در امر کتابفروشی‌های سیار در این حوزه وارد شوند.
وزیر فرهنگ گفت: تقدیر از پیشکسوتان در برنامه امسال پیش بینی شده است؛ نمایشگاه کتاب صرفاً نباید برای فروش کتاب استفاده شود بلکه باید حال فرهنگی مردم را تغییر دهیم.
تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شود وی افزود: برخی مطرح کردند نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری در زمان‌های مختلف برگزار شود اما تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شد.
اسماعیلی با تاکید بر مهم بودن تبلیغات در رسانه‌ها و سطح شهر گفت: مردم باید احساس شور و نشاط فرهنگی کنند؛ مردم ایران در مورد نمایشگاه کتاب خاطره بسیار مثبت و متعالی دارند و بر همین اساس به مسائلی از قبیل حمل و نقل و مشکلات اینچنینی باید پرداخته شود.
وی افزود: هر سه نظرسنجی در مورد عملیات وعده صادق نشان دهنده احساس غرور مردم از این اتفاق بود، چه کسی فکر می‌کند در بالاترین سطح برخورد نظامی اینگونه غرور ایجاد کند؟ بازارهای اقتصادی در حال رسیدن به ثبات هستند و دولت هم با اهتمام در صحنه قرار دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نمایشگاه سال گذشته الگویی در مدیریت فرهنگی مسئله پوشش بود. امسال نمایشگاه باید توانمندی حوزه فرهنگی برای حل مسائل پیش رو را نشان دهد.
وی ضمن اشاره به قدردانی رهبر انقلاب در مورد اقدامات انجام شده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پارسال، افزود: سال گذشته استقبال میلیونی مخاطبان را بدون کمترین حاشیه‌ای داشتیم؛ دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل هم قرار دهد ولی بنا داریم در این فضا با روحیه جهادی و استفاده از ابزارهای اقناعی، تبلیغی و گفت‌وگو محور فضای مطلوبی را برای حوزه مسائل فرهنگی ایجاد کنیم و نسبت به این مسأله خیلی امیدوار هستیم.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه برای مسئله فلسطین حتماً باید رویداد تعریف کرد، گفت: نظر سنجی‌ها از مراجعان به نمایشگاه اگر روزانه صورت گیرد مفیدتر است این رویکرد باعث می‌شود نواقص روز اول در روز سوم نباشد و فضای پذیرش انتقاد را باز کند.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه در جشنواره‌های گذشته مسابقه نقد جشنواره‌ها را برگزار کردیم و به کسانی که دقیق‌تر اشکالات را بگویند جایزه می‌دهیم، گفت: آمادگی داریم جلسه کارگروه نشر و کاغذ با حضور معاون اول رئیس جمهور را اینجا برگزار کنیم.
کد خبر 750934

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/669389/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستور جالب قاضی برای یک جسد

اطلاعیه‌ سازمان حج و زیارت درباره استرداد وجوه حج تمتع

سازمان حج و زیارت: وجوه حج تمتع به حساب اکثر زائران بازگردانده شده است

هشتم خرداد، عبور نخستین قطار مسافری شیراز-مشهد از محور یزد-اقلید

ناگفته هایی از اقدامات مدیریت بحران کشور در سیلاب های اخیر مشهد | ویدئو

فعالیت یک سامانه بارشی در کشور؛ بارش باران و آبگرفتگی در این استان‌ها

ذهنیت پپ گواردیولا؛ راز مردی که برای قهرمانی ساخته شده است / زیرنویس فارسی

سازمان حج و زیارت : وجوه حج تمتع به حساب اکثر زائران بازگردانده شده

راز محبوبیت آیت الله رئیسی خدمت صادقانه بود

رسمی؛ گالاتاسارای برای بیست و چهارمین بار قهرمان سوپرلیگ ترکیه شد

دیدار سفیر کویت در ایران با استاندار خراسان رضوی

افزایش 39 درصدی اهدای خون توسط بانوان خراسان‌رضوی

تمهیدات ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای جانبازان در سفر حج تمتع

خشکسالی در خراسان شمالی باقی است

زیارت راحت، ایمن و ارزان دغدغه رییس‌جمهور شهید بود

دو مکان در بردسکن به نام آیت‌الله رییسی نام‌گذاری شد

2 مامورنما در مشهد دستگیر شدند

سرلشگر سلامی درگذشت مادر گرامی «سید حسین نصرالله» را تسلیت گفت

امام زمان را دیده اند که در مسیر سقوط بالگرد با استرس در رفت‌وآمد است

بیش از 19 هزار نفر جمعیت از تنش آبی در خواف خارج می شوند

حوادث اخیر بار دیگر اثبات کرد که محور اداره کشور مردم‌ هستند

زلزله در مود

رگبار و رعد و برق در 18 استان و وزش باد شدید در 16 استان

دستاوردهای 3 سال خدمت رئیس جمهور شهید باید اطلاع رسانی شود

سرلشکر سلامی درگذشت مادر «سید حسن نصرالله» را تسلیت گفت

از کسب میزبانی مسابقات جهانی برای نخستین بار در اصفهان تا کنترل رشد قیمت مسکن

طبیعت بهاری شاه جهان

ادامه راه شهدای خدمت با تلاش جهادی محقق میشود / فرهنگ ایثار و شهادت باید در باورهای مردم شکل بگیرد

حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

حمایت از کمپانی: راز و رمز فوتبال را از پپ یاد گرفته!‏

دستور جالب قاضی برای یک جسد | این جسد همراه با خاک و به شکل یک قبر به شهر زادگاه متوفی منتقل شد!

برنامه‌ریزی سفر به مشهد در خلوت‌ترین زمان‌ها

سرلشکر سلامی درگذشت مادر گرامی «سید حسین نصرالله» را تسلیت گفت

استاندارد سازی هتل ها، دستور کار معاونت گردشگری و جامعه هتلداران کیش

تصاویری زیبا و به یادماندنی از کتاب هنر سوم راهنمایی 73

مراسم بدرقه کاروان حج تمتع ویژه جانبازان سال 1403 برگزار شد

قیمت گوساله زنده امروز 6 خرداد 1403

سرویس مدارس خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود

هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در 16 استان

تیم‌های راه‌یافته به مرحلۀ دوم مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران مشخص شدند

سقوط از ارتفاعات رادکان جان مرد 41 ساله را گرفت

زائران استان سمنان در سلامت کامل هستند

کشف شمش‌های طلا توسط مرزبانان هنگ تایباد

مشارکت کشاورزان در احداث آتش بر جهت جلوگیری از سرایت آتش به جنگل

ادعای جنجالی یک فرماندار درخصوص حادثه بالگرد حامل رئیسی/امام زمان را دیده اند که در مسیر سقوط بالگرد با استرس و  اضطراب در رفت‌وآمد است

آیا افلاطون درباره ادبیات مرتکب اشتباه شده بود؟ / آیا ادبیات می‌تواند ما را نجات دهد؟

پارسا پیروزفر «درانت‌های شب» یا حساب و کتاب‌های یک خانواده طبقه متوسط

یکی از بهترین اقدامات بنیاد تشکیل کاروان ویژه حج تمتع جانبازان است

ادامه رویه افزایش قیمت‌ها در بازار طلا؛ بهار آزادی به کانال 37 میلیون وارد شد

مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1402 اعلام شد