پیام خراسان

آخرين مطالب

تعیین تکلیف آخرین کرسی مشهد در مجلس/ باران هم مانع حضور مردم نمی‌شود اجتماعي

تعیین تکلیف آخرین کرسی مشهد در مجلس/ باران هم مانع حضور مردم نمی‌شود
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - محسن داوری گفته بود: مشارکت مردم این کلانشهر در انتخابات مجلس دوازدهم هفت درصد نسبت به سال 1398 رشد داشته است.
استان خراسان رضوی در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با 2 میلیون و 236 هزار رای و مشارکتی 47 درصدی، 17 نماینده خود را به بهارستان فرستاد که قرار است مردم شهرستان‌های مشهد و کلات در دور دوم انتخابات، تکلیف پنجمین نماینده این حوزه انتخابیه و آخرین کرسی نمایندگی استان در خانه ملت را روشن کنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
در این کارزار انتخاباتی "کاظم معتمدی فر" و "حسنعلی اخلاقی امیری"، 2 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، بر سر تصاحب هجدهمین کرسی نمایندگی استان در بهارستان رقابت می کنند.
نفر نخست این فهرست دونفره به ترتیب بیشترین آرا، معتمدی فر، مدیرعامل سابق شرکت پدیده شاندیز، دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است و 40 سال تجربه مدیریتی، آموزشی و پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی را در کارنامه دارد.
وی در مرحله نخست انتخابات 144 هزار و 523 رای به دست آورد.
نفر دوم این فهرست حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری است که با 55 سال، دارای مدرک دکترای رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی است. وی عضو شورای شهر مشهد در دوره چهارم بوده و مورد حمایت ائتلاف "شانا" است. اخلاقی در مرحله اول انتخابات 130 هزار و 202 رای کسب کرده بود.
برف و باران در انتخابات مجلس / هیچ چیز مانع مشارکت مردم نیست
دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته در خراسان رضوی همراه با بارش سنگین برف، یخبندان و سرمای شدید هوا بود اما با این حال مردم در 11 اسفند به پای صندوق های رای آمده و مشارکتی بالاتر از انتظار را رقم زدند.
21 اردیبهشت ماه و دور دوم انتخابات مجلس نیز همراه با توفان، باد و بارش های سیل آسا برای مشهد و بسیاری از شهرستان های خراسان رضوی است اما مردمی که در سرمای استخوان سوز به شعب اخذ رای آمده و حضور خود را ثبت کردند در برابر باران هم خم به ابرو نیاورده و عزم خود برای نقش آفرینی در تعیین سرنوشت را به رخ خواهند کشید.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بارش باران که از چند روز گذشته در این استان آغاز شده است تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت که موجب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه ها و ایجاد رواناب و سیلاب در مناطق مختلف به خصوص نواحی شمالی و مرکزی استان می شود.
با فعالیت این سامانه، شاهد افزایش سرعت وزش باد شدید در خراسان رضوی به ویژه در نواحی شرقی استان نیز خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در این باره هشدار داده و گفت: با توجه به نزولات آسمانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تا 48 ساعت آینده در آماده باش کامل به سر خواهند برد.
جواد خدایی افزود: مقرر شده تا تمام شهرداری‌های استان، به ویژه شهرداران مشهد و کلات، تمهیدات لازم را با توجه به بارش ها و برگزاری انتخابات به شکل مطلوب فراهم آورند و به خصوص رودخانه‌های پرخطر مناطق خود را مدیریت کنند و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در آماده باش کامل باشند.

پیام خراسان

آمادگی شعب اخذ رای و ناظران / پیش بینی، مشارکت بالا است
فرماندار مشهد شامگاه 12 اسفند گذشته در نشستی خبری اسامی چهار منتخب مردم این حوزه انتخابیه برای راهیابی به مجلس در دور نخست انتخابات را اطلاع رسانی کرده بود.
محسن داوری گفته بود: مشارکت مردم این کلانشهر در انتخابات مجلس دوازدهم هفت درصد نسبت به سال 1398 رشد داشته است. مردم ما نشان دادند که در هر لحظه از تاریخ، دارای بصیرت هستند و پای کار آرمانها و نظام حضور دارند.
فرماندار مشهد در آستانه مرحله دوم انتخابات نیز گفت: هزار و 20 شعبه اخذ ررای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد تدارک دیده شده که از این تعداد حدود 60 شعبه سیار است. اولویت استقرار شعب اخذ رای سیار مکان های عمومی و اجتماعی مانند کارخانجات، بیمارستان ها و مجتمع های مسکونی است.
داوری بیان کرد: اعزام صندوق اخذ رای سیار به منازل افراد در اولویت نیست، چرا که شعب سیار اخذ رای در طول روز انتخابات فقط می توانند تا حدود 14 مقصد را پوشش دهد، لذا اعزام شعب به منازل جوابگوی همه متقاضیان نخواهد بود.
فرماندار مشهد ادامه داد: انتخابات دور دوم مجلس در بخش مرکزی مشهد، شامل شهر مشهد و روستاهای این بخش انجام می شود لذا مشهد به 14 منطقه انتخاباتی تقسیم شده و فرآیند رای گیری در هر منطقه نیز به صورت لحظه ای در "اتاق وضعیت"، رصد می شود. در سطح شهرستان مشهد نیز در قالب یک اتاق وضعیت در مجموع همه تحولات در خصوص انتخابات در هزار و 20 شعبه اخذ رای رصد خواهد شد.
به گفته داوری، در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی، در 11 اسفند پارسال، هیچ تخلف انتخاباتی که منجر به تشکیل پرونده شده باشد در مشهد گزارش نشد و امید است انتخابات در مرحله دوم نیز بدون هیچ تخلف انتخاباتی پشت سر گذاشته شود.
فرماندار کلات نیز در این باره گفت: 27 هزار نفر از جمعیت 40 هزار نفری این شهرستان برای حضور در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات واجد شرایط رای دادن هستند.
به گفته علی صلاحی در شهرستان کلات از 44 شعبه اخذ رای 28 شعبه سیار با خط سیر مشخص در مناطق عشایری، مرزی و روستایی پراکنده، از مردم رای گیری خواهند کرد، 16 شعبه اخذ رای ثابت شهری و روستایی نیز در این شهرستان مستقر است.
ف️رماندار کلات گفت: تخلفات انتخاباتی انگشت شماری داشته ایم که به متخلفان تذکر داده شده است، اما جرایم انتخاباتی نداشته ایم و امید است در این دور نیز تخلف انتخاباتی نداشته باشیم.
همزمان با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی، هیات های اجرایی و نظارت پای کار آمده اند و با همراهی همه دستگاه ها انتخابات 21 اردیبهشت با 2 نامزد در هزار و 64 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات آغاز شده است.
مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی نیز با اشاره به استفاده نامزدها از ظرفیت تبلیغات تلویزیونی گفت: در دور دوم انتخابات مانند دوره نخست، مردم توانستند به راحتی با تبلیغات تلویزیونی با نامزدها آشنا شوند و این در حالی بود که قبلا نامزدها باید برای معرفی و ارائه برنامه های خود در قالب چاپ بروشور و پوستر صدها میلیون ریال هزینه می کردند.
کمال سرویها اظهار کرد: در دوره دوم انتخابات، جریانات سیاسی و گروه های مردمی در مشهد پای کار آمدند و انتظار می رود این دوره از انتخابات نیز با مشارکت بالایی رقم بخورد.
تکلیف 17 نفر از 18 نماینده 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان 2 نامزد شامل « کاظم معتمدی فر و حسنعلی اخلاقی امیری » برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات در روز 21 اردیبهشت ماه برگزیده شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/670620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه 3 خرداد 1403

تمامی مدارس خراسان رضوی تا پایان هفته تعطیل شد

اجتماع بزرگ مردم بیرجند در پی شهادت رئیس‌جمهور+ فیلم

اعلام جزئیات مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر شهید آیت الله رئیسی

خاطره شهادت شهید رجایی و شهید باهنر بار دیگر برایمان زنده شد

پیام تسلیت مسئولان استان خراسان رضوی برای شهادت رئیس جمهور و همراهان

فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی تربیت نیروهایی در تراز مکتب نبوی است

اولین تصویر مادر شهید رییسی بعد از شهادت ایشان

صبح پنجشنبه؛ تشیع شهید جمهور در خراسان‌جنوبی

تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی در خراسان جنوبی

تشییع پیکر آیت الله رئیسی؛ پنج‌شنبه در خراسان جنوبی

فیلم| اجتماع عزاداری بجنوردی‌ها در پی شهادت رئیس‌جمهور

راز موفقیت کریستیانو رونالدو: چگونه هر روز با انگیزه از خواب بیدار می‌شوم و تمرین می‌کنم؟ / زیرنویس فارسی

پیام تسلیت روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه

شب حزن انگیز بجنورد با مراسم عزاداری برای شهادت رییس جمهور

عزاداری مردم بجنورد در سوگ رئیس‌ جمهور شهید

روایت خبرنگار مهر از غم عظیم میدان بسیج مشهد

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد+فیلم

رئیسی چند سال عمر کرد؟

پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد نیمه افراشته شد

پیام تسلیت امامان جمعه خراسان رضوی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی

پرچم 6 کشور و سازمان ملل در مشهد نیمه افراشته شد

پیام تسلیت امام جمعه سمیع آباد و  علمای بخش پایین جام تربت جام

مراسم بزرگداشت شهادت خادم‌ الرضا (ع) در سبزوار و فیروزه

مراسم عزاداری به مناسبت شهادت رئیسی و همراهان در مشهد (فیلم)

مراسم بزرگداشت خادم الرضا شهید آیت الله رییسی در کاشمر

مداحی سیدمهدی میرداماد در مشهد برای شهادت رئیس‌جمهور + فیلم

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در گناباد برگزار شد

ببینید | تصاویری از عزاداری مردم مشهد مقابل منزل مادر شهید ابراهیم رئیسی

مراسم عزاداری به یاد سید شهیدان خدمت در بردسکن

کلیپ| مشهد در سوگ خادم الرضا(ع)

اعلام برنامه‌ گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش در بیرجند

یادی از حضور شهید خدمت در جمع مردم خراسان جنوبی

بیرجند میزبان پیکر شهید آیت‌الله رئیسی می‌شود

تشدید بارش در 17 استان؛ احتمال وقوع سیلاب

اطلاعیه سپاه امام رضا (ع) در پی شهادت آیت الله رئیسی

محرومیت‌زدایی علت محبوبیت آیت الله رئیسی در بین مردم بود

آیت الله رئیسی برای سربلندی ایران تلاش کرد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

بسیجیان اصناف مشهد پای کار همشهری های آسیب دیده آمدند

برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت رئیس جمهور در خراسان جنوبی

مطالبه مردم خراسان جنوبی برای تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی

پیکر شهید آیت الله رییسی پنج شنبه در بیرجند تشییع می شود

برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور در بیرجند

مردمی و ولایی بودن از ویژگی‌های آیت الله رییسی بود

شورای برنامه‌ریزی: برنامه‌ های حج ایرانی‌ ها در عربستان بدون تغییر اجرا می‌شود

پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد

برنامه‌های حج ایرانی‌ها در عربستان بدون تغییر اجرا می‌شود

جزئیات برنامه‌های حج ایرانی‌ها در عربستان پس از شهادت رئیس جمهور

پیام تسلیت سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج در پی شهادت رئیس جمهور