پیام خراسان

آخرين مطالب

همایش سراسری مدیران منابع انسانی در مشهد برپا شد علمي

  بزرگنمايي:

خراسان آنلاین - مشهد- بیستمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی با موضوع "تولید ملی با کیفیت دستاورد دلبستگی و بالندگی سرمایه های انسانی" روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور مدیران ارشد، سیاستگذاران، متخصصان و کارشناسان حوزه منابع انسانی از سراسر کشور در مشهد آغاز بکار کرد.
رئیس همایش در این مراسم گفت: سازمان مدیریت صنعتی در راستای وظیفه اصلی خود که توسعه ظرفیت مدیریت در کشور است این همایش را با هدف انتقال تجربیات کاربردی برگزار کرده و در کنار این هدف اصلی توسعه شبکه ارتباطی بین مدیران و معرفی ابزارهای نوین یادگیری نیز پیگیری می شود.
احمد بذلی افزود: در این چارچوب 11 تجربه از 30 تجربه ارسالی به بیستمین همایش ارائه می شود که نتیجه آن دو هزار و 640 ساعت یادگیری مدیران و کارشناسان منابع انسانی خواهد بود.
نایب رئیس انجمن مدیرت منابع انسانی در ادامه به تحقیقات موسسه گالوپ اشاره و بیان کرد: دلیل اصلی جدا شدن کارکنان از سازمانها مدیریت و رهبری ضعیف آن مجموعه است و در واقع کارکنانی که از سازمانها جدا می شوند مدیران سازمان را ترک می کنند نه خود سازمان را.
وی ادامه داد: امیدواریم این همایش زمینه ساز ارتقا نظامهای منابع انسانی در سازمانهای کشور شود. دلبستگی و بالندگی سرمایه های انسانی نیاز به سازمانهای کارآفرین دارد که با خلاقیت، تعهد و رقابت پذیری کسب و کار خود را ارتقا می دهند.
دبیر علمی همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی نیز در این همایش با ارائه بحثی در خصوص ایده یادگیری مادام العمر گفت: این ایده در دهه 1990 توسط سازمانهای بین المللی با دلایل مختلف از جمله تاکید بر سرمایه انسانی توسط دولتهای غربی مورد اقبال قرار گرفت.
دکتر نسرین جزنی افزود: یادگیری مادام العمر به عنوان فرآیند نظام مند کسب، تجدید، ارتقا و تکمیل دانش، مهارتها و نگرشهایی است که برای زندگی در شرایط در حال تغییر کنونی ضروری است و در واقع یادگیری مادام العمر فرآیند آموزش فرد از دوران کودکی تا سالمندی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این همایش گفت: هم اکنون 70 درصد آموزش در دنیا آموزش همراه با انجام دادن کار است، 20 درصد آموزشها آموزش ناشی از همجواری با استادان، معلمان و نیروهای نخبه می باشد و 10 درصد آموزشها نظری است.
دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری افزود: در ایران این نسبتها به این شکل اصلا رعایت نمی شود و آموزش نظری بر سایر وجوه آموزش غلبه دارد.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی "شوآپ" دبیر مجمع جهانی اقتصاد در سال 2011 جهان در آستانه یک تحول عظیم فناورانه است که هم به لحاظ دامنه و پیچیدگی و هم به لحاظ اینکه در خود انسان تاثیرات زیادی ایجاد می کند انقلاب محسوب می شود و از آن به عنوان انقلاب صنعتی چهارم یاد شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: برخی فناوریهای مورد توجه در انقلاب صنعتی چهارم عبارتند از اینترنت اشیا، چاپ سه بعدی، بلاک چین، داده های عظیم، روبوتیک و مکاترونیک، رایانش ابری، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده یا مجازی و فناوریهای پوشیدنی و قابل کشت.
وی افزود: برخی از کشورهای منطقه به شدت نسبت به این فناوریها حساس هستند. بطور مثال هم اکنون کشور امارات متحده عربی وزارت هوش مصنوعی ایجاد کرده که اتفاقا وزیری که مسئولیت این وزارتخانه را عهده دار شده یک ایرانی است.
کیانی ادامه داد: ماحصل این فناوریها رسیدن به محصولاتی همچون شهر هوشمند، حمل و نقل هوشمند، بهداشت و درمان هوشمند و کشاورزی هوشمند است. بطور مثال هم اکنون در اتوبانهای برخی کشورهای توسعه یافته خودروهای حمل بار هوشمند تردد می کنند.
بیستمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی با موضوع "تولید ملی با کیفیت دستاورد دلبستگی و بالندگی سرمایه های انسانی" به همت سازمان مدیریت صنعتی در محورهای "ارائه تجارب بنگاه­های کسب و کار ایرانی و بین المللی، سخنرانی سیاستگذاران، صاحبنظران و مدیران ارشد در حوزه منابع انسانی، برگزاری میزگرد تخصصی و نیز آشنایی با صنایع و دستاوردهای خراسان رضوی در حوزه منابع انسانی" به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
سازمان مدیریت صنعتی اواخر دهه 1340 شمسی فعالیتهای آموزشی خود را با برگزاری دوره های مشترک پرورش مدیر با دانشگاه پنسیلوانیا - مدرسه وارتون آغاز کرد. ارائه بیش از دو هزار طرح مشاوره و پژوهش مدیریت در دوران سازندگی، برگزاری دوره های پرورش مدیر، برگزاری دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از سال 1373، تاسیس خانه مدیران، اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی و برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی از سال 1382 و برگزاری دوره دکترای تخصصی پی.اچ.دی از سال 1383 با همکاری دانشگاه بوردوی فرانسه از اقدامات این سازمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده اند.
1922/1858

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/71631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

1055 قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

دستگیری متهم به قتل در کمتر از 5 ساعت در نیشابور

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی

مرحله اول کنکور سراسری 1403 در مشهد

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟

سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

امدادرسانی در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی ادامه دارد

جمع‌آوری و دستگیری 286 معتاد و خرده‌فروش در مشهد

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور

پرورش هزار و 700 نفر شتر در داورزن

گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد 50 درصدی داشته است

کیفیت هوای مشهد «پاک» است

جمع آوری و دستگیری 286 معتاد و خرده فروش در مشهد

افزایش 100 درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

اعزام 170 نفر به حج عمره پس از 9 سال

غیرتی که در خون غلتید

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی