سرپرست میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان شمالی تأکید کرد
شناسایی قابلیتها و جاذبههای گردشگری استان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی
فرهنگي
بزرگنمايي:
خراسان آنلاین - سرپرست میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه اطلاعرسانی مناسب برای معرفی جاذبههای گردشگری استان یکی از ضرورتهای توسعه گردشگری به شمار میرود، گفت: در این زمینه فضای مجازی بهترین ظرفیت برای شناساندن قابلیتهای استان به گردشگران است .
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه در نشست هماندیشی با مدیران فعال شبکههای اجتماعی استان در خصوص استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در جهت معرفی پتانسیلهای گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: گردشگری و صنعت توریسم راهی برای کمک به رونق اقتصاد است، بنابراین باید همه ما به تقویت حضور گردشگران و تغییر نگاهها به ظرفیتهای استان، کمک کنیم .
وی عنوان کرد: گردشگری یکی از واقعیتهای اقتصادی و اجتماعی انکارناپذیر دنیای امروز است که استان نیز ازنظر موقعیت مکانی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر مانند چشمانداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، تنوع اقلیمی، آداب و رسوم و سنن اجتماعی و اقوام گوناگون، زمینههای مناسبی برای توسعه فعالیتهای گردشگری دارد درحالیکه هنوز حتی هموطنان داخل کشور نیز با این پتانسیلهای خراسان شمالی آشنا نیستند .
وی با اشاره به آثار تاریخی و مناطق گردشگری در شهرستانهای استان، تصریح کرد: برای اینکه خاطره خوبی در ذهن هموطنان و کسانی که به خراسان شمالی سفر میکنند نقش ببندد باید بتوانیم استان را به یک برند مطرح گردشگری تبدیل کنیم که در این زمینه فضای مجازی به سبب گستره مخاطبان و دسترسی آسانی که به محتوا دارد، باید بهدرستی در این زمینه اطلاعرسانی و استان را معرفی کند .
وی خطاب به فعالان فضای مجازی تصریح کرد: آمادگی داریم تا هرگونه محتوا اعم از عکس و متن و... را در اختیار گردانندگان کانالهای مجازی قرار دهیم تا آثار تاریخی، نقاط گردشگری و دیدنی خراسان شمالی از طریق این کانالها بازتابهایی فراتر از استان نیز داشته باشد .
سرپرست میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به بخشی از برنامههای این اداره کل در سال جاری، گفت: قصد داریم با حضور پررنگ در نمایشگاههای تهران ازجمله، نمایشگاههای بهاره، پاییزه، کتاب، مطبوعات و... صنایعدستی و سوغات منحصربهفرد استان را بیشازپیش معرفی کنیم .
یزدان پناه افزود: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام، جشنواره غذا و نمایشگاه صنایعدستی استان که 16 مردادماه امسال برپا میشود از دیگر برنامههایی است که میتوان از ظرفیت آنها در جهت معرفی فرهنگ، آداب و قابلیتهای استان درزمینهٔ جذب گردشگر استفاده کرد .
وی همچنین با اشاره به توافقنامههایی با مرکز صداوسیمای استان اظهار داشت: برنامههایی نیز در این بخش اجرا میشود ازجمله اینکه فرهنگ و رسوم اقوام مختلف خراسان شمالی در شبکههای محلی سایر استانها همچون شبکه گلستان، مازندران، سمنان، خراسان رضوی و... معرفی و از این طریق نیز هموطنان دیگر استانها شناخت بیشتری نسبت به استان پیدا کنند .
وی با تأکید بر اینکه باید بجنورد و خراسان شمالی را بهدرستی به هموطنان داخل کشور و گردشگران خارجی معرفی کنیم تا مردم استان احساس افتخار کنند، عنوان کرد: هر منطقه از کشور را با ظرفیت و پتانسیل آن شهرستان میشناسند، بنابراین هرچقدر بتوانیم این پتانسیلها را بیشتر معرفی کنیم، به امر هویت بخشی شهری و اجتماعی نیز کمک کردهایم .
وی با اشاره به اینکه صنعت سبز گردشگری با راهاندازی اقامتهای بوم گردی رونق مییابد، تصریح کرد: بنا داریم برای روستاهای هدف گردشگری برنامههای بازدید و جشنوارههایی را بهصورت هفتگی برگزار و از این طریق فرهنگ گردشگر پذیری مردم آن روستا را نیز ارتقا و نگاهها را در این زمینه سامان دهیم، چراکه حضور گردشگر در روستا برای ساکنان تهدید نیست بلکه فرصتی برای رونق اقتصادی آن منطقه از طریق فروش محصولات لبنی، کشاورزی و صنایعدستی آنان است .
گفتنی است؛ در این نشست هماندیشی، مدیران فعال شبکههای اجتماعی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند و انجام کار منسجم و تخصصی درزمینهٔ تولید محتوای مناسب، جمعآوری داده از طریق تجربی، برگزاری تورهای گردشگری و معرفی جاذبههای بکر استان و انعکاس آن در شبکههای اجتماعی، تبادل محتوا و لینک مدیران کانالهای فضای مجازی با دیگر استانها و معرفی هرچه بیشتر پتانسیلهای جذب گردشگر ازجمله موضوعات مطروحه از سوی آنان بود .
انتهای پیام
-
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۴۲
-
۱۳۸ بازديد
-
ایسنا - فرهنگی - خراسان شمالی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/72885/