پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

نمایش ارادت به اهل بیت/ عشق حسین (ع) دستمزد کارمان است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مردم خراسان در کمک رسانی به عتبات عالیات همواره رتبه های اول کشوری را دارند و این بار دلدادگانی با بسته بندی سنگ ها برای حرمین اهل بیت(ع) تلاش دارند تا در این امر سهیم باشند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: نامش زیباست... هر بار که بر زبان جاری می‌شود، اشک‌ها بی‌اختیار حلقه می‌زنند. واژه‌ای پنج حرفی اما دارای دنیایی از مفهوم و معرفت... واژه ای سراسر از عشق و ایثار... «کربلا» واژه‌ای که کودک و بزرگ را به خود می‌کشاند. این سرزمین عشق جاذبه‌ای است که هیچ دلی را پای گریز از آن نیست و هر کس به طریقی برای وصال حرمش تلاش می‌کند.
یکی نوکری عاشقانش را می‌کند... یکی برای رسیدن به بین‌الحرمین نذری می‌دهد و دیگری هم آنچه در توان دارد در طبق اخلاص می‌گذارد. به راستی که این عشق، افسانه نیست بلکه حقیقتی زیباتر از تمامی واقعیت های روی زمین است:«عاشقان دشت کربلا برای دلدادگی خواب ندارند».
و اما عاشقانه‌های خراسان جنوبی جایی رنگ می‌گیرد که عده‌ای با کمک‌های بدون چشم‌داشت، تلاش می‌کنند تا صحن حرم بی‌بی دو عالم فاطمه زهرا(س) تکمیل شود. افرادی که شاید دردهای شبانه برای دست‌های پینه‌بسته‌شان توانی باقی نگذاشته اما باز هم در بسته‌بندی سنگ لحظه‌ای غافل نمی‌شوند به این امید که، سنگ‌های ارسالی به کربلا، عقده دلشان را باز کند.
از اهدافشان که بپرسی تنها از عشق به ائمه سخن می‌گویند. این نوکران حسین(ع) تنها برای دل کار می‌کنند تا سنگ، حصار سنگی شهوت‌های نفسانی را از بین ببرد. آری، این افراد نوکری می‌کنند تا آقایی ببینند. خدمت می‌کنند تا رأفت ببیند. عشق می‌ورزند تا عاشق بمانند.

طعم شیرین عاشقی برای شهید کربلا
عباس قاسمی اولین مخاطب مهر، از دلتنگی هایش برای امام حسین(ع) می‌گوید و می‌افزاید: هر قطعه سنگ که برای ارسال به کربلا بسته‌بندی می‌کنم، دلم هوایی تر می‌شود.
وی با بیان اینکه از پنج سال گذشته کار بسته‌بندی سنگ و ارسال به عتبات عالیات را انجام می دهم، می‌افزاید: این کار برایم خستگی ندارد چرا که با عشق عجین شده است.
قاسمی با بیان اینکه کاش می‌توانستم در کربلا هم نوکری آقایم کنم، می‌افزاید: این سنگ‌ها به نجف اشرف، صحن حضرت فاطمه زهرا(س) کربلای معلی و صحن عقیله بنی‌هاشم ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه انگیزه بنده از بسته‌بندی سنگ برای عتبات عالیات تنها عشق به ائمه اطهار است، می‌افزاید: برای خدمت به ائمه اطهار سر از پا نمی‌شناسم.
قاسمی با بیان اینکه تاکنون معجزه‌های زیادی در زندگی دیده‌ام، می‌گوید: هر کاری برای ائمه اطهار انجام شود، بی‌پاسخ نمی‌ماند.
سنگ‌هایی که گره‌گشایی می‌کنند
حمزه کاظمی یکی دیگر از افرادی که در بسته بندی سنگ برای عتبات عالیات مشارکت دارد، در گفت و گو با خبرنگار مهر می‌افزاید: بسته‌بندی سنگ برای عتبات عالیات را از پنج سال گذشته شروع کرده‌ام.
وی پاسخ این سؤالم مبنی بر اینکه «اهدافتان از این کار چیست؟ » را با قطعه شعری پاسخ می‌دهد: «کاش بودیم آن زمان کاری کنیم/ از تو و طفلان تو یاری کنیم/ کاش ما هم کربلایی می شدیم/ در رکاب تو فدایی می شدیم».
کاظمی می‌افزاید: کاش می‌توانستم بیش تر این برای سرورم نوکری کنم، اما باز هم خوشحالم که سعادت بسته‌بندی سنگ‌ها را داشته‌ام.
وی با بیان اینکه تنها عشق به ائمه اطهار باعث شد که دل در گرو این راه داشته باشم، می‌گوید: در این راه تاکنون شاهد گره‌گشایی بسیاری در زندگی‌ام بوده‌ام.
کاظمی ادامه می‌دهد: معجزه ممکن است مشهود نباشد اما همین که در زندگی انسان موفقیت‌هایی رخ دهد و از بسیاری از گرفتاری‌ها نجات یابد، معجزه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون چندین بار به عتبات عالیات رفته‌ام، می‌گوید: همچنین چندین بار برای بازسازی عتبات مقدسه و خدمت به اهل‌بیت به کربلا عازم شده‌ام.

خدمتمان عشق است و دیگر هیچ
حسین کاظمی سومین مخاطب خبرنگار مهر و یکی دیگر از خدمت‌گزاران ائمه اطهار بوده که می‌گوید: قریب به سه سال است که سعادت نوکری ائمه اطهار نصیبم شده است.
وی رضای خدا و خدمت به ائمه را از جمله اهداف خود برای این امر عنوان می‌کند و می‌گوید: قطعه هر کار خیری ذخیره‌ای برای آخرت می‌شود.
کاظمی گفت: عموماً هر کاری که انسان انجام می‌دهد برای رضای خدا و ذخیره آخرت است چرا که هر کاری که انجام شود برای انسان ذخیره می‌شود.
اسماعیل برزگر هم در گفت و گو با خبرنگار مهر می‌گوید: برای بار اول که به بسته‌بندی سنگ رفتم، متوجه شدم این کار هزینه‌های زیادی در بر دارد.
وی می‌افزاید: تلاش کردیم گروهی چندنفره تشکیل دهیم و این کار را رایگان و بدون چشم‌داشت انجام دهیم که در بازه زمانی خیلی کوتاهی گروهمان تشکیل شد.
برزگر تنها عشق به اهل‌بیت را هدف این خدمت بزرگ عنوان می‌کند و می‌گوید: عشق به امام حسین(ع) از کودکی در رگ‌هایم جاری است.
تا زنده‌ام نوکری می‌کنم
حبیب مهرور هم حمل کننده سنگ‌های بسته‌بندی‌شده به عراق است که می‌گوید: از سال 92 برای عتبات عالیات به طور رایگان و یا با تخفیف سنگ حمل کرده‌ام.
یکی از معادن شهرستان نهبندان به نام عتبات ثبت شده که 25 نفر نیرو در این معدن و در امر بسته بندی همکاری می کنند که وی با بیان اینکه از این کار خیر و برکت زیادی عاید زندگی‌ام شده است، می‌افزاید: تاکنون موفق شده‌ام چندین بار به این مکان مقدسه سنگ ببرم.
مهرور با بیان اینکه علاوه بر حمل سنگ، با کامیونم در بین‌الحرمین زائران را جا به جا می‌کنم، می‌گوید: تا زمانی که زنده‌ام در نوکری آقا امام حسین(ع) کوتاهی نمی‌کنم.

ارسال 20 هزار مترمربع سنگ به عتبات عالیات
معاون فنی مهندسی و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در گفت و گو خبرنگار مهر بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون، 20 هزار مترمربع سنگ به عتبات ارسال شده است.
محمدرضا الهی ادامه داد: این سنگ‌ها از نوع گرانیت، گل پنبه‌ای، گرانیت سبز یشمی و گرانیت سبز کاهوی است.
وی با بیان اینکه این سنگ‌ها از معادن نهبندان، درح، درمیان استخراج می‌شود، افزود: همچنین بعد از فرآوری و بسته‌بندی در کارخانه‌های شهرک صنعتی بیرجند و سربیشه به عتبات عالیات ارسال می‌شود.
بنا به گفته الهی، این سنگ‌ها به کربلا، نجف اشرف صحن بی‌بی فاطمه زهرا (س)، کاظمین، سامرا و سید محمد ارسال می‌شود.
معاون فنی مهندسی و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به ثبت معدن سنگ نهبندان به نام عتبات بیان کرد: معدن عتبات ابتدا یک محدوده بین دو معدن بوده که در سال 1390 بنام ستاد بازسازی عتبات عالیات ثبت شد.
وضعیت عمومی استان به واسطه 20سال خشکسالی وضعیت مناسبی نیست اما مردم مؤمن خراسان جنوبی در بحث بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور پیشتاز هستند وی با بیان اینکه در گام اولیه پروانه بهره‌برداری این معدن شش ساله بوده است، افزود: پروانه بهره‌برداری این معدن بعد از سیر مراحل، برای 15 سال دیگر تمدید شد.
الهی از فعالیت 25 نفر نیرو در معدن سنگ به عتبات عالیات خبر داد و گفت: به طور کلی در پروسه ارسال سنگ به عتبات عالیات 150 نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.
کمک 4.5 میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز پیش از این در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود: تعهد استان برای بازسازی عتبات عالیات سالانه 3 میلیارد تومان است.
موسی جوینده عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی سال گذشته بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کرده اند که این نشان از ارادت و محبت مردم این استان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مردم این استان خوب نیست، گفت: وضعیت عمومی استان نیز به واسطه 20سال خشکسالی وضعیت مناسبی نیست و جمعیت استان 730هزار نفر است اما مردم مؤمن خراسان جنوبی در بحث بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور پیشتاز هستند.
وی اضافه کرد: سنگ های معادن استان برای استفاده در بازسازی عتبات عالیات، فرآوری و بسته بندی می شوند و بخش حمل و نقل استان برای انتقال آنها به عراق فعال است.
وی عنوان کرد: صنایعی از قبیل معماری و نجاری هم به کمک آمده اند و از ظرفیت نیروی کار و متخصصین امر نیز به خوبی استفاده می شود.
جوینده گفت: در ساخت بنای صحن حضرت فاطمه زهرا (س) مردم خراسان جنوبی نقش پررنگی داشتند و برای این طرح حدود 20 میلیارد تومان سنگ ارسال کردیم.
وی با اشاره به طرح فروش خشت های طلا افزود: هم اکنون خانواده های شهدا در این طرح پیشتاز هستند و مردم هم می توانند با خریداری هر خشت طلا به قیمت 3 میلیون تومان در ترفیع سازی گنبد حرم امام حسین (ع) همکاری کنند.
مردم این دیار اگرچه به واسطه محرومیت ها هیچ ندارند اما دلی آغشته از عشق دارند که برای خدمت به ائمه همیشه بی تابی می کند. مردم این خطه کویری عطر دلدادگی ها را همواره به مشام می رسانند تا مذاقشان به بی وفایی خوش نیاید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/73244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر