پیام خراسان

آخرين مطالب

سفرهای شهرستانی استاندار، نقشه راه خدمتی ماندگار سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سفرهای شهرستانی نماینده عالی دولت در خراسان شمالی که با ملاقات های مردمی همراه است، به ویژه درخصوص مناطق کمتر توسعه یافته استان، نقشه راه خدمتی ماندگار در اذهان عمومی شکل خواهد داد و گامی در راستای تأکیدات رئیس جمهوری محترم درخصوص لزوم ارتباط بیشتر مسئولان ارشد دولت تدبیر و امید با مردم و گفت و گوی صریح و صادقانه با آنان قملداد می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، شهرستان فاروج 29 تیرماه مقصد یکی دیگر از سفرهای شهرستانی استاندار خراسان شمالی به همراه معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی خواهد بود که با محوریت ملاقات ها و دیدارهای مردمی انجام می پذیرد. در این سفرها مسئولان استان در ارتباطی بی واسطه با مردم ساکن شهرستان ها، بخش ها و روستاهای استان از نزدیک در جریان میزان پیشرفت امور تصویبی، پروژه های ناتمام، نیازهای اساسی و خواسته های شهروندان هر منطقه قرار می گیرند.
توجه به مسائل و مشکلات مردم و همت گماردن بر حل آن ها از اهداف حکومت اسلامی است و با همین رویکرد در چند سال اخیر، مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی شاهد سفرهای هیئت دولت به استان های مختلف بوده اند که ارتباط بی نظیر و تاثیرگذار بین مسئولان و مردم را رقم زده است. به تازگی نیز دکتر روحانی رئیس جمهوری در جمع مدیران ارشد دولت تدبیر و امید و سخنرانی در جلسات مختلف تاکید فراوانی بر ارتباط مستقیم وزرا و دیگر مسئولان دولت با مردم و گفت و گو با ولی نعمتان نظام داشته است.
سفرهای شهرستانی استاندار به مناطق مختلف استان با رویکردی نوین و کاربردی برگزار و در آن ها تلاش می شود با بررسی دقیق مشکلات راهکارهای حل آن ها اتخاذ شود. مهندس صالحی در این دیدارهای صمیمی با تعدادی از مردم استان از شهرها و روستاهای دور و نزدیک، به درخواست‌ها، پیشنهادها و گلایه های آنان گوش کرده و دستورهای لازم برای حل مشکلات طرح شده را به مدیران دستگاه‌های استانی صادر می کند.
در این سفرها، جمعی از معاونان و مدیران کل ستادی استانداری و مدیران کل دستگاه های دولتی نیز استاندار را همراهی و دستورهای صادر شده از سوی مدیریت ارشد استان برای حل مشکلات مراجعان را پیگیری می کنند زیرا رسیدگی به مشکلات مردم و برگزاری ملاقات مردمی در راستای تکریم ارباب رجوع از وظایف مهم مدیران دستگاه های اجرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
برگزاری ملاقات های مردمی هم چنین باعث کاهش هزینه ها و کاهش تعداد پرونده ها در دستگاه ها می شود و رسیدگی به حل مشکلات شهروندان را تسریع می کند.
هدف از این سفرها دیدار و گفت و گو با مردم، آشنایی با مشکلات، خواسته ها و مطالبات مردمی از نزدیک است تا در شورای برنامه ریزی استان و شهرستان تصمیماتی برای حل مشکلات مردم مصوب شود.
در دولت تدبیر و امید هم چنین با راه اندازی سامانه ارتباط مردم با دولت موسوم به سامد، مردم بدون دغدغه، مشکلات، انتقادها، پیشنهادها و نظرات خود را به کارشناسان حاضر اعلام می کنند و تمامی آن ها به دست مسئولان می رسد تا زمینه برطرف شدن تدریجی این مشکلات و اجرای نظرات در صورت امکان فراهم شود.
بهره مندی از نقطه نظرات اقشار و گروه های مختلف تاثیرگذار برای توسعه مناطق نیز از سیاست های راهبردی استاندار خراسان شمالی است بنابراین علاوه بر تدبیر برنامه های راهبردی و اسناد توسعه شهرستانی و بخشی، در سفرهای شهرستانی مزیت های نسبی هر بخش با برگزاری نشست های تخصصی با صاحبنظران منطقه ای احصاء می شود و در برنامه های عملیاتی مورد توجه قرار می گیرد. استاندار خراسان شمالی بر پاسخگویی شفاف و به موقع به ارباب رجوع تاکید دارد و در این راستا مدیران کل و فرمانداران نیز مکلف به برگزاری دیدارهای مردمی هستند و استاندار نیز در سفرهای شهرستانی خود میز ملاقات مردمی با حضور معاونان استانداری ، تعدادی از مدیران ستادی، فرماندار شهرستان متبوع و مدیران دستگاه های اجرایی را برگزار می کند.
استاندار خراسان شمالی ، صبح جمعه پس از ورود به شهرستان فاروج و دیدار با امام جمعه مرکز شهرستان، در گلزار شهدا حضور خواهد یافت و پس از برگزاری نشست با منتخبان شهرستان به دیدار خانواده معزز شهید خواهد رفت و در ادامه نیز در محل پیش بینی شده برای ملاقات مردمی در شهر تیتکانلو حاضر می شود تا به همراه مدیران ستادی و اجرایی، پاسخگوی درخواست ها و مطالبات مردم شهرستان باشد. مقام عالی دولت در خراسان شمالی هم چنین پس از حضور در مصلای نمازجمعه، از این تریبون با مردم سخن خواهد گفت و گزارش اقدامات، عملکرد و برنامه های در دست اجرا را ارائه می کند.
کلام آخر: سفرهای شهرستانی استاندار و مدیران استان نشانه بارزی از مردمی بودن دولت و عزم راسخ مسئولان برای محرومیت زدایی و زدودن غبار فقر از چهره مناطق شهری و روستایی است و به هر حال سفرهای شهرستانی با هدف ایجاد ارتباط تنگاتنگ و صمیمی مدیران اجرایی با مردم، بررسی مشکلات از نزدیک و تلاش برای حل آن ها انجام می شود که باید این مهم با قوت و قدرت تداوم یابد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/73449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود