پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان شمالی:

بانک های عامل خلاف سیاست های استان حرکت نکنند/ نقشه اشتغال استان تهیه شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان شمالی در هشتمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال ضمن تاکید بر تهیه نقشه اشتغال استان تاکید کرد: بانک های عامل نباید خلاف سیاست های استان به ویژه در پیشبرد طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری حرکت کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی چهارشنبه شب در این نشست اظهار داشت: برخی بانک ها در اجرای سیاست های استان و مصوبات کارگروه اشتغال اهتمام کافی ندارند و تاکید دارم اگر بانک عاملی خلاف تصمیمات استان حرکت کند در جلسات کارگروه اشتغال استان حضور نیابد تا برای نحوه ادامه فعالیت وی از مرکز پیگیر موضوع باشیم.
وی افزود: دبیرخانه کارگروه اشتغال استان تمام مصوبات کارگروه را به فرمانداران و دستگاه های اجرایی ارسال کند و آنان نیز مصوبات را به شعب بانک و دستگاه های اداری در شهرستان ها اعلام کنند.
وی ادامه داد: تحقق اهداف طرح اشتغال روستایی و عشایری مستلزم مشارکت جمعی است بنابراین بانک ها باید بنا بر رأی و نظر کارگروه عمل کنند و بار دیگر یادآور می شوم ما متناسب با مختصات خراسان شمالی که اولویت آن بخش کشاورزی است، مسئولیت ها را به عهده گرفته ایم و باید بر اساس آن کارها را پیش ببریم.
صالحی افزود: فاصله قابل توجهی بین تعداد طرح های مصوب در بانک های عامل با تعداد تسهیلات پرداخت شده وجود دارد و بنابراین معاونت امور اقتصادی استانداری این موضوع را علت یابی کند و بانک های عامل هم در پرداخت تسهیلات مصوب هر چه سریع تر اقدام کنند.
رئیس کارگروه اشتغال استان افزود: اگر برای پرداخت تسهیلات دستورعمل جدیدی از سوی مرکز به بانک های عامل استان اعلام می شود، باید به دبیرخانه کارگروه هم برای مکاتبه با مرکز در صورت وجود مغایرت با تصمیمات استان ارسال شود.
صالحی گفت: اعتبارات از سوی دولت برای اجرای پروژه های استان اختصاص می یابد که دستگاه های دولتی موظف به جذب این اعتبارات هستند اما برای جذب تسهیلات به ویژه در بخش اشتغال، فرهنگ سازی و ایجاد تمایل در مردم برای بهره مندی از آن موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد.
وی مطرح کرد: در خصوص پرداخت تسهیلات به طرح های توسعه ای و تکمیلی بخش کشاورزی باید بانک کشاورزی طرح های تکمیلی را بدون برگشت حتی یک مورد پرداخت کند و در بخش توسعه ای نیز بر اساس مصوبه کارگروه پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد: طولانی بودن روند استعلامات یکی از چالش های جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری است بنابراین بانک های عامل استان تمامی استعلامات مورد نیاز را به ستاد خدمات سرمایه گذاری استان اعلام کنند و این ستاد موظف به اعلام نتیجه نهایی طی بیست روز است و عدم پاسخگویی دستگاه به استعلام طی مدت پانزده روز به معنای پاسخ مثبت به استعلام مورد نظر است.
صالحی در ادامه سخنان خود به وضعیت پرداخت تسهیلات مرتبط با طرح اشتغال روستایی و عشایری نسبت به میانگین کشوری اشاره داشت و تصریح کرد: خراسان شمالی رتبه سوم در تعداد طرح های مصوب را به خود اختصاص داده است و در این خصوص قدردان زحمات متولیان امر به ویژه بانک های عامل هستم اما تاکید دارم میزان جذب اعتبارات مهم تر از تعداد طرح هاست.
وی گفت: سرانه تسهیلات پرداختی به ازای هر طرح در نقاط مختلف کشور بین 22 میلیون تا یک میلیارد تومان متغیر بوده که این رقم در خراسان شمالی 54 میلیون تومان است که نشان دهنده تعداد بالای طرح های خرد است و میانگین کشوری در میزان تسهیلات پرداختی به ازای هر شغل 39 میلیون تومان و سرانه استان 34 میلیون تومان و نزدیک به متوسط کشوری است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه این نشست خطاب به معاون امور اقتصادی خود دستور داد: با هدف افزایش میزان جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری طرح های بزرگ استان بر اساس روزشمار و با حضور فرماندار شهرستان مربوطه، سرمایه گذار، دستگاه اجرایی متولی و بانک عامل، بررسی و تسهیلات لازم پرداخت شود.
صالحی افزود: پیشنهاد انتخاب مدیر کل معین برای پیگیری موضوعات و مشکلات طرح های بزرگ و خاص استان با هدف نظارت بر روند انجام امور نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتیجه نهایی اعلام شود.
وی با تاکید بر آموزش و افزایش مهارت در مناطق روستایی برای ایجاد رغبت به مشارکت در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، افزود: فرمانداران با کمک دهیاران و بخشداران نیازهای آموزشی هر شهرستان را احصاء کنند تا بر اساس آن نیازهای آموزشی و مهارت آموزی استان به مرکز فنی و حرفه ای اعلام شود و تاکید دارم باید نوعی مطالبه گری در بخش آموزش در مردم ایجاد شود.
صالحی هم چنین به طرح روستای بدون بیکار هم گریزی داشت و گفت: 37 میلیارد تومان اعتبار برای 510 متقاضی بیکار در 8 روستای منتخب طرح روستای بدون بیکار مورد نیاز است که صندوق کارآفرینی امید باید در تامین این اعتبارات اقدام کند.
استاندار خطاب به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان دستور داد: جدول زمان بندی یک ماهه برای تشکیل شورای اشتغال شهرستان ها با حضور فرماندار، نمایندگان 4 بانک عامل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت هفتگی علاوه بر جلسات عادی خود با هدف بررسی و حل مشکلات تشکیل شود.
صالحی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم برای تهیه نقشه اشتغال استان اقدام کند و در این نقشه باید رسته های شغلی مورد نیاز، نحوه آموزش و راه اندازی مشاغل روستایی، ایجاد ارتباط بین کسب و کارهای خرد و بزرگ، هدایت اولیه سرمایه گذاران و ... دیده شود.
در ادامه این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم اظهار داشت: بانک های عامل استان باید سیاست ارادی بیشتری داشته باشند و بار دیگر تاکید می کنم مباحث مرتبط با دستگاه های نظارتی را ما با برگزاری نشستی با آنان پیگیری خواهیم کرد.
مجید پورعیسی افزود: اتخاذ سیاست های تشویقی از سوی بانک های عامل برای کارکنان به منظور تسریع در روند بررسی و پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری می تواند راهگشا باشد.
براساس گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طبق گزارش بانک های عامل تاکنون میزان پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نزدیک 10 درصد میزان کل اعتبارات یعنی افزون بر 36 میلیارد تومان است.
دریافت تصاویر خبر

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/73620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی