پیام خراسان

آخرين مطالب

آموزش های مهارتی در خراسان جنوبی 40 درصد افزایش یافت اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت آموزشی موجود، ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در استان از سال 92 تاکنون 40 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا حسین خوش آیند روز شنبه در نشست خبری افزود: سرانه آموزش مهارتی در استان به 4.8 رسیده درحالی که میانگین کشوری این رقم 1.8 است.
وی ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری تاکنون یک میلیون و 54 هزار نفر ساعت در قالب هشت هزار و 472 نفر دوره آموزش های مهارتی را در استان فرا گرفتند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 3 میلیون و 636 هزار نفر ساعت در قالب 22 هزار و 211 نفر دوره، آموزش مهارتی دیدند گفت: این آموزش ها در کارگاه های ثابت، زندان، پادگان، روستایی و عشایری، سیار شهری، ضمن کار، اصناف، جوار دانشگاه، کاهش آسیب های اجتماعی و کارآموزی در محیط کار واقعی ارایه شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بانک ها باید تسهیلات اشتغال را به افراد دارای مهارت اعطا کنند اظهار داشت: اگر تسهیلات اشتغال به افراد دارای مهارت اعطا شود به جز اشتغالزایی شاهد کارآفرینی خواهیم بود.
خوش آیند گفت: در حال حاضر 510 حرفه در 93 کارگاه در شهرستان های بیرجند، قاین، نهبندان، درمیان، فردوس و طبس به مهارت آموزان ارایه می شود که به این میزان در سال 96 تعداد 20 حرفه افزوده شده است.
وی با بیان اینکه تمام خدمات آموزشی ارایه شده در بخش دولتی رایگان، است، افزود: دوره های آموزشی در قالب 10 تا هزار و 90 ساعته به متقاضیان ارایه می شود و آماده هرگونه مشاوره شغلی به حرفه آموزان هستیم.
** فعالیت 162 آموزشگاه بخش غیر دولتی در خراسان جنوبی
خوش آیند با بیان اینکه 162 آموزشگاه غیر دولتی در استان فعالیت می کنند، یادآور شد: متقاضیان می توانند از 280 حرفه آموزشی در این آموزشگاه ها بهره مند شوند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 97 تاکنون 347 هزار و 582 نفر ساعت در قالب هزارو 751 نفر دوره به متقاضیان آموزشگاه های غیر دولتی ارایه خدمات شده و این آموزشگاه ها طبق شهریه مصوب، می توانند شهریه دریافت کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در پاسخ به این سوال که چرا شهریه ها در برخی از آموزشگاه ها متفاوت است، تصریح کرد: آموزشگاهها طبق قانون از شهریه مصوب می توانند 40 درصد تخفیف را در نظر بگیرند و از آنجایی که تعدادی از آموزشگاه ها تخفیفی را در نظر نمی گیرند میزان شهریه ها متفاوت است.
وی اظهار داشت: متقاضیان تاسیس آموزشگاه های غیر دولتی در حرفه های امور اداری، بهداشت و ایمنی، گردشگری، هتلداری، خدمات آموزشی، کشاورزی، مکانیک، برق، حمل و نقل، هنر های نمایشی، تزیینی و تجسمی، صنایع دستی، و مدیریت صنایع می توانند مجوز های لازم را بر طبق شهریه های مصوب کسب کنند.
** راه اندازی مراکز آزمون الکترونیکی آنلاین
خوش آیند گفت: این اداره کل در راستای اهداف سازمانی و ارتقا سطح خدمترسانی به ارباب رجوع، اقدام به تجهیز و راه اندازی مراکز آزمون الکترونیکی آنلاین در سطح شهرستان های بیرجند، فردوس، درمیان، قاین، و بشرویه کرده که با توجه به اهمیت این مهم، مراکز نهبندان، طبس و درمیان را هم در دستور کار قرار دادیم.
به گفته وی با راه اندازی این مراکز، تاکنون 217 هزارو 93 نفر به آزمون معرفی شدند که 15 هزار و 811 نفر نمره قبولی را کسب کردند.
وی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را از دیگر طرح های موفق این اداره کل بیان کرد و افزود: این طرح یکی از آموزش های مهارت فنی و حرفه ای است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استاندارد های آموزشی از مربی مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارایه خدمت منتقل می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، آشنایی با محیط کسب و کار، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه های فعال، کاهش هزینه های جذب و استفاده از ظرفیت و توان آموزش علمی بنگاه های اقتصادی را از مهمترین اهداف این طرح ذکر کرد.
به گفته خوشایند، در سال 96 میزان تعهد مهارت آموزی در محیط کار واقعی 560 نفر بوده است که با استفاده از ظرفیت های آموزشی با مهارت 691 نفر موفق به 123 درصد تحقق در استان شدیم.
وی اظهار داشت: این آمار در سال جاری 580 نفر تعهد بوده که تاکنون 218 نفر در محیط کار واقعی آموزش دیده اند.
وی ادامه داد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری درباره توانمند سازی پادگان ها در سال 96 ، 9 هزار و 912 سرباز در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار و 700 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند.
خوش آیند تصریح کرد: بکارگیری اثربخش نیروهای وظیفه، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از توان علمی سربازان و قرار گیری سربازان در مسیر اشتغال از مهمترین اهداف این طرح بوده است.
** تجهیز و بروز رسانی با بیش از یک میلیارد تومان اعتبار
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: در زمینه خرید تجهیزات با هدف بروز رسانی کارگاه های آموزشی این اداره کل، با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان در 93 کارگاه آموزشی استان، اقدام به تجهیز کارگاه های اتومکانیک، برق، چوب، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کرده است.
وی ادامه داد: جدای از این اعتبار ها،تفاهم نامه هایی با سفارت کشور ژاپن و سازمان ایمیدرو برای ایجاد و تجهیز کارگاه های منتخب و ایجاد مرکز تخصصی آموزش تراش سنگ های قیمتی صورت گرفته که امیدواریم شاهد حضور سایر نهاد و سازمان ها در بحث مهارت آموزی خراسان جنوبی باشیم.
وی اظهار داشت: پنج طرح و پروژه این اداره کل در شهرستان های بیرجند، فردوس، قاین، طبس و زیرکوه در حال تکمیل است که امیدواریم با تخصیص اعتبار بتوانیم بخشی را تا پایان سال و بقیه را برای سال آینده به بهره برداری برسانیم.
خوش آیند در ادامه افتتاح همزمان 31 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، افتتاح مراکز الکترونیکی شهرستان های فردوس، قاین و بشرویه، تجلیل از برترین های مهارت آموزی، یادواره شهدای خانواده آموزش فنی و حرفه ای، غبار روبی مزار شهدا، و افتتاح نمایشگاه مهارت و اشتغال در بیرجند را از مهمترین برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در هفته ملی مهارت عنوان کرد.
از 31 تیر تا 6 مرداد ماه به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.
*3215 * 6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/74888/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید

166 خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد

سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» برای نخستین بار به سپاه احضار شد

جبران کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود

77 درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد

قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

کلاهبرداری 2 میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر

اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور

کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور

بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود