پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خبر داد

مهارت‌آموزی بیش از 35 هزار نفر طی سال جاری در استان اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: در سال جاری در 4 ماهه ابتدایی سال 36 هزار و 231 نفر را مهارت‌آموزی کرده‌ایم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، افشین رحیمی گل خندان امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در محل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، اظهار کرد: در سال گذشته 124 هزار و 284 نفر آموزش مهارتی را در مراکز آموزش دولتی و خصوصی فرا گرفتند.
وی ادامه داد: از این تعداد 59 هزار 8 نفر از بخش خصوصی و 65 هزار و 276 نفر در بخش دولتی مشغول به فراگیری شده‌اند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: مخاطب‌های کارآموز ما در این مکان به دو گروه تقسیم می‌شوند در ابتدا گروهی هستند که مهارت لازم را ندارند تا بتوانند برای خود ایجاد اشتغال کنند، به این گروه کارجو می‌‌گویند.
رحیمی عنوان کرد: گروه دیگر افرادی بوده که شاغلند اما به دلیل ارتقا فناوری قابلیت ارائه به بازار را ندارند که حدود 125 هزار نفر در این گروه مشغول هستند.
وی خاطرنشان کرد: از تعداد 124 هزار و 284 نفری که در سال گذشته مهارت را آموختن 62 هزار و 89 نفر بانو و 62 هزار و 108 نفر مرد بودند که با یک تفاوت جزئی نیمی را آقایان و نیمی را بانوان تشکیل داده‌اند. 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین از این تعداد در سال گذشته 1020 نفر در بخش دولتی در حاشیه شهر مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه آموزش‌های ویژه‌ای را فرا گرفتند.
رحیمی تصریح کرد: در جوار دانشگاه‌ها نیز 4621 نفر این آموزش‌ها را فرا گرفتند و در حین دانشجویی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش دیدند.
وی تاکید کرد: علاوه بر این موارد در حوزه روستایی و عشایری 10 هزار و 936 نفر را آموزش داده‌ایم و در زمینه بسته ارائه شده توسط وزارت کار تحت عنوان مهارت آموزی در محیط کار نیز اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3629 نفر مشغول مهارت‌آموزی در قالب این طرح شدند و ما همواره پیگیر آن بودیم تا ملاحظه کنیم که چه تعداد از این افراد وارد بازار کار شدند. 
رحیمی اضافه کرد: همچنین در حوزه پادگان‌ها نیز سازمان فنی و حرفه‌ای قرارگاه مهارت‌آموزی را ایجاد کرد که در آن به آموزش سربازان در پادگان‌ها می‌پردازد. 
وی گفت: در سال گذشته 2585 سرباز وظیفه در خراسان رضوی که سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، نیروی انتظامی و صنایع دفاع بودند که آموزش‌های مهارتی را در آموختند. 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: در مراکز ثابت و دولتی خود آموزش 19 هزار و 648 نفر را در زندان در برنامه خود داشیم که برای آن‌ها بهترین نوع آموزش‌ها را لحاظ کرده‌ایم زیرا فرد در طول محکومیت خود یک مهارت را می‌آموزد و به دلیل داشتن مهارت در کارگاه تولیدی زندان مشعول به کار می‌شود.
رحیمی ادامه داد: همچنین برای این فرد پس از کسب مهارت و پایان محکومیت خود پس از خروج از زندان تسهیلاتی را لحاظ می‌کنیم تا در آن حرفه مشغول به کار شود.
وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد این افراد به دلیل نداشتن یک حرفه مرتکب جرم می‌شوند پس ما برای جلوگیری از این جرایم زمینه مهارت را فراهم می‌کنیم و در کنار آن حمایت‌هایی مانند تسهیلات برای آن‌ها در نظر می‌گیریم و در این راستان نیز انجمن حمایت از زندانیان نیز با ما همکاری دارند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: طبق آمارهای اعلام شده برگشت به جرم این افراد بعد از کسب مهارت و شغل به صفر می‌رسد. همچنین در سال 96 حدود 3414 نفر را در زندان آموزش‌ داده‌ایم.
رحیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد یک‌سری کارگاه‌های سیار را فعال کرده‌ایم که در محل‌هایی مانند فرهنگسراها مستقر شدند اما تابلو و نشان فنی و حرفه‌ای برای آن‌ها به ثبت نرسیده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته نیز حدود 4742 نفر در قالب این کارگاه‌های سیار آموزش دیده‌اند، در همان سال نیز 14 هزار و 358 آموزش مهارتی ویژه شاغلان را فرا گرفتند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته 59 هزار و 8 نفر در دانشگاه آزاد مورد آموزش قرار گرفتند، بیان کرد: علاوه بر آن 63 پایگاه برای آموزش افراد حاشیه شهر نیز در گرفتیم.
رحیمی ادامه داد: در حاشیه شهر در 4 شهر خراسان رضوی، 63 پایگاه داریم که از این تعداد 53 مورد آن توسط بخش خصوصی و 11 مورد آن توسط بخش دولتی دایر شده است.
وی در خصوص اقدامات مرکز فنی و حرفه‌ای در سال جاری، اضافه کرد: همچنین در 4 ماهه ابتدایی سال جاری آموزش‌های حاشیه شهر 2215 نفر بوده که نسبت به گذشته افزایش داشته است در این مدت 2 برابر سال گذشته در حاشیه شهر مهارت‌های آموزشی را لحاظ کرده‌ایم. 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: در سال جاری نیز در 4 ماهه ابتدایی سال 36 هزار و 231 نفر را مهارت‌آموزی کرده‌ایم که از این تعداد 17 هزار و 582 نفر بانو و 18 هزار و 379 نفر مرد بودند. 
رحیمی تصریح کرد: حدود 3580 نفر از ابتدای سال در قالب طرح مهارت‌آموزی در محیط کار آموزش دیده‌اند و حدود 1987 نفر از جوانان استان در کارگاه‌های مهارت‌آموزی استان حضور پیدا کردند. 
وی تاکید کرد: همچنین در این مدت 963 نفر در قالب قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان آموزش دیدند، در زندان‌ها نیز 726 نفر آموزش‌های لازمه را کسب کردند. 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: در طرح آموزشی سیار نیز 1435 نفر و در بخش صنایع نیز 2311 نفر دوره‌های آموزشی خود را پشت سر گذاشتند. 
رحیمی افزود: در سال گذشته ما در کمپ‌های تحت درمان بهزیستی 315 نفر در کمپ‌ها بر اساس ماده 15 و 16 آموزش مهارتی فرا گرفتند که این رقم در سال 97، 12 نفر بوده که امید داریم تا پایان سال افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در سال جاری توانمند سازی روستاییان و عشایر بوده که به دنبال آن هستیم که این آمار را چه به صورت دولتی و چه به صورت غیردولتی افزایش دهیم. 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که مانع پیشرفت مهارت‌آموزی در حاشیه شهر می‌شود، توانمندسازی روستاییان، عشایر و بانوان حاشیه شهر است.
رحیمی با اشاره به رونمایی از طرح‌هایی که با حضور معاونت وزیر و استاندار در فرودین ماه سال جاری انجام گرفت، بیان کرد: این طرح‌ها شامل اولین مجموعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، سه طرح وقف و اشتغال و افتتاح مرکز 2000 شغل می‌شود. 
وی عنوان کرد: در طرح‌های مهارت‌آموزی نیز خیریه‌ها نقش اساسی داشتند، بسیاری از نیروهای مهارت‌آموز در خیریه‌ها لباس‌های مدارس مهرماه و لباس بانوان‌ خدام حرم امام رضا (ع) را دوخته‌اند. 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: در اواخر فروردین ماه سال جاری سه مرکز در جوار دانشگاه افتتاح کردیم که این مراکز شامل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دانشگاه صنعتی سجاد و دانشگاه آزاد اسلامی قوچان می‌شود، همچنین چهار مرکز دیگر را نیز درخواست دادیم. 
رحیمی گفت: همکاری‌های ما با معاونین و سازمان‌های مرتبط به گونه‌ای است تا بتوانیم مشاغلی را که بازار مناسبی ندارند شناسایی کرده و افراد مهارت‌آموز را به ان سمت سوق ندهیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/74955/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف اموال مسروقه میلیاردی در شیروان

فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

کیفیت هوای مشهد ناسالم است

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

کشف تعداد زیادی از اموال مسروقه در شیروان

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد