پیام خراسان

آخرين مطالب

ورزشکاران خراسانی در مسیر فتح سکوهای آسیا ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- کاروان ورزش جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 کره جنوبی با 276 ورزشکار موفق به کسب 57 مدال رنگارنگ شد که سهم خراسان رضوی از این مدالها تنها یک طلا بود.
اینک پس از چهار سال رتبه و رنکینگهای آسیایی حکایت از دورخیز خراسانیها برای حضور موفق و موثر در کاروان بازهای آسیایی 2018 اندونزی دارد.
بر اساس آخرین مصوبه ستاد عالی بازیهای آسیایی 536 ورزشکار شامل 104 زن و 257 مرد در30 رشته ورزشی در هجدهمین دوره رقابتهای آسیایی 2018 میلادی از 27 مرداد تا 11 شهریور امسال در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی زقابت خواهند کرد.
بر اساس اعلام مسئولان ورزشی خراسان رضوی از این استان 6.4 میلیون نفری با حدود 300 هزار ورزشکار فعال در صدها باشگاه و سالن ورزشی 18 ورزشکار، چهار مربی، دو سرپرست و یک داور عضو کاروان ورزشی ایران در مسابقات آسیایی 2018 هستند.
* افزایش دو برابری ملی پوشان خراسانی
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: شمار ورزشکاران ملی پوش و مربیان این استان در تیمهای اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا در مقایسه با دوره پیش دو برابر بیشتر شده است.
امیر زارعی افزود: 12 ورزشکار و یک مربی از خراسان رضوی در شش رشته کاروان ورزشی کشورمان را در مسابقات آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی همراهی کرده و به مقام پنجمی آسیا دست یافتند. ورزشکاران خراسانی در مسابقات آسیایی 2018 اندونزی به18 ورزشکار، چهار مربی، دو سرپرست و یک داور افزایش یافته است.
وی ادامه داد: امیدواریم ملی پوشان و مربیان خراسان رضوی امسال در رشته های دو ومیدانی، دوچرخه سواری، جودو، کوراش، تنیس، پینگ پنگ، بسکتبال، والیبال، صخره نوردی، کشتی، قایقرانی و کبدی حضور موفقی داشته و مدالهای طلایی را تصاحب کنند.
معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به احتمال کسب مدال در برخی رشته های انفرادی اشاره و بیان کرد: بر اساس رنکینگ ورزشکاران در رشته های مختلف ملی پوشان این استان دست کم چهار تا شش مدال از جمله طلا بدست خواهند آورد.
* دو دونده خراسانی با شانس کسب سه مدال آسیایی
رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی نیز گفت: حسن تفتیان و شاهین مهردلان در رشته های دو 100 و 200 متر و پرتاب وزنه برای دریافت مدال در بازیهای آسیایی جاکارتا شانس بسیار بالایی دارند.
امیر سعادتمند افزود: تفتیان رکورددار دو 100 متر ایران که طی تمرینات دو ساله خود در فرانسه زیر نظر مربی فرانسوی "اونتانون گای" آمادگی مناسبی کسب کرده به صورت همزمان در دو رشته 100 و 200 متر در مسابقات آسیایی حضور خواهد داشت.
وی ادامه داد: این دونده اهل تربت حیدریه طی دوره تمرینی خود، در مسابقات بین المللی و معتبر اروپایی شرکت کرده و روی سکو رفته است و هم اکنون با ثبت رکورد 10.03 ثانیه در رشته 100 متر و 20.74 ثانیه در رشته 200 متر شانس مدال آوری بالایی برای هر دو رشته در مسابقات آسیایی جاکارتا دارد.
رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت: در رشته پرتاب وزنه نیز شاهین مهردلان پرتابگر تربت جامی در رنکینگ آسیایی این رشته در جایگاه دوم قرار دارد که نشانگر شانس بالای وی در تصاحب مدال آسیایی است. این پرتابگر 23 ساله با وجود حضور کم در میادین بین المللی رکورد 19.92 متر را در پرتاب وزنه به نام خود ثبت کرده است.
وی افزود: سهم و جایگاه دوندگان خراسانی در کاروان ورزشی ایران در جاکارتا و میان سایر دوندگان این کاروان بسیار قابل توجه است. در حالی که حداکثر شش دونده از ایران در بازیهای آسیایی حضور خواهند داشت دو نفر از آنان با شانس کسب سه مدال از خراسان رضوی هستند.
* رکاب زن طلایی خراسان
رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی نیز به حضور محمد دانشور در کاروان ورزشی ایران اشاره و بیان کرد: گفت: این دونده 24 ساله در سه رشته 200 متر، کایرین و رشته تیمی اسپرینت مسابقه می دهد.
مهدی روزبهان افزود: دانشور در ماده 200 متر و کایرین قهرمان کشور و در ماده یک کیلومتر نیز در رنکینگ آسیایی نفر نخست است. هرچند ماده یک کیلومتر در بازیهای آسیایی برگزار نمی شود اما سوابق وی نشانگر شانس بالای دانشور در کسب مدال طلا به ویژه در ماده کایرین است.
وی به حضور دانشور در اردوی تیم ملی و شرکت در مسابقات بین المللی چین و کره جنوبی اشاره و بیان کرد: دست کم 11 رکاب زن از ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا حضور دارند که در این میان دانشور یکی از امیدهای کشورمان در کسب مدال است.
* کوراش ایران و آسیا در تصاحب خراسان
شاید مدال آورترین رشته برای ورزشکاران خراسانی کوراش و جودو است، ورزشهایی که قرابت زیادی با ورزش تاریخی این خطه یعنی کشتی با چوخه دارند.
رئیس هیات جودو و کوراش خراسان رضوی  گفت: خراسان مهد کوراش در کشور و حتی جهان است و در شرایط فعلی ایران برای نخستین بار در این رشته حضور جدی دارد لذا جایگاه خراسان رضوی در این دوره بسیار پر رنگ است.
حسین محمودی افزود: هشت کوراش کار در ترکیب تیم ملی ایران حضور دارند که چهار نفر آنان از خراسان رضوی، دو نفر از خراسان شمالی و دو نفر از استانهای یزد و لرستان هستند. خسرو دلیر و مهری مهرپور از خراسان رضوی نیز سرمربیگری تیمهای ملی مردان و زنان ایران را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: از خراسان رضوی دو قهرمان آسیا به نامهای جعفر پهلوانی در وزن بالای 100 کیلوگرم و قنبرعلی قنبری در وزن 66 کیلوگرم امیدهای کسب مدال طلا بازیهای آسیایی هستند. کسب مدال توسط دو عضو خراسانی دیگر تیم ملی یعنی قاسم احمدی در 90 کیلوگرم و امید تیزتک در 81 کیلوگرم نیز دور از انتظار نیست.
رئیس هیات جودو و کوراش خراسان رضوی به حضور چهار جودو کار کشورمان نیز در بازیهای آسیایی اشاره و بیان کرد: جواد محجوب دارنده عنوان قهرمانی آسیا در وزن بالای 100 کیلوگرم و دارنده رتبه 11 رنکینگ جهانی یکی از شانسهای کسب مدال طلا برای جمهوری اسلامی ایران است.
* صخره نوردی
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی نیز  "احسان اسرار" را امید این استان برای کسب مدال معرفی و بیان کرد: وی سابقه قهرمانی در مسابقات آسیایی این رشته را در سال 1395 دارد. همچنین در مسابقات انتخابی نتایج خوبی بدست آورده است.
امید زحمتکش افزود: در مجموع شش ورزشکار زن و مرد از ایران اعضای تیم ملی صخره نوردی را تشکیل می دهند که اسرار در ماده صخره نوردی سرعت نماینده خراسان رضوی است.
* بسکتبال و والیبال
رئیس هیات والیبال خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون پوریا یلی، سینا هادیون، محمدرضا بیک، زهرا صالحی و مهسا کدخدایی به اردوی انتخابی تیمهای ملی والیبال زنان و مردان ایران دعوت شده اند که شانس راهیابی سه نفر از آنان به ترکیب تیم پرافتخار ملی والیبال تقریبا قطعی است.
محمدرضا حسین زاده افزود: پوریا یلی که اخیرا همراه تیم ملی جوانان به قهرمانی آسیا دست یافته در آخرین رده بندی به عنوان بهترین پشت خط زن آسیا در ترکیب تیم والیبال جوانان آسیا قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به پیشینه و نتایج اخیر تیم ملی والیبال احتمال حضور ایران در دیدار نهایی قطعی است هرچند نمی توان با قطعیت در عرصه ورزش سخن گفت.
دبیر هیات بسکتبال خراسان رضوی نیز چین را تنها رقیب ایران در بسکتبال آسیا عنوان و بیان کرد: وحید دلیرذهان، روزبه ارغوان و نوید خواجه زاده از این استان در اردوی تیم ملی حضوردارند اما احتمال اینکه چه نفراتی از خراسان در ترکیب نهایی تیم ملی بسکتبال قرار گیرند هنوز مشخص نیست.
سیدمهدی میرشفیعی به حضور یک خراسانی دیگر در کاروان بازیهای آسیایی اشاره و بیان کرد: مسعود قاسمی به عنوان سرپرست تیمهای ملی فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران تیم ملی را در جاکارتا همراهی می کند.
* افزایش حضور ورزشکاران خراسانی در تیمهای ملی
خراسان رضوی در رشته های ورزشی انفرادی نظیر کشتی، تنیس، پینگ پنگ، قایقرانی و کبدی نیز نمایندگانی در ترکیب تیمهای ملی و یا در اردوی انتخابی تیم ملی دارد.
رئیس هیات تنیس خراسان رضوی ازغزل پاک باطن در کنار سه تنیسور تیم ملی یاد و بیان کرد: ایران در رده پایه رشته تنیس موفقیتهای خوبی بدست آورده اما هم اکنون تیم ملی بزرگسالان کشورمان در سطح سوم آسیا جای دارد.
محمدرضا تدین  افزود: پاک باطن 21 ساله به عنوان نماینده تنیس خراسان رضوی در مسابقات آسیایی اندونزی حضور دارد و امید است بتواند آتیه ورزشی خوشی برای خود رقم بزند.
رئیس هیات پینگ پنگ خراسان رضوی نیز گفت: مهشید اشتری از این استان در کاروان آسیایی جاکارتا حاضر است.
کاظم مستحقی راد افزود: 50 رتبه نخست رنکینگ جهانی پینگ پنگ در اختیار ورزشکاران چینی است اما در عین حال حضور اشتری از خراسان در بازیهای آسیایی 2018 اعتباری برای تنیس روی میز خراسان رضوی است.
دبیر هیات کشتی خراسان رضوی نیز به حضور یک کشتی گیر این استان در تیم ملی اشاره و بیان کرد: مسلم نادری خادم در وزن 57 کیلوگرم رشته فرنگی هم اکنون در اردوی انتخابی تیم ملی حضور دارد.
خسرو علیزاده افزود: هنوز این احتمال وجود دارد که نفرات دیگری ازخراسان رضوی به تیمهای ملی کشتی دعوت شوند.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: حضور ورزشکاران این استان در کاروان بازیهای آسیایی 2018 اندونزی همچنان در حال افزایش است چنانکه امیدواریم یک بانوی کبدی کار و قایقران نیز از خراسان به ترکیب تیمهای ملی این دو رشته اضافه شوند.
زارعی افزود: سمانه افخم و مهلا عاطفه دار در رشته های کبدی و قایقرانی(کانوپولو) هنوز شانس حضور در تیمهای ملی را دارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/80114/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی

الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد

ماجرای گروگانگیری خونبار!

بیش از 38 کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر

مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟

افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه

اجرای 285 عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

گیتی آذرپی درگذشت

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

ثبت نام 1618 نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم

هشدار شدید باران در 21 استان

هشدار باران شدید در 21 استان

سارق 200 دستگاه موبایل‌ در مشهد دستگیر شد