پیام خراسان

آخرين مطالب

حجتیان: شجاعت استعفا دارم/ با فروشندگان دان و حکم برخورد می‌شود ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رییس هیات کاراته خراسان رضوی از برخورد قاطع با کسانی که به‌صورت غیرقانونی دان و حکم به‌فروش می‌رسانند خبرداد.
  محمد حجتیان رییس هیات کاراته خراسان رضوی در سالن جلسات اداره کل ورزش‌و‌جوانان استان در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته در چند ماه اخیر از زمان روی کار آمدنش در این هیات اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته که ریاست هیات کاراته استان را به‌عهده گرفتم، فعالیت‌های هیات را با میزبانی کلاس‌های ارتقای داوری با حضور مدرس جهانی آغاز کردیم.
وی افزود: برگزاری مسابقات لیگ استان در بخش آقایان و بانوان در سبک‌های آزاد و کنترلی، اعزام ورزشکاران به شهرستان‌ها، استان‌ها و تورنمت‌های بین‌المللی، دیدار با ارگان‌های مختلف و میزبانی اردوی تیم‌ملی کاراته در بخش نونهالان از دیگر اقدامات هیات در چند ماه اخیر بوده‌است. میزبانی از این اردو دعوت شدن سه کاراته‌باز خراسانی به اردوی تیم‌ملی نونهالان را در پی داشت.
رییس هیات کاراته خراسان رضوی ادامه‌داد: پیش از برگزاری اردوی تیم‌ملی نونهالان، مجوز برگزاری اردوی انتخابی تیم‌ملی را طی مکاتبه‌ای با رییس فدارسیون کاراته گرفته‌ایم. هم‌چنین برای نخستین‌بار مجوز انتخابی تیم‌ملی توسط کمیته داوران استان را از فدراسیون گرفته‌ایم.
حجتیان افزود: نیکبخت و شهابی داوران خراسانی را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم. در حال حاضر پنج داور به درجه آسیایی رسانده‌ایم که باید این تعداد نفرات را ارتقا دهیم. هم‌چنین به‌روزرسانی کلاس‌های داوری در شرق کشور به مرکزیت مشهد در حال برگزایست. مجوز آزمون‌های کلاس‌های مربیگری درجه یک، دو و سه را نیز طی مکاتبه با فدراسیون گرفته‌ایم.
وی در خصوص افزایش سهمیه خراسان در لیگ‌های کشوری خاطرنشان کرد: سال گذشته سه تیم از بانوان و دو تیم از آقایان در لیگ کشور داشتیم که این آمار در سال کنونی به 11 تیم از بانوان و سه تیم از اقایان ارتقا یافته‌است. بسیج، تربیت بدنی کارگران و هیات کاراته استان هر کدام یک تیم در لیگ کشور داده‌اند. برای نخستین‌بار است که در لیگ کشوری تیم داده‌ایم. با قهرمانان جهان و ایران باید رقابت کنیم. به‌دلیل سطح بالای لیگ کشور وعدم بنیه حضور در لیگ کشوری، نباید به این‌ زودی وارد لیگ کشوری می‌شدیم، اما به دلیل درخواست کادر فنی در لیگ کشوری تیم دادیم.
رییس هیات کاراته خراسان رضوی افزود: یکی از اتفاقات مثبتی که در سال کنونی انجام دادیم، تجلیل از خانواده قهرمانان و رفع یکی از مشکلات ورزشکاران به لحاظ روحی بوده‌است. زهرا گذر رییس هیات کاراته چناران، نخستین رییس هیات بانو در رشته کاراته است که در سال جدید این اتفاق نیز رخ داد.
حجتیان عنوان‌کرد: باتوجه به ورود کاراته به رشته‌های المپیکی، رییس فدراسیون کاراته سیاست خود را بر مبنای برگزای مسابقات بیشتر و حضور ورزشکاران در مسابقات است.
وی در خصوص فعالیت‎های هیات کاراته در زمینه استعدادیابی خاطرنشان کرد: استعدایابی جزو فعالیت‌های اصلی هیات محسوب می‌شود. اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است. در نظر داریم که از حالت گلخانه‌ای خارج و در صورت ایجاد زیرساخت‌ها نتایج خوبی کسب کنیم. با هیات دانش‌آموزی آموزش‌و‌پروش و تربیت‌بدتی کارگران به تفاهیم رسیده‌ایم. دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.
رییس هیات کاراته استان ادامه‌داد: استعدادیابی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است. استعدادیابی را همزمان با شروع مدارس به اوایل مهر موکول کرده‌ایم. همچنین برای نظارت از مراکز استعدایابی و کلاس‌های خصوصی باید در 6 ماه دوم سال جاری ورود پیدا کنیم.
وی در خصوص تیم‌های لیگ‌برتری خراسان رضوی تصریح‌کرد: هفته اول لیگ برگزار شد که متاسفانه نتوانسیتم نتیجه مطلوبی بگیریم. تیم به اسم هیات کاراته خراسان رضوی نام‌گذاری شده است، ولی با مشخص شدن اسپانسر در هفته جاری، اسم جدید به‌زودی مشخص خواهدشد. این تیم در رده سنی جوانان و امید است و نخستین‌بار است که در لیگ جوانان تیم داده‌ایم. 
حجتیان افزود: 80 درصد تیم بومی است. برای سال‌‌های آینده به سمتی پیش خواهیم رفت که 100 درصد تیم بومی شود، ولی اگر تیم را کاملا بومی کنیم، شاید به نتیجه‌ای که در نظر داریم دست پیدا نکنیم. سه ملی‌پوش در رده نونهالان داریم. یک نفر در سبک‌های آزاد و یک نفر در سبک‌های کنترلی در بخش بانوان جزو ملی‌پوشان خراسانی محسوب‌می‌شوند.
وی در خصوص تیم بزرگسالان کاراته خراسان رضوی عنوان‌کرد: لیگ‌برتر کاراته کشور شروع نشده است. خراسان رضوی در رده سنی بزرگسالان تیمی ندارد و تا 4 سال آینده نیز تیمی نخواهدداشت.
رییس هیات کاراته خراسان رضوی درخصوص عدم حضور مدیر روابط عمومی هیات کاراته در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ارتباطی با رهنما مدیر روابط عمومی هیات کاراته نداشتم و در این خصوص موضعی ندارم.
حجتیان در رابطه با چند شغله بودن خود و فعالیت همزمان در مجموعه ورزشی تختی، هیات انجمن‌های ورزشی و هیات کاراته خراسان رضوی عنوان‌کرد: در حال حاضر پس از ورود محسن قهرمانی به هیات انجمن‎های ورزشی، از هیات انجمن‌های ورزشی خارج شدم. اگر کار سنگین شود شجاعت این را دارم که از یکی از سمت‌هایم استعفا دهم و فقط روی یکی از کارهایم متمرکز شوم. 
وی در خصوص اتفاقات خاص و ویژه اخیر هیات در چند ماه اخیر و برآورده شدن انتظارات خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چه کار خاصی باید انجام دهیم که دیده شود. باید زمینه را مهیا کنیم که به مرور زمان به نتیجه و هدفمان برسیم. اردوی انتخابی تیم‌ملی، دعوت شدن مربی تیم‌ملی، افزایش تیم‌های لیگ برتری در بخش بانوان از اتفاقات جدید و مهم اخیر هیات محسوب می‌شود. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا اردوهای انتخابی فدراسیون جهت نمک‌گیر کردن هیات‎های استانی به‌دلیل مشکلات اقتصادی و کم‌کردن هزینه‎های فدراسیون جزو موفقیت‌های هیات کاراته استان محسوب می‌شود، گفت: وقتی 5 نفر را به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌کنند که سه نفر از آن‌ها جزو اردوی نهایی اردوی انتخابی هستند، موفقیتی در خور شان برای هیات محسوب می‌شود.
حجتیان در خصوص ورزشکاران‌ سازمان‌یافته خاطرنشان‌ کرد: در چهار ماه اخیر 724 نفر در بخش آقایان و 350 نفر در بخش بانوان به جمع ورزشکاران سازمان‌یافته استان اضافه شده‌اند. کل آمار ورزشکاران سازمان یافته در خراسان رضوی 8420 نفر است که 1240 نفر در چهار ماهه اخیر اضافه شده‌اند. اگر بخواهیم این آمار را ارتقا دهیم باید به باشگاه‌های خصوصی ورود کنیم و بر باشگاه‌ها نظارت داشته باشیم.
رییس هیات کاراته خراسان رضوی در رابطه با باشگاه‌های صاحب مجوز‌ ادامه‌داد: 85 باشگاه دارای مجوز و بیش از 150 باشگاه بدون مجوز هستند.‌ با کسانی که حکم و دان به‌صورت غیرقانونی به‌فروش می‌رسانند قطعا برخورد می‌شود و از فعالیت‌شان جلوگیری خواهیم‌کرد. باید نظارت بهتری بر کارت بیمه ورزشی ورزشکاران داشته‌باشیم.
وی در خصوص علت افت کاراته در خراسان رضوی در سال‌های اخیر تصریح‌کرد: این برای خود هیات سوال است و اگر برایمان سوال نبود به هیات کاراته استان ورود نمی‌کردیم. مانند اینکه ایتالیا در سال 2006 قهرمان جهان شد ولی چرا در این دوره حتی در جام‌جهانی حضور نداشت. جواب دادن به اینگونه سوالات دشوار است. در رابطه با هیات کاراته نیز به‌همین شکل است. دوران تسلسلی داشته که حال به دست ما رسیده است. ما باید از پتانسیل و فضای موجود استفاده کنیم. 
حجتیان در رابطه با بودجه و درآمد هیات گفت: بودجه هیات کاراته مشخص است. درآمدزایی از طریق احکام و اجاره سالن است. درآمد دیگری در این خصوص نداریم. هیات کاراته محلی برای درآمدزایی نیست.
رییس هیات کاراته خراسان رضوی درخصوص عدم اعزام کاراته‌کاران به مسابقات آسایی جاکارتا و نزول رده سنی بزرگسالان در بخش آقایان عنوان‌کرد: در بخش بزرگسالان در حال حاضر و در چهار سال اینده نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. باتوجه به اینکه کاراته وارد المپیک شده کار بسیار سختی در پیش داریم. شرایطی که هیات سابق تحویل من داده‌است چگونه بوده که از هیات کنونی انتظارات بالا رفته است؟
وی در رابطه با استعدایابی و فعالیت‌های صورت‌گرفته در حاشیه‌شهر خاطرنشان کرد: در خصوص حاشیه‌شهر باتوجه به نیروهای خوبی که در این منطقه وجود دارد باید با شهرداری مشهد و آستان‌قدس رضوی جلسه‌ای برگزار کنیم، ولی ابزاری برای ورود نداریم. اگر شرایطی رخ دهد که شهرداری، نیروی انتظامی و سپاه پای کار بیایند، هیات کاراته نیروهای متخصص خود را در اختیارشان قرار خواهدداد. 
حجتیان در خصوص افتتاح خانه کاراته اظهارکرد: یکی از اتفاقات خیلی خوبی که قرار است رقم بخورد افتتاح خانه کاراته است. خانه کاراته تکمیل شده ولی به‌دلایل مسائل فنی، خانه کاراته را از پیمانکار تحویل نگرفتیم. منتظر برطرف شدن مشکلات فنی و انشعابات مجزای آب و برق و گاز مجموعه هستیم.
وی در رابطه با سرمایه‌گذاری در بخش بانوان در رده سنی بزرگسالان تصریح‎کرد: تمام تلاشمان را در این زمینه انجام می‌دهیم و زیرساخت‌های لازم را آماده می‌کنیم. در این خصوص یک مقدار زمان نیاز داریم. شاید تا سال آینده به نتیجه نرسیده باشیم ولی ورزشکاران پیشرفت محسوسی خواهندداشت.
رییس هیات کاراته خراسان رضوی در خصوص فعالیت شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: ‌به‌صورت نامحسوسی به شهرستان‌ها ورود پیدا کرده‌ایم. یکی یا دو شهرستان را تغییر داده‌ایم. پس از پایان تابستان وقت بیشتری برای شهرستان‌ها خواهیم گذاشت. در خصوص هیات کاراته مشهد نیز همچنان در حال رایزنی هستیم. 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/83457/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم