نامیترین برندهای خراسان رضوی در کدام بخشها فعالاند؟
اقتصادي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از صنایع غذایی، پوشاک و قطعهسازی خودرو به عنوان حوزههایی که دهها برند نامی استان را در خود جای دادهاند، نام برد.
به گزارش ایسنا-منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان، محمد استادی اظهار کرد: خراسان رضوی از استانهایی است که بخش زیادی از صنایعش متعلق به بخش خصوصی و دارای قدمت زیادی هستند. برخی از برندهای این استان مربوط به 40- 50 سال پیش است و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برند شدهاند و همچنان خوشنام ماندهاند و بعد از انقلاب هم برندهای جدیدی به وجود آمدند که به دلیل مداومت در کار، برند خوبی در کشور به شمار میروند.
وی با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع برندینگ در دنیای امروز اظهار کرد: برندسازی مفهومی انتزاعی و خالص نیست بلکه اقداماتی که توسط یک واحد تولیدی در حین فعالیتش صورت میگیرد، منجر به خلق برند میشود و اگر تولیدکننده نکاتی چون توجه به تولید، کیفیت و مباحث اقتصادی را در دستور کارش قرار دهد، میتواند ایجاد برند کند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت خراسان رضوی درباره انتظارات صاحبان برند از دولت برای بهبود محیط کسب و کار گفت: صاحبان برند در واقع همان صاحبان کسب و کارند و توقع آنها از دولت توقع عامه تولیدکنندگان است؛ آنها از دولت انتظار دارند مداخله کمتری در مسیر تولید داشته و با برداشتن موانع و باز گذاشتن دست صنعتگران، به برندسازی کمک کنند.
وی برگزاری همایش برندینگ از سوی انجمن مدیران صنایع استان را نشانهای از همت بخش خصوصی برای نشان دادن اهمیت موضوع برند دانست و افزود: امسال در واقع ششمین دوره برگزاری این کار خلاقانه در کشور است؛ در چنین همایشی تولیدکنندگان یاد میگیرند که در کنار فعالیت خود، چه نکاتی و ظرایفی را مدنظر قرار دهند تا محصولشان تبدیل به یک برند معتبر شود و از منافع مستقیم و غیرمستقیم برندسازی برخوردار شوند.
استادی خاطرنشان کرد: همایش برندینگ در واقع یک کارگاه آموزشی مطلوب است که برندها در آن میآموزند چطور پایدار بمانند و علاوه بر موضوع تقدیر از برندهای برتر و تشویق فعالان این حوزه، بعد آموزشی این همایش آثار مطلوبی به دنبال دارد.
وی درباره خودسانسوری برخی از صاحبان برند و جلوگیری از مطرح شدن نامشان به دلیل احتمال فشارهای مالیاتی تصریح کرد: سیستم مالیاتی به اندازه کافی به حوزه تولید اشراف دارد و نیازی به محافظهکاری نیست. البته این درست که صنایعی که نامشان بر سر زبانها باشد زیر ذرهبین نهادهای مختلف قرار میگیرند اما جای نگرانی نیست زیرا این نهادها به اندازه کافی به اطلاعات دسترسی دارند و برند بودن یا نبودن برای آنها چندان فرقی نمیکند.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱:۰۵
-
۲۶ بازديد
-
ایسنا - اقتصادی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/83744/