پیام خراسان

آخرين مطالب

علم‌الهدی:

امروز در راس مفسد اقتصادی دستگاه‌های زیر نظر وزارت صنعت است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - امام جمعه مشهد گفت: امروز در راس مفسد اقتصادی دستگاه‌های زیر نظر وزارت صنعت قرار دارند که خودرو تولید می‌کنند، سایت خود را خاموش کرده‌اند، جواب کسی را نمی‌دهند، خودروها را انبار کرده‌اند و خودرو 30 میلیون تومانی، 50 میلیون تومان شده است.
به گزارش ایسنا- ‌منطقه خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: وضعیت امروز ما در انقلاب و اسلام این است که انقلاب اسلامی ما در راس چهل سالگی در یک پیچ تاریخی گرفتار بوده که عبور از این مسیر و مرحله، جریان انقلاب ما را بعد از 40 سال نهادینه و تضمین خواهد کرد.
وی افزود: تمام مشکل استکبار هم با ما همین است. احساس حقارتی که امروز آمریکا و کشورهای استعماری اروپایی از قبیل انگلیس و فرانسه دارند، این است که این انقلاب 40 سال عمر کرده و تمام برخوردها، دشمنی‌ها و فتنه‌ها بی‌اثر بوده، نتیجه 40 سال عمر انقلاب این است که امروز اقتدار نظام ما در پرتوی این انقلاب و ضعف، زبونی، ذلت و خواری استکبار و دشمن قابل مقایسه نیست. 
علم‌الهدی بیان کرد: ما در عرصه اقتدار پیش رفتیم و دشمن در مرحله تنزل در ضعف، زبونی و نفرت دنیا قرار گرفته که این برای آمریکا و اروپا قابل تحمل نیست، بنابراین تنش‌های زیادی برای ما در مقابل این رشد انقلاب ایجاد می‌کنند.
امام جمعه مشهد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که موقعیت امروز انقلاب را با جنگ احزاب در صدر اسلام مقایسه کرده‌اند، تصریح کرد: بهترین آموزه ما قرآن است و ما همان‌طور که در مسائل زندگی فردی و شخصی خود از قرآن الهام می‌گیریم باید در عرصه سیاست و جریان زندگی اجتماعی که بسیار مهم‌تر از زندگی فردی است نیز از قرآن الهام بگیریم. 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری ما را به قرآن هدایت می‌کند که توجه کنیم وقایعی که در جنگ احزاب در صدر اسلام بین مسلمانان اتفاق افتاد، همان وقایع جریان زندگی امروز ما است که باید از همان جریان برای امروز خود عبرت و تجربه بگیریم. 
وی ادامه داد: ذات مقدس پروردگار در سوره احزاب از آیه 9 تا 24 جریان جنگ احزاب را بیان می‌کند. این آیات سه بخش دارند. بخش اول ترسیم وضعیت جنگ احزاب و شرایطی است که مسلمانان در این جنگ داشتند، بخش دوم منطق منافقین و رویکرد و موضع‌گیری سیاسی آن‌ها و افراد سست ایمان در جنگ احزاب در بین مسلمانان بود و دسته سوم آیاتی است که موضع و منطق مومنین، شهدا و از جان گذشتگان در راه خدا را در این جنگ مشخص می‌کند. وضعیت امروز ما و صهیونیست‌ها نیز شبیه جنگ احزاب است.
علم‌الهدی با بیان اینکه اروپا و آمریکا فرقی با هم ندارند، عنوان کرد: اروپا و آمریکا دشمن قسم‌خورده ما هستند و اختلاف تنها در روش است. اروپایی‌ها واقعا طرفدار ما نیستند و می‌خواهند همان کاری را انجام دهند که آمریکا انجام داده است، زیرا مسائل و منافعشان با هم مشترک است، اما هر کدام با یک روش و سیستم به میدان آمده‌اند. امروز وضع ما نسبت به مسلمانان آن زمان بسیار بهتر است.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند در حال حاضر که آمریکا این کار را با ما انجام داده، انگلیس و فرانسه‌ ناپاکی که قرن‌ها دشمنی، عداوت و ناپاکی آن‌ها بر ما ثابت شده، معامله کنیم، قرآن بیان می‌کند که این منطق منافقین در جنگ احزاب بود. شما مذاکره کردید و دلار سه هزار تومان را به 10 هزار تومان رساندید. مگر کار دیگری کردید؟ باز هم می‌خواهید مذاکره کنید؟ باز هم می‌خواهید همان راه را پیش ‌ببرید؟ این حرف بنده نیست حرف قرآن است. 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اول رهبری خود در یک سخنرانی فرمودند، زمانی که امام(ره) آمدند، اسلام را مطرح کردند و ما پشت سر اسلام و امام(ره) به خاطر اسلام راه افتادیم و همان مسیر امام(ره) را نیز می‌خواهیم ادامه دهیم اما اسلام روی کره زمین دشمن دارد و دشمنان مخالف هستند و نمی‌گذارند که این راه را برویم با این وجود ما از اسلام دست‌بردار نیستیم و پشت سر امام(ره) در خط دفاع از اسلام جلو می‌رویم اما آن‌ها ما را رها نمی‌کنند.
وی بیان کرد: امروز نیز عده‌ای نیروهای متدین این را عنوان می‌کنند که آمریکا را بدبخت کردیم و آن‌ها 40 سال به خاک نفرت نشستند. امروز منفورتر از دولت و پرچم آمریکا روی کره زمین هیچ چیز دیگری وجود ندارد. ما نیز در حال پیشروی هستیم و نمی‌ترسیم. 
علم‌الهدی اضافه کرد: ما ایمان داریم، تسلیم خدا هستیم و هرچه سرنوشت باشد جلو می‌رویم تا به جایی برسیم که یا کشته و نابود شویم و یا این پرچم را به دست صاحبش برسانیم که دنیا را اصلاح کند. امروز چنین منطقی در کشور وجود دارد. حرف نیروهای متدین این است، در مقابل نیروهایی که همواره طرح دارند که چگونه مذاکره کنیم.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: برخی مومنین که بر عهد خود با خدا هستند تا مرز شهادت پیش رفتند و نه تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه اکنون نیز در کنار دریای مدیترانه جان خود را در راه خدا می‌دهند، عده‌ای نیز باقی ماندند و منتظر هستند که به این نقطه برسند. پسر جوان نسل سومی که امام و پیروزی انقلاب را ندیده و امام را به روایت تصویر و صدا یافته، می‎گوید که برای من دعا کنید تا به سوریه بروم و شهادت نصیب من شود. این مردم عوض شدنی نیستند. این آخرین حرف قرآن است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: این مردم 40 سال پای نظام، انقلاب و اسلام ایستادند و عوض شدنی نیستند. آن‌ها از دین و اهل بیت پیغمبر دست بر نمی‌دارند و ایستادگی و مقاومت می‌کنند.
وی اظهار کرد: مسئولین، دولتمردان، نمایندگان مجلس و مسئولین قوه قضاییه به مردم ملحق شوید و خندق را بکنید. در زمان جنگ احزاب خندق کندند و امروز هم ما باید خندق بکنیم. با مدیریت‌های اقتصادی مشکلات را حل کنید. انبارهای احتکار را پیدا و مجرمین را دستگیر کردید اما نه تنها انبارهای سیمان احتکار شده بلکه انبارهای احتکاری که صدها و هزاران خودرو را پول دزدی احتکار کردند را نیز بگیرید.
علم‌الهدی افزود: اگر واقعا قرار است که با مفسد اقتصادی برخورد شود، امروز در راس مفسد اقتصادی دستگاه‌های زیر نظر وزارت صنعت قرار دارند که خودرو تولید می‌کنند، سایت خود را خاموش کرده‌اند، جواب کسی را نمی‌دهند، خودروها را انبار کرده‌اند و خودرو 30 میلیون تومانی، 50 میلیون تومان شده است. مگر این افراد مفسد اقتصادی نیستند، پس آن‌ها را بگیرید. مفسد را جلوی چشم مردم بگیرید و به مردم نشان دهید که شما با مفسد اقتصادی برخورد قاطع دارید تا مردم آرامش پیدا کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/86801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد

«سیلاب» بخش‌هایی از «سنگان» را فرا گرفت

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

پیشرفت 46 درصدی بوستان 5 هکتاری بانوان طُرق مشهد

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

23 هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

ساخت هزار و 500 مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

طی دو سال گذشته، 308 کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان

آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری

رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد