پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: حاضریم از محل بودجه «نیم‌درصد» کتاب‌خانه مرکزی را تکمیل کنیم فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: توقع ما از نهاد کتاب‌خانه‌ها این است که تکمیل پروژه کتاب‌خانه مرکزی از محل بودجه نیم‌درصد شهرداری محاسبه شود و برای کل کشور به مصرف نرسد.
احسان اصولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در جریان بازدید از تحریریه ایسنا به مناسبت روز خبرنگار در خصوص تکمیل پروژه کتاب‌خانه مرکزی اظهار کرد: در بازدید آقای شهردار و گفت‌وگوهایی که ما با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی داشتیم، ما عنوان کردیم که برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی حاضریم از محل نیم درصدی که باید اختصاص دهیم، هزینه کنیم و خودمان آن را تکمیل کنیم و به این مجموعه واگذار کنیم.
وی با بیان این‌که دوستان نهاد کتاب‌خانه‌ها معتقدند که این مقوله در استان قابل بررسی نیست و می‌تواند در سطح کشور بررسی شود، ادامه داد: توقع ما این است که از محل نیم‌درصد آن را محاسبه کنند و ما به جای اینکه این نیم درصد را پول نقد واریز کنیم، حاضریم مابه ازای آن، آنجا را بسازیم و نکته‌ای که وجود دارد این است که وقتی ما این نیم درصد را به نهاد کتاب‌خانه‌ها می‌دهیم، در حساب متمرکزشان قرار می‌گیرد و از این محل در کل کشور و یا کل استان استفاده می‌شود؛ در حالی که استدلال ما این است که این نیم درصد از مردم مشهد گرفته می‌شود و باید صرف مردم مشهد شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که چطور می‌توان پاسدار فرهنگ در شهرداری بود و این نگرانی را نداشت که کفه تجارت، فرهنگ را شکست دهد، تصریح کرد: اینکه در ابتدای امر فضای فرهنگی شهر را خیلی برجسته و متحول‌ دیدیم ناشی از این است که هر تغییری و هر تفاوتی در بدو امر یک نمود بیشتری پیدا می‌کند؛ اما امروز ما در جهت‌گیری‌ها و سوگیری‌هایمان هیچ تفاوتی و هیچ تغییری را نسبت به گذشته نداریم؛ بلکه با انسجام و قوت و قدرت بیشتر کار را به جلو می‌بریم؛ به این معنا که در حوزه سیاست‌گذاری و طراحی و تعیین و تبیین راهبردها ما هیچ کوتاهی‌ای را نسبت به آنچه که به مردم وعده دادیم، نمی‌بینیم و نکردیم.
اصولی خاطرنشان کرد: در خصوص فضاهای تبلیغاتی شهر در حوزه‌های فرهنگی و هنری، رشته‌ها و رویدادهای مختلفی را داریم که یکی از آن ابزارهایی که می‌توان این حوزه را فعال کرد، بحث تابلوها و فضاهای محیطی شهر است. ما به این جمع‌بندی رسیدیم که تا حدودی در حوزه سازمانی و اجرایی، تعدد مراکز و تکثر تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد؛ یعنی تعدادی از تابلوها در اختیار یک بخشی بود و طراحی آن یک مکان دیگر و اعلام نیاز و درخواستش یک جا دیگر انجام می‌شد.
وی افزود: ما یک کمیته راهبری تبلیغات شکل دادیم که درآن کمیته راهبری به نوعی تقسیم کار انجام شده؛ یعنی حوزه اجرا در حوزه خدمات شهری تعریف شده که البته اجراست و این به این معنا نیست که ظرفیت تابلوهای فرهنگی کاهش پیدا کرده است. همه ظرفیتی که برای فضای فرهنگی اختصاص داده شده بود، بیش از آن آماده است برای اینکه کار فرهنگی انجام شود اما در بخش فرهنگی و اطلاع‌رسانی محتوا باید آماده شود و مجری در حوزه خدمات شهری تعریف می‌شود و این اتفاق به جلو پیش می‌رود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد اضافه کرد: ما سه نوع فعالیت در فضاهای تبلیغات شهری انجام می‌دهیم؛ اول فعالیت‌های فرهنگی که عمدتا مناسبتی است، دوم اطلاع‌رسانی‌هایی است که اتفاق می‌افتد که این‌ها هم مناسبتی و هم پروژه‌ای و... دارد و سوم بخش تجاری که همه این‌ها را در یک مجموعه واحد مدیریت می‌کنیم؛ چون این جزیره‌ای عمل کردن و جدا بودن که قبلا در شهرداری وجود داشت، تعارض‌ها و تناقض‌هایی را بوجود می‌آورد و بعضا می‌توانست اعتراض‌هایی را هم به دنبال داشته باشد.
تخصیص تابلوهای ویژه برای اکران‌های تئاتر
اصولی عنوان کرد: اکنون ما این طرح را اجرایی می‌کنیم که به طور ویژه یک الی دو تابلوی مخصوص فقط برای اکران‌های تئاتر داشته باشیم. در حوزه نشر و تازه‌های نشر این کار را باید انجام دهیم، همچنین در بحث نشست‌ها و همایش‌های ادبی و فرهنگی با اصالت این کار در حال انجام است. در برخی گالری‌ها و نگارخانه‌ها نیز این کار را خواهیم کرد و ما جمیع موضوعات را می‌بینیم.
وی گفت: در سیستم قبلی هر کس که توان برقراری ارتباط موثرتر و بهتری را داشت، بیشترین سهم را می‌توانست از این فضای تبلیغاتی شهر ببرد؛ اما اکنون ما سعی می‌کنیم که عدالتی را برقرار کنیم و هر آن کس که ارائه‌ای داشته باشد که جنبه فرهنگی و هنری دارد، ما آن را معرفی خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: ما بر طبق بودجه مصوب و برنامه‌ای که داریم، امسال عددی را در اعتبارات فرهنگی‌مان به بحث مصالحه سالن اصلی تئاتر شهر و مجموعه‌ای از سالن‌های جانبی اختصاص دادیم و امسال کار مصالحه‌اش انجام شده و طبق برنامه‌ریزی‌ای که خودمان انجام دادیم تا پایان شهریورماه نسبت به شناسایی مشاوری که این طرح را آماده کند، اقدام خواهد شد تا طی 6 ماه تا پایان سال طرح آماده شود و بعد روی طرح برای سال آینده اعتبار عمرانی و احداثش انجام شود و امیدوارم بتوانیم تا قبل از پایان امسال کلنگ آن را بزنیم. چند زمین هم برایش در بلوار آموزگار و بلوار وکیل‌آباد انتخاب شده که یکی از این‌ها احتمالا انتخاب می‌شود.
اصولی در خصوص اقدامات شهرداری در خصوص امیدبخشی و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی اظهار کرد: در این یک سالی که گذشته با توجه به اینکه هدف محوری ما امیدبخشی به جامعه بوده، کارهای زیادی انجام شده و در سطح شهر، مناطق و محلات برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم تا مردم احساس شادی و امید و نشاط کنند و از ظرفیت‌های مختف فرهنگی و هنری استفاده کنند؛ ضمن اینکه فضای امیدآفرینی شعار محوری ما بوده وما در این حوزه پیشگام بودیم و هستیم و تعادل‌بخشی به همه سلایق مختلف را مورد توجه قرار می‌دهیم.
وی با تاکید براین‌که خبرنگاران، پیامبران آگاهی و اطلاع‌رسانی به جامعه هستند، بیان کرد: آنچه که ما در واقع می‌بینیم این است که هر روز، روز خبرنگار است و 17 مرداد روز تکریم خبرنگار است و این فرصت را مهیا می‌کند که ما خدمت شما عزیزان برسیم اما واقعیت امر این است که جامعه و مردم حتی یک روز هم نمی‌توانند بی‌اطلاع از اخبار باشند؛ چون در سبد نیازهای جامعه امروز ما سال‌هاست که چنین چیزی وجود دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد عنوان کرد: کسب خبر در سبد نیازهای مردم تعریف شده است و این نیاز با خبرهای موثق و موثر و سرعت عمل در انتقال اخبار می‌تواند برطرف شود و ماحصل اتفاقی که می‌افتد، می‌تواند جنبه‌های مختلفی را در جامعه تحت تاثیر خودش قرار دهد؛ لذا در نقش خبرنگاران و نقش گردش اخبار حرف و گفته زیاد است اما همان قدر بگویم که جامعه‌ای که گردش اطلاعات به شکل سالم و صحیح در آن جاری باشد، آن جامعه در حوزه‌های مختلف می‌تواند سلامت باشد و مصونیت لازم را برای شهروندانش به ارمغان بیاورد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/87060/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند