پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی:

مدیران مسئول در حوزه کسب و کار هم گرایی داشته باشند علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: مدیران مسئول در حوزه کسب و کار هم گرایی داشته باشند.
  مجید پورعیسی در همایش مدیریت کسب و کار و استراتژی های بهینه در شرایط رقابتی، با اشاره به اینکه در این همایش هیچ ردپایی از مدیران مسئول در حوزه کسب و کار به چشم نمی خورد، افزود: مدیریت کسب و کار در شرایط فعلی الزامی است و باید به آن توجه ویژه شود.
وی با ارائه مثالی از مشکل به وجود آمده در حوزه آب، ادامه داد: مشکل اساسی حوزه آب، مشکل مدیریتی است و اگر این مسئله حل شود، مشکل آب نیز مرتفع خواهد شد.
پورعیسی اظهار کرد: در حوزه کسب و کار نیز مشکل مدیریتی وجود دارد که اگر این امر مرتفع شود، این مشکل نیز تاحدودی مرتفع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بازار موفق نشده ایم که شرایط رقابتی ایجاد کنیم، بیان کرد: خراسان شمالی در رتبه 31 کشوری در حوزه کسب و کار قرار دارد و از سوی دیگر 48 درصد حوزه اشتغال این استان کشاورزی است اما همچنان افراد فعال در این حوزه با مشکل اقتصادی مواجه هستند.
این مقام مسئول تاکید کرد: از سوی دیگر 18 درصد از این افراد اشتغال ناقص دارند و فاقد درآمد مکفی هستند و باید به دنبال آن باشیم تا آن را حل کنیم.
محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی همچنین در ادامه این جلسه گفت: مدیریت صحیح کسب و کار و فرایند به کارگیری موثر و کارآمد منابع انسانی و مادی در راستای برنامه ریزی، سازماندهی، فراهم کردن منابع و امکانات، هدایت و کنترل جهت دستیابی به رسالت های سازمانی براساس نظام ارزشی حاکم بر جامعه است.
به گفته وی مدیریت صحیح کسب و کار می تواند از بروز بسیاری از مشکلات اقتصادی و حتی اجتماعی جلوگیری کند.
صمدی ادامه داد: آثار و پیامدهای عملکرد مدیریت محدود به یک مقطع زمانی نبوده و آثار آن بلند مدت خواهد بود و باید در کسب و کار فرصت ها، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به درستی شناسایی شود همچنین فرصت های آینده شناخته و بررسی شوند.
وی گفت: با توجه به گسترش روز افزون بنگاه های کوچک اقتصادی در ایران نیاز به شناسایی عوامل پایدار استراتژی کسب و کار های کوچک بیش از پیش است.
صمدی خاطر نشان کرد: ریسک های مالی در کسب و کار، نوآوری در کسب و کار، سطح بالای تورم، کارایی در کسب و کار، رهبری هزینه در کسب و کار و در نهایت استراتژی تمایز به عنوان استراتژی های اثر گذار بر عملکرد در کسب و کار بنگاه های زود بازده گزینش شوند.
وی ادامه داد: همچنین نوآوری در کسب و کار و ریسک های مالی کسب و کار به ترتیب دارای بیشترین اثر مثبت و منفی بر استراتژی های کسب و کار را دارند.
صمدی گفت: واقعیت این است که در فضای رقابتی بقا و رشد شرکت ها مستلزم داشتن مزیت رقابتی است و رویکردی که می تواند برای سازمانها مزیت رقابتی خلق کند استراتژی است.
وی افزود: سیاست های اقتصادی که برای ایجاد فضای رقابتی و تحریک بیشتر در بنگاه ها پیگیری می شود، همه نشان از تحول در محیط کسب و کار ایران دارد که جا دارد مدیران اقتصادی در ایجاد فضای مدیریت کسب و کار و استراتژی های بهینه در شرایط رقابتی داشته باشند.
دکتر رضا شاهین فر رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی نیز در ادامه این همایش گفت: امید، توسعه و حرکت رو به جلو از اهداف جهاد دانشگاهی بوده است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاد دانشگاهی جزء معدود رویش های انقلاب بوده و بنده به جهاد دانشگاهی اعتقاد راسخ دارم، افزود: حمایت های معظم له از جهاد دانشگاهی موجب افتخار این نهاد علمی و انقلابی است.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با نماد فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در راستای اهداف نظام و برنامه های مقدس حرکت می کند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی همواره طی این سال ها اولین حرکت ها و اولین تاسیس ها را داشته است.
شاهین فر اظهار کرد: رویان، مرکز درمان ناباروری، شنگول و منگول، ساخت دکل های حفاری نفت در خاورمیانه و تمام فرستنده های قوی و پرقدرت رادیویی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی بوده است.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ نیز اقدامات خوبی انجام داده که راه اندازی خبرگزاری بین المللی ایسنا و خبرگزاری ایکنا و مرکز معتبر افکار سنجی دانشجویان ایران ایسپا از جمله این اقدامات بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مجموعه آموزش های تخصصی را به تمامی افراد ارائه می دهند، گفت: جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی از سال 1383 راه اندازی شده است و هم اکنون چند مرکز آموزشی تخصصی دارد.
وی در ادامه از راه اندازی اولین مرکز ناباروری در خراسان شمالی که با مشارکت جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی خراسان شمالی در آینده نزدیک انجام می شود، خبر داد.
هادی دهگاهی دبیر علمی این همایش نیز در ادامه گفت: کشورهای پیشرفته یاد گرفته اند که چطور مذاکره و صحبت کنند اما هنوز ما در اندر خم یک کوچه قرار داریم.
وی با اشاره به فیلم آلیس در سرزمین عجایب افزود: در این فیلم به این امر اشاره می شود که از چه راهی برویم که هم خوب و هم درست باشد اما کدام یک از کسب و کارهای موجود در کشور ما می دانند که به کجا بروند.
دهگاهی با طرح این سوال که ضامن کسب و کار و بازاریابی در دنیا چه چیزی است؟ ادامه داد: مدیریت کسب و کار فقط بازاریابی نیست و به عواملی همچون تولید، مکان، قیمت و مزیت نیز بستگی دارد و باید بازارداری، بازارگردانی و بازارشناسی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: برای کسب و کار باید رسالت روشن داشت، باید روشن کنیم که چه کسب و کاری داشته باشیم و باید با نگاه بلند مدت کسب و کار داشته باشیم.
دهگاهی تصریح کرد: باید اهداف روشن و واضح برای کار خود داشته باشیم و بدانیم که از هدفمان از ایجاد یک کسب و کار چه چیزی است.
وی توصیه کرد: اگر می خواهید مشتری راضی داشته باشید، باید کارمندان راضی داشته باشید چراکه اگر کارمند راضی نباشد تکلیف مشتریان نیز مشخص می شود.
دهگاهی خاطرنشان کرد: نیروی ارزان قیمت فاجعه است و منشی که در ماه فقط 200 تا 300 هزار تومان دریافت می کند، وضعیت آن و مشتریان مراجعه کننده به آن قسمت مشخص است.
وی خطاب به مسئولان و مدیران گفت: محیط دلنشین، صمیمی و دلسوزانه برای کارکنان ایجاد کنیم، با فرض رهایی از ورشکستگی کار کنیم و روحیه برنده شدن را در خود تقویت کنیم.
دهگاهی بر تغییر تاکید کرد و افزود: ایجاد تغییر سخت است اما تا زمانیکه مهندسی مجدد نداشته باشیم محکوم به فنا هستیم و سازمانی که پوست اندازی نکند محکوم به فناست.
حمید امامی مدیر فروش بیمه پاسارگاد نیز در ادامه این همایش بیان کرد: اگر پول، سلامتی و زمان داشته باشیم اما نگرش درست نداشته باشیم نمی توانیم افراد ثروت مندی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تجارت در آسیای میانه کار فوق العاده ای بود اما کمر ما شکست زمانیکه مبل ها صادر شده به آنجا پاره می شد و روزنامه های مچاله شده از آن خارج می شد و در حقیقت با انجام این کار ما به کسب و کار آسیب نرساندیم بلکه به آن خیانت کردیم.
امامی با اشاره به اینکه اقتصاد حرف اول را در هر کشوری می زند، گفت: باید درست کار کرد و هر کاری را انجام داد اما خیانت نکرد.
وی با بیان اینکه برخی از افراد فکر می کنند که نیازی به آموزش ندارند، افزود: این اشتباه ترین نگرش در حوزه کسب و کار است.
امامی در ادامه با طرح این سوال که در کسب و کاری که انجام می دهیم مدیر هستیم و یا رهبر؟ اظهار کرد: در حقیقت مدیر رکوردها را حفظ می کند و رهبر ارتقا می دهد و می توان به شکل دیگری گفت که رهبرها، مدیرها را می شکنند.
وی تاکید کرد: اگر می خواهید سلطان بازار باشید باید خودتان رقابت کنید و رکوردهای خود را بشکنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/87069/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد