پیام خراسان

آخرين مطالب

تاکید استاندار خراسان رضوی بر پرهیز از تصمیمات ناگهانی اقتصاد برای جلوگیری از ورود شوک به بازار سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان رضوی گفت: باید از اتحاذ هر گونه تصمیمات ناگهانی درحوزه اقتصاد به منظور جلوگیری از ورود شوک به بازار پرهیز کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در هفتاد و ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد: با همدلی، همکاری و بسیج همه ظرفیت ها بتوانیم تولید، اشتغال و حرکت پیش رونده اقتصاد را پویا تر کنیم.
وی افزود : به بیان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه ای از کشور، بن بست و انسدادی وجود ندارد و باید با پرهیز از خود تحریمی از شرایط موجود و شناسایی زمینه ها و فرصت های مربوطه به نفع اقتصاد کشور و منافع عامه بهره گیریم .
وی با بیان اینکه منکر ایجاد تکانه جدی در حوزه اقتصاد کشور و استان نیستیم، اظهار کرد : تنظیم بین تغییرات ایجاد شده و درآمدهای مردم علاوه بر رونق بازار باعث می شود تا به ثبات نسبی دست یابیم .
وی توجه به محرومان و دهک های پایین جامعه را که از اساسی ترین رویکردهای انقلاب اسلامی است ، مورد توجه قرار داد و افزود: با تصمیمات صحیح و کارشناسی باید به صاحبان اصلی انقلاب توجه شود .
وی تاکید کرد: رونق اشتغال و اقتصاد و افزایش تولید دارای الزاماتی است که باید به آن پایبند بود که از جمله آنها استفاده کردن از تمامی ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی است .
استاندار خراسان رضوی با دعوت از تمامی صاحبان ایده و فکر اقتصادی برای مشارکت در این حوزه گفت: این افراد می توانند در صورت عملیاتی شدن ایده و فکر خود از ظرفیت خالی کارخانجات موجود با نام و نشان تجاری شان استفاده کنند .
وی برون سپاری تولید و نیز تولید بدون کارخانه را از جمله راهکارهایی دانست که علاوه بر استفاده از ظرفیت کارخانجات موجود به تجاری سازی ایده ها و رونق اشتغال و پویایی اقتصاد منجر می شود .
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشارکت جدی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و تلاش برای اجرای مصوبات آن تاکید کرد : در شرایط کنونی باید خارج از روال ها و دستورالعمل های مخل تولید به کمک کارآفرینان آمده و مصوبات ستادهای تسهیل و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد .
وی از بیمه به عنوان یک صنعت یاد کرد و گفت: ورود موثر بیمه در حمایت از تولید کنندگان و مسئولیت های آنان می تواند راهگشا باشد .
وی گفت: از فعال نبودن بیمه ها به ویژه در حوزه کشاورزی در استان ضربه های زیادی خورده ایم که امروز ضرورت دارد بیمه همانند بانک ها در کنار تولید کنندگان باشند .
رشیدیان به نحوه تامین ارز بنگاه های اقتصادی و تولیدی استان در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: انتظار می رود از ظرفیت واحدهای تولیدی ارز آور مانند فولاد برای تامین ارز مورد نیاز واردات استفاده شود .
وی گفت: پارسال در مقابل دو میلیارد دلار صادرات فقط 700 میلیون دلار واردات انجام شد که در یک تعامل سازنده بین صادر کنندگان و واردکنندگان و درک شرایط می توان ارز مورد نیاز واردات چه در حوزه مواد اولیه و چه ماشین آلات را در استان از این محل تامین کرد .
وی در پایان با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی خواست تا نسبت به اعلام پروژه های قابل افتتاح خود در این هفته به ستاد بزرگداشت هفته دولت اقدام کنند .
وی تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان با سیاه نمایی و القای ناکارآمدی نظام در اداره امور و یاس و ناامیدی در مردم سعی دارند بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کنند ، باید با اطلاع رسانی از دستاوردهای دولت و نظام آنان را به آینده امیدوار و گزارشی از تلاش های خادمان مردم به آنان ارائه کرد.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: بر اساس سیاست‌های دولت دوازدهم و برنامه ششم توسعه هدف گذاری پنج ساله کاهش نرخ بیکاری در استان به هفت درصد ، افزایش صادرات تا رقم 3.34 میلیارد دلار و جذب 62 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و خارجی تا پایان برنامه ششم انجام و مجموعه اقدامات و راهکارهای رسیدن به اهداف مذکور در برش سه گانه صمت، کشاوزی، خدمات و گردشگری و تقسیم کار دستگاهی و برش جغرافیایی شهرستانی تدوین شد.
وی افزود: در سال جاری، خراسان رضوی اقدام به تدوین هفت برنامه راهبردی شامل: تداوم رونق تولید و اشتغال با رویکرد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی( اعتیاد – طلاق- فساد – حاشیه نشینی ( ، ارتقای امنیت پایدار و توسعه همه جانبه آن ( احساس امنیت – مدیریت بحران ها) ، ارتقاء خدمات دولت ( دولت الکترونیک ) سلامت اداری، انضباط کاری و رعایت حقوق شهروندی، گسترش مشارکت نظام مند مردم( بهره گیری از ظرفیتهای هم افزای ( ، ارتقای فعالیت های فرهنگی با محوریت فرهنگ رضوی( علم و آگاهی – تعامل گفتگو – رأفت و محبت ) و ارتقاء امید و نشاط اجتماعی ( سرمایه اجتماعی ) و توسعه و ارتقاء سلامت ( بهداشت ، محیط زیست – درمان – بیمه ها ) کرد.
علی رسولیان اظهار داشت: هدف کلان اقتصادی استان تداوم رونق تولید و اشتغال با رویکرد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی پایدار و متوازن است که برای تحقق آن هدف های عملیاتی شامل: زمینه سازی جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، زمینه سازی جهت توسعه و ارتقاء تجارت، زمینه سازی جهت توسعه و ارتقا ء تولید کالای ایرانی، زمینه سازی جهت توسعه و ارتقا ء خدمات و معیشت مردم تدوین و پیگیری شد.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اهم اهداف اقتصادی استان براساس برنامه ششم توسعه، اسناد بالادستی و سیاستگذاری کلان، رشد 12 درصدی صادرات، اشتغالزایی 110 هزار نفر (40 درصد بیشتر نسبت به هدف گذاری برنامه ششم توسعه استان) و سرمایه گذاری12 هزار میلیارد تومانی است.





لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/87476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه

سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟

برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو

جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟

اتهامات تتلو اعلام شد

جزییات دومین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو / تتلو: بابت اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/ تتلو: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» چه گذشت

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

از فعالیت تبلیغی علیه نظام تا تشویق نسل جوان به فساد و فحشا

جزئیات تازه از دومین جلسه دادگاه تتلو | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی

برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

تصاویر/ در دومین دادگاه تتلو چه گذشت؟

ماجرای خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟!

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» برگزار شد

آهنگسازی تتلو به تحریک بازیگر زن در اغتشاشات 1401

با تحریک خانوم بازیگر برای اغتشاشات 1401 آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه

در دومین دادگاه تتلو چه گذشت؟ | تتلو: یک بازیگر زن مرا تحریک کرد!

تتلو: بابت اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم/ دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو

با تحریک خانم بازیگر برای اغتشاشات 1401 آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه

امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات 1401 آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی

تتلو: با تحریک یک خانم بازیگر آهنگی درباره اغتشاشات 1401 خواندم

اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی

تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز

تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند

مطب دندانپزشک قلابی در بروجرد برای بار سوم پلمب شد

اختصاص 98 میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند

افت 25 متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر

نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد

برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه

پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد

کتاب در فروردین؛ رشد 15 درصدی تولید و انتشار 2825 عنوان جدید

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا آغاز می‌شود

کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار

افزایش 9 درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین 1403

صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات

کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی

صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

پهن‌شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی