پیام خراسان

آخرين مطالب

جمشیدی خبر داد

سهم 10.7 درصدی نرخ بیکاری استان در بهار 97 اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری استان در بهار 1397 معادل 10.7 درصد بوده در حالی که در کل کشور برابر با 12.1 درصد است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، رضا جمشیدی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا مرداد ماه سال جاری تعداد10 جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در کشور برگزار شده که از زمان آغاز به کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تاکنون تعداد جلسات برگزار شده این ستاد 57 جلسه بوده است.
وی در خصوص محور برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، در سال جاری با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، ادامه داد: این بخش شامل ثبات محیط اقتصاد کلان کشور، توسعه سرمایه‌گذاری، پیشبرد اجرا و افتتاح پروژه‌های مهم و کلیدی کشور، حمایت از تولید کالا و خدمات ایرانی و ایجاد اشتغال، بهره‌وری، تحریک تقاضا و ترویج مصرف کالای داخلی، تقویت صادرات کالا و خدمات داخلی، مدیریت واردات و مبارزه با قاچاق، رفع فقر مطلق و توسعه عدالت اجتماعی، بکارگیری ظرفیت و قابلیت‌ها و مزیت‌های مناطق کشور و ارتقا نظام نظارت می‌شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی افزود: از ابتدای فروردین ماه تا مرداد ماه سال جاری تعداد 13 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شده که منجر به صدور 71 مصوبه شده است.
جمشیدی عنوان کرد: ماهیت 191 پروژه مصوب توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شامل تعداد 50 پروژه مربوط به برش استانی پروژه‌های اولویت‌دار ملی در سال‌های 95 و 96، تعداد 4 پروژه دارای ماهیت طرح (موارد مربوط به سرمایه‌گذاری، برقراری تسهیلات و تامین زیرساخت‌های پروژه‌های بزرگ اقتصاد و صنعتی) تعداد 36 پروژه‌ دارای ماهیت فعال و 101 پروژه دارای ماهیت فیزیکی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از تعداد 191 پروژه تعدیل شده مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان 134 پروژه غیر مستمر و 57 مورد مستمر است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: از تعداد 134 پروژه غیر مستمر مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تعداد 47 پروژه تا پایان خرداد ماه سال 97 به اتمام رسیده است.
جمشیدی تاکید کرد: از این 47 پروژه تعداد 27 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 80 الی 90، و تعداد 15 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 60 الی 79 درصد است.
وی اضافه کرد: همچنین 10 پروژه دیگر دارای پیشرفت فیزیکی 40 تا 59 درصد، تعداد 18 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 20 الی 39 درصد و تعداد 17 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از 20 درصد است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: همچنین 57 پروژه مستمر مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان یک پروژه ( پروژه تحقق برنامه سوخت باکیفیت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی) تا پایان خرداد ماه سال جاری به اتمام رسیده است.
جمشیدی تصریح کرد: همچنین تعداد 2 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 80 الی 99 درصد، یک پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 60 الی 79 درصد است.
وی بیان کرد: از تعداد 3 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 40 الی 59 درصد، 13 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 20 الی 39 درصد و 37 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از 20 درصد است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در خصوص موانع و مشکلات موجود در روند اجرای پروژه و زیر پروژه‌ها نیز اظهار کرد: این بخش شامل عدم تخصیص اعتبارات از منابع بودجه عمومی دولت و یا تسهیلات بانکی،عدم تامین زیر ساخت مورد نیاز پروژه‌های آب، برق، گاز و تلفن توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکلات موجود در زمینه اخذ مجوزها و ضمانت‌های مورد نیاز از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای ادامه اجرای پروژه و عدم انجام تهعدات سرمایه‌گذار برابر با برنامه زمان‌بندی مصوب محسوب می‌شود.
جمشیدی تاکید کرد: علاوه بر این موارد 27 پروژه اولویت‌دار ملی برای سال 97 توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مصوب و به دستگاه‌های مرتبط ملی ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: همچنین دبیرخانه استان، مکاتباتی را با دستگاه‌های متناظر ملی در استان در خصوص تعیین برش‌های استانی پروژه‌ها انجام داده و بخشی از دستگاه‌های استانی تاکنون پاسخ نداده‌اند و در مواردی نیز اشاره شده که پروژه‌های اولویت‌دار ملی برش استانی نداشته‌اند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی اظهار کرد: از فروردین ماه سال 96 تا پایان خرداد ماه سال 97، استان با دارا بودن 44 طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در هیات پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری کشور با مبلغی بیش از 690 میلیون دلار از کشورهای اروپایی، حاشیه خلیج فارس، چین، افغانستان و پاکستان، رتبه اول به لحاظ تعداد طرح‌های مصوب در کشور را کسب نموده است.
جمشیدی در خصوص اهم دستاوردهای اقتصاد مقوامی تا مرداد ماه سال 97، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی با ایجاد حدود 124 هزار شغل جدید با برخورداری از سهم 16 درصدی از اشتغال ایجاد شده کل کشور در سال 1396 دارای رتبه اول در بین استان‌های کشور بوده است.
وی گفت: علاوه بر این علی‌رغم افزایش 2 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 96 نسبت به سال 95، نرخ بیکاری در پایان سال 96 با 1.8 درصد کاهش، معادل 11.4 درصد بوده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: در همین بازه زمانی نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور به میزان 0.9 درصد افزایش یافته ولیکن میزان کاهش بیکاری معادل 0.3 درصد و کمتر از کاهش نرخ بیکاری در استان بوده است.
جمشیدی بیان کرد: نرخ بیکاری استان در بهار 1397 معادل 10.7 درصد بوده در حالی که در کل کشور برابر با 12.1 درصد است. 
وی اظهار کرد: نرخ تورم کل 12 ماهه منتهی به تیرماه سال 97کشور برابر با 8.7 درصد بوده که در مقایسه با سال قبل 0.5 درصد افزایش و این شاخص برای استان برابر با 7.7 درصد بوده که در مقایسه با ماه قبل 0.1 درصد افزایش داشته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: طی 4ماهه اول سال 97 در استان تعداد 125 فقره پروژه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری به میزان 10769 میلیارد ریال صادر شده است که از نظر حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در پروانه‌های بهره‌برداری و میزان اشتغال ایجاد شده در رتبه سوم کشور قرار دارد.
رتبه اول خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز
جمشیدی عنوان کرد: خراسان‌رضوی جز استان‌های پیشروی کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان است و از نظر تعداد شرکت‌های فعال در این بخش تا میانگین سال 96 دارای رتبه سوم در بین استان‌های کشور بوده است.
وی گفت: استان در سال 96 دارای رتبه اول در تولید گوشت قرمز به میزان 74.5 هزار تن و رتبه دوم و سوم در تولید تخم مرغ و شیر به میزان 119 و 990 هزار تن و همچنین از نظر تولیدات زراعی و باغی با تولید بیش از 6.7 میلیون تن دارای رتبه سوم در کشور بوده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی3 ماهه اول سال 197 مثبت بوده و معادل 418 میلیون دلار است.
جمشیدی تصریح کرد: میزان صادرات استان طی 3 ماهه اول سال 97 معادل 653 هزار تن به ارزش 523 میلون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 14 درصد و از نظر ارزش دلاری 21 درصد رشد را نشان می‌دهد.
ارزش 523 میلیون دلاری صادرات در سه ماه ابتدایی سال 97
وی افزود: میزان واردات استان طی سه ماه اول سال 97 معادل 91 هزار تن به ارزش 105 میلون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 14 درصد از نظر ارزش دلاری 17 درصد رشد را نشان می‌دهد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: ارزش صادرات سه ماهه سال 96، 431 میلیون دلار بوده که این رقم در سال 97، 523 میلون دلار است. این رقم از نظر وزنی در سال گذشته 571 هزار تن و در سال 97، 653 هزار تن بوده است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: همچنین ارزش
واردات استان در سه ماهه اول سال 96 حدود 90میلیون دلار و در مدت مشابه در سال 97، 105 میلیون تن است که این رقم در سال گذشته از نظر وزنی 80 هزار تن و در سال 97 حدود 91 هزار تن است.
وی عنوان کرد: در راستای واگذاری امور به مردم در خصوص واگذاری پروژه‌ها و فعالیت‌های دولتی غیر دولتی در سال 96 تعداد پروژه‌های معرفی شده این استان به تهران 417 پروژه بوده که در نتیجه حذف و ادغام پروژه‌ها در سازمان برنامه و بودجه کشوری تعداد 85 پروژه به عنوان عملکرد استان معادل 58 درصد از سهمیه تعیین شده استان در گزارش کشور منظور شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/87631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی