پیام خراسان

آخرين مطالب

خراسان جنوبی مجموعه ای از مزیت های اقتصادی و سرمایه گذاری است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان جنوبی که در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان سخن می گفت با بیان این مطلب ، افزود: خراسان جنوبی مجموعه ای از مزیت های بالا در حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری است که شکوفا کردن این ظرفیت ها نیازمند هم افزایی و کار جمعی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ، استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه مردم حقوقی دارند که مسئولین باید به آن واقف بوده و آن را رعایت کنند، افزود: خدمت رسانی به مردم و ایجاد فضای شغلی و ایجاد اشتغال پایدار برای رفاه حال مردم مهمترین حقی است که مردم بر گردن مسئولین دارند.
دکتر مروج الشریعه، پاسخگویی به مردم و تلاش برای گره گشایی از آنان را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: تسریع در پاسخگویی و تسهیل امور مردم از جمله مهمترین مواردی است که باید از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد.
مقام عالی دولت در استان، به ایجاد مجتمع کشت و صنعت بیدمشک در روستای گیو از توابع شهرستان سربیشه اشاره کرد و ادامه داد: این مجتمع طرحی مطالعه شده و منطقی با زنجیره کامل در رشته های مختلف تولیدی و اقتصادی برپایه دانش بنیان و کمک به توسعه صادرات استان است.
مروج الشریعه ، هم افزایی را مهمترین رمز موفقیت در شرایط فعلی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که تمامی نارسایی ها به سیستم اداری و اجرایی ارتباط دارد معذالک ضمن برخی کاستی ها و نقایص ، ارائه آمار و اطلاعات درست از خدمات صورت گرفته و نیز هم افزایی و هم پوشانی برای گره گشایی و رفع مشکلات از جمله اموری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی، ضمن تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری بر انسجام و وحدت عمومی و کنار گذاشتن همه اختلافات ، جوانان را بالاترین سرمایه های نظام دانست و تصریح کرد: رفع مشکلات مردم به عنوان بزرگترین پایگاه و محوریت نظام و دولت ، به عنوان پایه اصلی حاکمیت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مروج الشریعه، با بیان اینکه خراسان جنوبی مزیت های بالایی در حوزه های سرمایه گذاری و اقتصادی دارد افزود: وجود معادن غنی از جمله این ظرفیت ها است که می تواند موجب جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی گردد ؛ این در حالیست که فعالیت و پیگیری مدیران ذی ربط در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.
مقام عالی دولت در استان، وجود گیاهان دارویی در استان را از دیگر توانمندی های این استان دانست و تصریح کرد: در جلسه شورای توسعه امنیت شرق و غرب کشور که به ریاست وزیر کشور برگزار شد موضوع گیاهان دارویی به عنوان یک ظرفیت مهم اقتصادی مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد از این پتانسیل برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی بیش از پیش استفاده گردد.
مروج الشریعه، به انرژی های تجدیدپذیر در استان به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های اقتصادی این منطقه اشاره کرد و ادامه داد:با توجه به اینکه خراسان جنوبی صادر کننده برق است ، راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و بادی در روستاها از جمله برنامه های دولت است که اجرایی خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی، ایجادبرندهای مهم اقتصادی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: به عنوان نمونه گل نرگس از جمله مهمترین مواردی است که می تواند به عنوان یک برند در این استان مورد استفاده و برنامه ریزی متولیان امر قرار گیرد.
مروج الشریعه، به فعال سازی کارگروه آموزش ، پژوهش و نوآوری در استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اشاره کرد و ادامه داد: انجام کارهای پژوهشی در ارتباط با ظرفیت های اقتصادی استان باید سرلوحه اقدامات قرار گیرد.
مقام عالی دولت در استان، به پرداخت بالغ بر 65 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به طرح های اشتغال روستایی و عشایری اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به انرژی و زمانی که برای این امر صرف شده پرداختی ها می توانست بهتر از این باشد؛ از این رو می توان با انسجام کاری بیشتر و هم افزایی به توفیقات بیشتری دست یافت.
مروج الشریعه، خاطر نشان ساخت: با توجه به توانمندی هایی که در استان وجود دارد باید چندین طرح بزرگ اقتصادی برای شهرستان های استان تعریف و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام گردد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی، ادامه داد: مجتمع کشت و صنعت بیدمشک مرکزی مهم در راستای تولیدات اقتصادی و یک پایگاه بزرگ علمی – کاربردی است که می تواند با بروز کردن علوم مرتبط خصوصاً برای دانشجویان این رشته تحولات بزرگی ایجاد کند.
وی تصریح کرد: این مجتمع به بارور کردن منطقه و پتانسیل های اقتصادی این منطقه کمک شایانی خواهد کرد؛ از این رو این مجتمع باید به یک برند تبدیل شود که می توان در جهت شکوفایی علمی و کاربردی آن از توانایی دانشجویان و جوانان در این زمینه به نحو مطلوب و مناسب بهره گیری کرد.
مروج الشریعه، با اشاره به آمارهای بدون منبع و غیرموثق در فضای اطلاع رسانی و مجازی که باعث ابهام در خدمات و یا ذهنیت منفی در جامعه می شود، افزود: توجه به مردم و تقویت اعتماد مردم به نظام و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همه واجب است و همه باید در جهت این اعتمادسازی تلاش کنیم و از اشاعه آمار نادرست و گاهاً هدفمند در راستای بی اعتمادکردن مردم پرهیز نماییم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/87670/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد