پیام خراسان

آخرين مطالب

دعوت از تمامی صاحبان ایده، نخبگان و شرکت های دانش بنیان برای توسعه اقتصادی استان سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان رضوی از صاحبان ایده، نخبگان، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تحقیق و پژوهش برای همکاری در راستای رفع چالش ها و ارائه راهکارهای مربوطه و توسعه اقتصادی استان دعوت کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود : بیشتر در حوزه هایی که تحریم ها، ما را با چالش مواجه کرده و برای حل آن ها نیازمند برنامه و راهکار هستیم.
وی عنوان کرد : با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، بر اساس سیاست های دولت دوازدهم و برنامه ششم توسعه هدف گذاری پنج ساله استان، رشد اقتصادی هشت درصدی، کاهش نرخ بیکاری در استان به هفت درصد، جذب 62 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و خارجی تا پایان برنامه ششم بوده است.
وی افزود : در همین راستا و در سال جاری، 110 هزار فرصت شغلی و جذب 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هدف گذاری شده است که این مهم، برنامه ریزی و تلاش مضاعف تمامی مدیران استانی و تشکل های بخش خصوصی را با عنایت به شرایط کنونی حاکم بر کشور می طلبد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد سریع و عادلانه با مفسدان اقتصادی؛ تاکید کرد: انتظار مردم از نهادهای قضایی؛ اجرای سریع این دستور و برخورد عادلانه و شفاف با اخلال گران حوزه اقتصادی به خصوص در ماه‌های اخیر است .
رشیدیان همچنین تصریح کرد: ابلاغ قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم از سوی ریاست جمهوری به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت دادگستری نقش مهمی در بهبود مراودات پولی بین‌المللی ایران ایفا خواهد کرد .
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر جزو کشورهای با بالاترین میزان ریسک پولشویی قرار داریم که این موضوع بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی و مراودات بانکی کشور تأثیر منفی دارد و به طور حتم با ابلاغ و اجرای این قانون شاهد بهبود شرایط خواهیم بود .
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به تصویب نامه اخیر هیئت وزیران در خصوص اقدام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تأمین ارز کالاهای فهرست گروه یک (شامل کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی) اشاره و تاکید کرد: هیچ گونه کمبودی در این خصوص نداریم. .
رشیدیان تاکید کرد: نشست های متعددی با حضور کارشناسان و مسئولان فضای کسب و کار دستگاه های اجرایی استان با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شده که دستاورد آن بهبود فضای محیط کسب و کار استان، تقویت همکاری با سامانه های مختلف پیرامون بهبود فضای کسب و کار استان (یاور، دادور سام و نما) ، شناسایی قوانین و مقررات مخل تولید و کسب و کار و انعکاس به دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، شناسایی و رفع موازی کاری بین دستگاههای اجرایی بوده است. .
استاندار خراسان رضوی گفت : براساس آخرین گزارش پایش فضای کسب و کار کشور که توسط اتاق ایران منتشر شده است امتیاز استان 6.14 (از 10 امتیاز) گزارش شده که عملا خراسان رضوی در رتبه 13 کشوری قرار داد و نسبت به فصل گذشته یک پله بهبود داشته است اما وضعیت مناسبی برای فضای کسب و کار استان نیست.
وی اظهار کرد : باید دستگاههای دولتی و تشکل های بخش خصوصی با عنایت به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان تمام توان خود را در راستای بهبود فضای کسب و کار استان معمول دارند .
وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان در بهار 97 به 10.7 درصد رسیده که نسبت به فصل بهار سال گذشته 3.6 درصد کاهش را نشان می دهد.
رشیدیان افزود : صادرات 4 ماهه اول سال 1397 ، استان معادل 849 هزار تن به ارزش 721 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 19 درصد و از لحاظ ارزشی 29 درصد رشد را نشان می دهد.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در بحث واردات نیز گفت: واردات 4 ماهه اول سال جاری استان معادل 114 هزار تن به ارزش 133 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 11 درصد و از لحاظ ارزشی 12 درصد رشد دارد.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : تراز بازرگانی استان نیز همچنان مثبت و معادل 588 میلیون دلار بوده که این نشان دهنده آن است توان افزایش صادرات و تامین ارز مورد نیاز برای آن در بازار ثانویه داریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزایش 20 درصدی قیمت جهانی فولاد را که موجب نگرانی تولیدکنندکان داخلی شده وارد دانست و گفت: این افزایش، مطابق با قیمت های جهانی طبیعی است ولی بالاتر از آن توجیه ندارد .
رشیدیان افزایش قیمت مصالح ساختمانی را از دیگر موضوعاتی دانست که منجر به ایجاد نگرانی در پیمانکاران شده است و خواستار برنامه ریزی برای رفع و حل این چالش شد.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که با وجود تکانه هایی که در اقتصاد کشور رخ داده، افزایش قیمت ها امری غیر قابل اجتناب است؛ اما باید با همراهی و همکاری و نظارت های مستمر از افزایش بی رویه قیمت کالاها به ویژه اقلام اساسی و مورد نیاز مردم و همچنین تحمیل فشار به دهک های پایین جامعه جلوگیری شود.


لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/87943/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم