پیام خراسان

آخرين مطالب

ساعتی پای صحبت های جهاد گر کویری؛

پرورش«شترمرغ» با 800 هزار تومان/ کارم را با حقوق سربازی شروع کردم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- «حسن دولت شناس» نمونه ای از جهاد جوانان ایرانی است که در دومین استان محروم کشور، حقوق سربازی اش را از طریق کارآفرینی به 100 میلیون تومان سرمایه در گردش رساند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: خراسان جنوبی علی رغم محرومیت ها و برخی از محدودیت ها، دارای جوانانی انقلابی، ارزشی، توانمند و جهادگر است. افرادی که در هشت سال دفاع مقدس لحظه ای غفلت نکرده و با حداقل ها، بزرگترین پیروزی را خلق کردند.
بعد از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز جهاد ادامه دارد. نه جهادی از جنس توپ، تانک و اسلحه، بلکه اینبار دشمن جنگ فکری و اقتصادی به راه انداخته تا مخیله جوانان را از رویاهایی دست نیافتنی پرکند و از آن ها عروسک های غربی بسازد. غافل از اینکه جوانان امروزی ما همان گهواره نشینان هشت سال دفاع مقدس هستند و مشامشان به جهاد آشناست.
امروز جوانان ایرانی در گوشه گوشه از این کشور بلند می شوند و با کمترین امکانات، کارآفرینی می کنند تا با تکیه بر توان داخلی، دشمن را در جنگ اقتصادی اش نا امید کنند.
جوانان ما به خوبی درک کرده اند که دشمن چیزی جز نابودی برای انقلاب نمی خواهد و این را هم اثبات خواهند کرد که دشمن هیچ اقدامی نمی تواند بکند چراکه جوانان ایرانی بیدار و هوشیار هستند و زیر سایه منویات و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب همواره در خط مقدم جبهه های جنگ قرار می گیرند.

جهادی دیگر در کویر
«حسن دولت شناس» نمونه ای از جهاد جوانان ایرانی است که در دومین استان محروم کشور، پس انداز 800 هزار تومانی خود را در عرض هفت سال تلاش به 100 میلیون تومان سرمایه در گردش رسانده و برای دوستانش هم اشتغالزایی کرده است.
حقوق دوران سربازی ام را پس انداز کردم تا بتوانم بعد از پایان یافتن این دوران مقدس، قدم اولیه را برای کارآفرینی بردارم هدفش چیزی جز خدمت نیست و برای این کارآفرینی، حقوق سربازی اش را پس انداز می کند و بعد از اندکی آموزش وارد میدان می شود. اکنون جوانی که شاید مانند هزاران فرد دیگر چهره ای ناآشنا داشت، در بین مردم به شهرت رسیده و از در شهرستان سرایان به مرکز کشور «شترمرغ» داد و ستد می کند.
ساعتی را پای صحبت هایش می نشینیم تا از سختی ها و شیرینی های کارهایش برایمان سخن بگوید. امید است این جهادگر کویری الگویی موفق برای سایر جوانان باشد تا دشمن بیشتر و بیشتر نا امید شود.
شروع کار با حقوق سربازی
این جهادگر کویری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: از کودکی به کارآفرینی و اینکه بتوانم با توان خودم، کاری دست و پا کنم، فکر می کردم.
حسن دولت شناس با بیان اینکه به پروش شترمرغ علاقه خاصی دارم، اظهار کرد: حقوق دوران سربازی ام را پس انداز کردم تا بتوانم بعد از پایان یافتن این دوران مقدس، قدم اولیه را برای کارآفرینی بردارم.
وی ادامه داد: در سال 1390، با پایان یافتن دوران سربازی، 800 هزار توامان پس انداز داشتم که با این میزان سرمایه، 16 جوجه شترمرغ خریدم.
دولت شناس بیان کرد: به دلیل اینکه تجربه کافی در این زمینه نداشتم، 14 جوجه معادل 75 درصد از آن ها تلف شده و 25 درصد را به ثمر رساندم.
وی ادامه داد: علی رغم اینکه در گام اول به گونه ای شکست خورده بودم، راه را ادامه دادم تا به هدف نهایی خود برسم.

حمایت خاصی نشدم
این جهادگر با بیان اینکه در امر پرورش شتر مرغ حمایت خاصی نشدم، گفت: شاید تنها رمز موفقیت، تلاش، همت و صبر خودم بود که به اینجا رسیده ام.
وی بیان کرد: هر سال به گسترش و توسعه کارم فکر می کردم و سختی های راه برایم معنا و مفهومی نداشت.
دولت شناس با بیان اینکه در سال 93، قریب به 15 میلیون تومان از بسیج سازندگی تسهیلات گرفتم، اظهار کرد: همچنین برای کسب تجربه و آشنایی با این رشته، دوره های آموزشی پروش شترمرغ را در دانشکده کشاورزی بیرجند گذراندم.
وی ادامه اد: علی رغم اینکه در رشته کنترل کیفی در صنعت سیمان تحصیل کردم اما توانستم به خوبی در پرورش شترمرغ گام بردارم چراکه به این کار علاقه زیادی داشتم.
100 میلیون تومان سرمایه در گردش دارم
دولت شناس با بیان اینکه پرورش شترمرغ سالانه 25 میلیون تومان سود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر 100 میلیون تومان سرمایه در گردش دارم.
وی بیان کرد: زنجیره کامل پرورش شترمرغ اعم از تخم گرفتن، جوجه درآوردن و پرورش دادن را انجام می دهم و از کارم بسیار رضایت دارم.
دولت شناس با بیان اینکه در حال حاضر 120 قطعه شترمرغ دارم، اظهار کرد: همچنین توانسته ام برای یک نفر اشتغال ایجاد کنم.
وی با اشاره به بازار فروش شترمرغ بیان کرد: با توجه به تجربه هایی که در این کار کسب کرده ام، در بازار فروش مشکلی ندارم و شترمرغ را پروار کرده و به صورت زنده به کرج و تهران ارسال می کنم.

نوسانات قیمت دان مهم ترین مشکل
دولت شناس با اشاره به مشکلات پیش روی این حرفه بیان کرد: در حال حاضر ناآرامی های اقتصادی ونوسانات قیمت دان از مهم ترین مشکلات پیش رو است.
وی با بیان اینکه هر کیلو گرم دان به قیمت دو هزار تومان است، اظهار کرد: هر شترمرغ هم تا دوره کشتار خود 350 کیلوگرم دان مصرف می کند.
از مسئولان خواستارم در صدور مجوز حمل و نقل همکاری لازم را داشته باشند چرا که در حال حاضر همیشه برا اخذ مجوز مشکل دارم این جهادگر با بیان اینکه دوره های کشتار هفت ماهه است، افزود: همچنین چون تخم را از مولد می گیریم، یک هفته در میان 12 قطعه جوجه داریم.
وی صدور و اخذ مجوزهای حمل و نقل را از دیگر مشکلات پیش رو دانست و اظهار کرد: از مسئولان خواستارم در این امر همکاری لازم را داشته باشند چرا که در حال حاضر همیشه برا اخذ مجوز حمل و نقل مشکل دارم.
وی با اشاره به برنامه های آینده خود، بیان کرد: در نظر داریم این واحد را توسعه داده و به صنعتی تبدیل کنم که در این زمینه نیازمند 500 میلیون تومان هستم.
سخنی با جوانان
وی در توصیه به جوانان بیان کرد: شرط اصلی ورود به هر حرفه ای، علاقه است بنابراین از جوانان می خواهم صبر، عشق و علاقه را بیش از هر چیز دیگر در نظر بگیرند.
دولت شناس با بیان اینکه هر کاری در گام های اولیه ممکن است با شکست رو به رو باشد، اظهار کرد: جوانان نباید با اولین شکست از ادامه مسیر برگردند بلکه باید استوارتر از قبل گام بردارند.
وی ادامه داد: همچنین از جوانان خواستارم به این فکر نباشند که بخواهند در دو سال ابتدای کار، خواسته های بزرگ شان مانند ماشین، خانه و غیره را از کنار شغلشان برآورده کنند.
دولت شناس با بیان اینکه جوانان نباید زیاد به دنبال کار دولتی باشند، اظهار کرد: برای افرادی که به دنبال کارآفرینی و پیشرفت هستند، کار دولتی محدودیت است.
بعد از گفتگو با این جوان مطمئن شدم هنوز هم جوانانی هستند که از دل کویر برای چرخش اقتصاد کشور قدم بر می دارند و هدفشان را با تلاش، همت و صبر به سرانجام می رسانند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/88137/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری 20 میلیون بار دیده شد

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد