نگاه سختگیرانه مانع کیفیت بخشی به آموزش است
چهارشنبه 11 مهر 1397 - 14:45:05
ایسنا - علمی - خراسان جنوبی
|
|
پیام خراسان - سرپرست سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مرجعیت علمی، مقبولیت مردمی، قدرت سازندگی و تعامل با دستگاههای تعلیم و تربیتی و فرادستی جز ضرورتهای آموزش و پرورش است، گفت: کیفیت آموزشی با نگاه سختگیرانه دچار مشکل میشود. به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، علی اصغر موسوی کیا، امروز (11 مهر)، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: تعامل سازنده با دستگاههای اجرایی استان یک ضرورت اداری برای گسترش علم و دانش است . وی تصریح کرد: مدل سرپرستی در یک دستگاه اجرایی مدل کارآمدی نیست لذا زمینه برای انسجام، هماهنگی و یکپارچگی که باید در درون سیستم ایجاد شود با این مدل همخوانی ندارد . سرپرست سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: یکی از دیگر آفتهای این مدل نیز این است که در فضای مجازی یک فضای دو قطبی، تهمت و افترا و دروغ پراکنی ایجاد میشود و این در تمام استانها وجود دارد . موسوی کیا تصریح کرد: همدلی و اخوت و برادری که در آموزش و پرورش پررنگ است با این مدل در تناقض است لذا این مدل سبب میشود مداخلات سیاسی و افرادی که در بدنه دولت نیستند، دیوار آموزش و پرورش را کوتاهتر ببینند و زمینه برای ورود برخی افراد به وجود میآید که رسالت اصلی آموزش و پرورش را زیر سوال ببرند . سرپرست سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر سرپرستی برای سنجش مدیریتی یک فرد انجام میشود باید در بازه زمانی کمتر انجام شود . موسویکیا اظهار کرد: مرجعیت علمی، مقبولیت مردمی، قدرت سازندگی و تعامل با دستگاههای تعلیم و تربیتی و فرادستی جز ضرورتها است . وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مربوط به همه است، افزود: برای نخستین بار اجلاس حوزه علمیه و آموزش و پرورش بعد از سال 88 در استان انجام شده است . سرپرست سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال در آموزش و پرورش استان بیش از 700 خروجی داشتیم و تنها یک سوم ورودی به آموزش و پرورش بوده است . موسویکیا یادآور شد: کیفیت آموزشی با نگاه سختگیرانه دچار مشکل میشود و خط قرمز ما نیز کلاس بدون معلم بوده و رویکرد ما عدالت گونه بوده است . انتهای پیام
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/104309/نگاه-سختگیرانه-مانع-کیفیت-بخشی-به-آموزش-است
|