پیام خراسان
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی تاکید کرد
ضرورت نظارت و مشارکت اساتید در برنامه‌های دانشجویی
يکشنبه 22 مهر 1397 - 16:17:30
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
پیام خراسان - معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: نظارت، هماهنگی و مشارکت استادان در برنامه‌های دانشجویی می تواند جزئی از منشور اصول و قواعد اخلاقی اساتید باشد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، سیدکمال الدین حسینی، در نخستین گردهمایی استادان دانشگاه فرهنگیان در مشهد اظهار داشت: اگر بخواهیم آموزش و پرورش ارتقاء پیدا کند باید در وهله اول معلمان و مربیان خوبی داشته باشیم که قلب تپنده این کار دانشگاه فرهنگیان است. 
وی تصریح کرد: بر اساس پژوهش هایی که در سال های گذشته انجام شده است اثر بخشی معلمان دانش آموخته مراکز تربیت معلم از معلمانی که به صورت آزاد آموزش دیده اند بیشتر است.
معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان این که باید منشوری از اصول و قواعد اخلاقی برای پیشبرد اهداف دانشگاه داشته باشیم، گفت در این راستا اصل نخست و بنیادین، صیانت از تولید علم به ویژه علم بومی و نقش آن است.
حسینی با اشاره به اصل توانمندسازی دانشجویان در حوزه مهارت های حرفه ای گفت: باید تعهد و تدین به شغل معلمی را در دانشجویان به وجود آوریم. وی تأکید کرد باید کاری کنیم که دانشجومعلمان به شغل معلمی ایمان داشته باشند.
معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان این که باید در تقویت حس قانونمداری و نظم و انضباط کاری معلمان آینده بکوشیم، گفت: یک اصل مهم دیگر مسئولیت پذیری است.
وی افزود: اگر مسئولیت پذیری جزئی از شخصیت فرد شود او به صورت خودکار، وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهد. 
حسینی از اصول نظارت، هماهنگی و مشارکت استادان در برنامه های دانشجویی، به عنوان دیگر اصولی نام برد که می تواند جزئی از منشور اصول و قواعد اخلاقی استادان باشد.
معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ضمن تأکید بر توجه جدی تر به سرفصل ها، به درس کارورزی اشاره کرد و گفت: نقطه تمایز دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه ها در درسی کارورزی و فعالیت های عملی آن است.
وی از استادان خواست به درس سمینار کارورزی توجه ویژه داشته باشند و همچنین بکوشند دانشجویانی مشاهده گر پرورش دهند.
حسینی با بیان این که ارزشیابی نباید منحصر به ارزشیابی پایانی باشد، از استادان خواست به ارزشیابی مستمر توجه ویژه داشته باشند.
هماهنگی در محتوای دروس مشترک، هماهنگی با مدیران گروه در دروس عملی، ثبت کامل مشخصات در سامانه، مدیریت تأخیرهای دانشجویان، خودداری از تغییر در زمان و مکان کلاس و رعایت دقیق دستورالعمل های برای فعالیت های اردویی از دیگر مواردی بود که معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان، به عنوان انتظارات خود از استادان این دانشگاه آن اشاره کرد.
انتهای پیام

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/106981/ضرورت-نظارت-و-مشارکت-اساتید-در-برنامه‌های-دانشجویی
بستن   چاپ