در گفتگو با مهر مطرح شد؛
ضعف زیرساختهای اتومبیلرانی و موتورسواری در ایران
دوشنبه 23 مهر 1397 - 21:08:54
خبرگزاری مهر - خراسان شمالی
|
|
پیام خراسان - بجنورد- رئیس فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری کشور گفت: زیرساختهای اتومبیلرانی و موتورسواری در ایران ضعیف است.
محمود صیدانلو در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید براینکه مسئولان باید نگاه و تفکر خود را نسبت به رشته قانونی اتومبیل رانی و موتورسواری اصلاح کنند، اظهار کرد: فدراسیون تمامی استانها را مشارکت داده و عمده مسابقات در استانهای متعدد برگزار میشود تا آشنایی مردم نسبت به این رشتههای ورزشی بیشتر و از سویی استانها از ظرفیتهای خود نهایت بهره را ببرند . صیدانلو از مهمترین برنامههای پیش روی فدراسیون به برگزاری کلاس مربیگری با رویکرد استعدادیابی اشاره کرد و افزود: مربیان در رابطه اجرای این طرح آموزش میبینند تا در حوزه استعدادیابی فعالیت داشته باشند . وی با اشاره به فعالیت بانوان از سال گذشته تا کنون، تصریح کرد: بانوان پیشازاین متفرق تمرین میکردند و خطر آنها را تهدید میکرد اما طی هماهنگی با حوزه فرهنگی مجوز رسمی از وزارت ورزش گرفتیم و امکان فعالیت آنها مهیا شد . رئیس فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری کشور همچنین به کسب عناوین نمایندگان ایران در میادین بینالمللی اشاره و گفت: در کارتینگ جزء 12 نفر برتر جهان معرفی شدیم، در موتور نیز یک عنوان چهارمی پس از سالها به دست آمد و در مسابقات آسیایی نیز حرف برای گفتن داریم . به گفته صیدانلو امکان پیشرفت در رشتههای کارتینگ و موتور کراس قابلملاحظه است و باید در این دو رشته برای کسب عنوان تلاش کرد . وی بابیان اینکه فدراسیون دارای اساسنامه است و تنها نهاد تصمیمگیرنده در ایران فدراسیون است که تمامی ملاحظات فرهنگی، قانونی و حقوقی را به همراه حیطه و چگونگی فعالیتهای هیئت در نظر میگیرد، تصریح کرد: مسئولان باید سلایق خود را تعمیم ندهند و بهزعم اینکه تفکرشان نسبت به این ورزش مثبت نیست نمیتوانند مانع فعالیت ورزشکاران در این رشته ورزشی شوند . وی به هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری خراسان شمالی توصیه کرد: در رشته ریس عمده فعالیت خود را خلاصه نکنند چراکه اتومبیل رانی یک فدراسیون جهانی دارد که بیش از 20 رشته فعال امکان فعالیت دارند و موتورسواری نیز همین طور بیش از 30 رشته فعال دارد که به دلیل نداشتن بستر فعالیت تنها امکان هفت رشته مهیا است . نبود پیست، فعالیت غیرمجاز رئیس فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری کشور در ادامه با بیان اینکه فعالان این رشته ورزشی باید در پیست به فعالیت بپردازند افزود: نداشتن پیست از مهمترین عواملی است که نمیتوان پاسخگوی ورزشکاران و فعالیت آنها غیر از مکان ورزشی شد . به گفته صیدانلو تنها پیست جمهوری اسلامی ایران به پارکینگی در استادیوم آزادی خلاصهشده که سالانه 600 میلیون تومان اعتبار اجارهبها پرداخت میشود و در تمامی استانها متأسفانه از داشتن چنین فضایی محروم هستیم . وی بیان کرد: چنانچه پیستی ساخته شود ورزشکاران ترجیح نمیدهند در اتوبان و خیابانها به ورزش بپردازند که علاوه بر استاندارد نبودن مکان خطرآفرین نیز خواهد بود . رئیس فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری کشور توصیه کرد: هیئتها در رشتههایی نظیر آفرود که پیست مهارتی نیاز دارد یا کراس که پیست کمهزینهای خواهد داشت و رالی که اصلاً نیاز به پیست ندارد فعالیت کنند . صیدانلو از راهاندازی رالی خانوادگی و اسلالوم بهعنوان رشتههایی یادکرد که هیئتها میتوانند برای توسعه این ورزش پیگیری کنند . به گفته وی فدراسیون در تهران آموزش نوجوانان 15 ساله را آغاز کرده تا قبل از دریافت گواهینامه بامهارت رانندگی آشنا شوند و راننده بامهارت باشند . وی تأکید کرد: عدم مهارت عامل 25 تا 20 درصد تصادفات است و باید با تفاهم با اداره کل آموزشوپرورش با مهارتهای اصولی رانندگی از ابتدا آشنا شد . به گفته این مسئول فدراسیون در دو بخش قهرمانی و همگانی نظیر ارتقاء مهارت در نوجوانان و ... فعالیت میکند .
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/107207/ضعف-زیرساختهای-اتومبیلرانی-و-موتورسواری-در-ایران
|