پیام خراسان
توسعه فرهنگ زیارت با اتخاذ استراتژی تهاجمی و ترکیبی
شنبه 28 مهر 1397 - 15:00:19
استانداری مشهد
پیام خراسان - سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: توسعه فرهنگ زیارت با اتخاذ استراتژی تهاجمی و ترکیبی محقق می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جلسه شورای مدیران حوزه زیارت که به منظور تشریح طرح جامع کمی و کیفی زیارت توسط مشاور اجرایی طرح مذکور برگزار شد؛ بیان داشت : انجام این طرح به شکل ویژه و با تمرکز بر موضوع زیارت منحصر به فرد و بی بدیل است. به همین دلیل باید برای رفع کاستی های احتمالی، اصلاح و تکمیل آن همت گماشت .
وی افزود: در این طرح 10 راهبرد ، 37 سیاست ، 140 برنامه ، 13 بسته عملیاتی و 825 پروژه تعریف شده است که باید جهت اجرایی شدن آن ها تمام دستگاه های دولتی ، عمومی و بخش خصوصی را پای کار بیاوریم و همه را برای تحقق آن مشارکت دهیم .
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: 13 بسته عملیاتی پیشنهادی در اصل چکیده کل این طرح پژوهشی است که در آن راهبردها و سیاست ها دیده شده و بر آن اساس این بسته ها طراحی شده است.
حسینی تصریح کرد: اکنون رسالت ما این است که این 13 بسته عملیاتی را تکمیل و برای اجرا با دستگاه ها هماهنگ کنیم تا نتیجه این طرح به بار بنشیند.
وی تاکید کرد: باید برای اجرای این 13 بسته عملیاتی، بسترها ، زمینه ها و زیرساخت های لازم دیده شود چون بسیاری از موراد این بسته ها بدون توجه به این زیرساخت ها و بسترها امکان تحقق عملی ندارد .
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: الزاماتی که در این طرح مهم مورد تاکید بوده است باید مورد توجه مسئولان اجرایی ، دستگاه ها و سیاست گذاران قرار گیرد.
حسینی نیاز به قوانین و مقررات برای تحقق ، گفتمان سازی ، توجه به برنامه ریزی و دوری از برنامه گریزی ، پژوهش محور بودن کار ، مدیریت یگپارچه زائرین، توجه به توزیع زائرین در طول سال و خدمات به شکل واسپاری را از الزامات این طرح بر شمرد.
وی با بیان این که زائران در طول چهار ماه بیشتر به مشهد مقدس مشرف می شوند؛ ادامه داد: باید توزیع زائر در طول سال مد نظر باشد که در این راستا طرح مبدا به مبدا برنامه ریزی شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در این طرح به اقتصاد زیارت ، صنایع زیارت ، سوغات زیارت ، گردشگری زیارت ، گردشگری سلامت و سایر ابعاد زیارت نیز توجه شده است که باید این ظرفیت های مغفول از قوه به فعل تبدیل شود.
حسینی تصریح کرد: برای تحقق این امر باید از بین استراتژی های ارائه شده در طرح یعنی استراتژی تهاجمی ، رقابتی ؛ محافظه کارانه و ترکیبی ؛ ما استراتژی تهاجمی و توجه به ابعاد ترکیبی استراتژی را مورد نظر قرار دهیم .

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/108825/توسعه-فرهنگ-زیارت-با-اتخاذ-استراتژی-تهاجمی-و-ترکیبی
بستن   چاپ