پیام خراسان
جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده، نمونه موفق مشارکت در ارتقا فرهنگ میزبانی است
دوشنبه 14 آبان 1397 - 11:14:31
استانداری مشهد
پیام خراسان - سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، از محل ستاد جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا (ع) بازدید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت:
یکی از اصول مهم ارتقا فرهنگ میزبانی در خصوص زائران به ویژه زائران روزهای پایانی ماه صفر و پیاده ، مردم محور و مردم پایه کردن فرهنگ میزبانی است .
وی با تاکید بر نهادینه کردن این موضوع، افزود: در این راستا الگوی مردم محورانه مراسم اربعین در عراق را باید هدف گذاری کنیم.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون مجموعه ایستگاه های بین راهی که بالغ بر 270 ایستگاه می باشد و نیز 512 ایستگاه شهری به طور عموم توسط مردم برپا شده است و با مشارکت مردم شکل می گیرد.
حسینی تصریح کرد: یکی از تشکل هایی که قدمت 17 ساله خدمت به زائران پیاده را بر عهده دارد؛ جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده است که با 15 هزار نیروی خادم داوطلب و افتخاری خدمت گسترده و بزرگی را ارائه می نماید .
وی افزود: در کنار این جمعیت ، هیئت محبان جواد الائمه هم امسال کار پذیرایی و اسکان زائران خراسان شمالی در مشهد را عهده دار شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: سامانه جهاد خدمت شهرداری و کانون خدمتیاران آستان قدس رضوی با تعریف 60 نوع خدمت نیز تا کنون بیش از 50 هزار داوطلب خدمت را ساماندهی کرده اند.
حسینی افزود: ضمن اینکه 20 تشکل غیردولتی در استان با موضوع زیارت شکل گرفته است که در آینده آنها نیز می توانند در این ایام خدمات شایسته ای به زائران امام مهربانی ها ارائه نمایند .
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران نیز دکتر حسینی را در این بازدید همراهی می کرد.

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/113238/جمعیت-خدمتگزاران-به-زائران-پیاده،-نمونه-موفق-مشارکت-در-ارتقا-فرهنگ-میزبانی-است
بستن   چاپ