پیام خراسان
آیت الله علم الهدی:
شیعه گری به معنای ایستادگی بر محور امامت و ولایت است
پنجشنبه 17 آبان 1397 - 13:57:59
ایرنا - فرهنگی - خراسان رضوی
پیام خراسان - مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شیعه گری امروز به معنای ایستادگی بر محور امامت و ولایت، مقاومت و مقابله با فتنه های استکبار جهانی است.
آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: امروز استکبار جهانی که خود را در برابر قدرت نظامی ایران اسلامی کم توان دیده و از حمله نظامی ناامید شده به فتنه رو آورده است.
وی ادامه داد: فتنه های استکبار جهانی از بیرون مرزهای ایران اسلامی وارد نمی شود بلکه فتنه از داخل و از لابه لای خانه های مردم بیرون می آید زیرا یک عده در مملکت اسلامی به اسم شیعه گری تلاش دارند مردم را به 1400 سال پیش بازگردانند، در همان نقطه نگهدارند و بگویند که ولایت و امامت در همان زمان به نقطه انتهایی خود رسید.
امام جمعه مشهد گفت: این در حالی است که تا ولایت در جامعه امروزی حاکم نشود و دکترین ولایی در جهان ترویج نشود امام عصر(عج) ظهور نمی کند. امروز در جریان انقلاب اسلامی بهترین راهبرد قطعی ما باید تعقیب جریانهای سیاسی ائمه و اهل بیت(ع) باشد. با مطالعه و پیروی از سیره سیاسی امام رضا(ع) به خوبی می توان فهمید که وضعیت کنونی کشور چگونه است.
وی افزود: مامون عباسی در زمان حضرت رضا(ع) تلاش کرد با فتنه انگیزی، ولایت و امامت را در زمان شهادت امام علی(ع) خاتمه یافته بنمایاند، شیعیان را منحرف، شیعه گری را به یک مسئله اساطیری تبدیل کند و جریان شیعه را به عنوان حامی ولایت از بین ببرد لذا نشستی با اندیشمندان و علمای اهل سنت برگزار کرد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: مامون در جمع علمای اهل سنت گفت "من شیعه گری را از هارون آموختم و معتقدم امام علی(ع) خلیفه بلافصل بوده و من حاکمیت را به امام رضا(ع) به عنوان ولایتعهدی واگذار می کنم." مامون با این سخن درصدد برآمد مردم اطراف امام را خالی کنند و به دنبال حاکمیت آن حضرت نروند.
وی گفت: امام رضا(ع) کاملا به فتنه مامون آگاه بود لذا در جمع مردم نیشابور آن زمان که حدیث سلسله الذهب را قرائت کرد، خود را شرط توحید خواند و فرمود که فرماندهی امروز آن امام همام بر امت شرط حاکمیت امامت و ولایت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مامون از همان هنگامی که از امام هشتم شیعیان خواست که از مدینه به مرو بیایند تا خلافت را واگذار کند فتنه انگیزی را در پیش گرفت به نحوی که اسباب تشریفات را برای آوردن امام رضا(ع) از مدینه به مرو مهیا کرد و مردم مدینه با دیدن این تشریفات ابتدا خشنود شدند اما پس از روشنگری امام نسبت به فتنه مامون و قصد به شهادت رساندن ایشان، خشنودی مردم مدینه تبدیل به شیون و گریه شد.
وی ادامه داد: عصمت و امنیت امام معصوم (ع) در برابر فتنه قرار دارد، امام هیچگاه سوژه فتنه قرار نمی گیرد و فتنه نمی تواند بر امام معصوم مسلط شود. فتنه بزرگترین شری است که در پهنه زندگانی اجتماعی و سیاسی امت واقع می شود. اثر فتنه از کشتار بیشتر است زیرا فتنه ماهیت جامعه را برهم می زند، مردم از خرابی و ناامنی و مشکلاتی که جنگ ایجاد می کند غافلگیر نمی شوند اما مضراتی که فتنه ایجاد می کند آنها را غافلگیر می نماید.
آیت الله علم الهدی گفت: از زمانی که نبی مکرم اسلام مبعوث شدند و مردم را به راه راست هدایت کردند، آن حضرت در همه جنگها و جبهه ها پیروز بودند و دشمن شکست خورد اما از زمان رحلت پیامبر(ص) تاکنون آنچه دین را براندازی کرد و جامعه را برهم زد فتنه های بنی امیه و بنی عباس بود.
وی اظهار داشت: شهادتها و مظلومیت اهل بیت(ع) و مظالمی که بر آنان در جریان تاریخ وارد آمد به این دلیل بود که فتنه بنی امیه و بنی عباس بر آنان اثر نکرد. دفاع در مقابل فتنه و اثر نگذاشتن فتنه بر مقام ولایت و ولایت منجر به شهادت و زجر ائمه معصوم(ع) شد.
7489/1858

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/113708/شیعه-گری-به-معنای-ایستادگی-بر-محور-امامت-و-ولایت-است
بستن   چاپ