رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 11 مشهد:
اطلاعرسانیهای چاپی را به صفر رساندهایم
يکشنبه 18 آذر 1397 - 03:17:12
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
پیام خراسان - رییس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 11 مشهد گفت: اطلاعرسانیهای چاپی اعم از کاغذ و بنر را به صفر رساندیم.
آرش رمضانی در گفتوگو با ایسنا-منطقه خراسان بیان کرد: اطلاعرسانیهای چاپی باعث آلودگی محیط زیست، آلودگی بصری و صرف هزینههای هنگفت میشود که طی 9ماهی که به این اداره آمدهام تلاش کردیم تا چاپ کاغذ و بنر را به صفر برسانیم.
وی متذکر شد: در ابتدای کار این هدف خیلی دور از دسترس بنظر میآمد که بخش فرهنگی شهرداری یک منطقه که تقریبا تمام اطلاعرسانیها و حتی بعضی فعالیتهای فرهنگی را از طریق بنر انجام میداد دیگر بنر چاپ نکند اما تلاش کردیم در این مدت آهسته آهسته از تعداد بنرها کم کنیم.
رمضانی افزود: این کاهش تدریجی تا جایی پیش رفت که در برنامهای که هفتم آذرماه سال جاری برگزاری کردیم تنها یک بنر آن هم در محل مراسم چاپ کردیم و اطلاعرسانی از طریق فضای مجازی صورت پذیرفت که استقبال پرشوری هم از برنامه شد.
وی عنوان کرد: اطلاعرسانی چاپی باعث آلودگی محیط زیست و بصری شهر میشود و همچنین از لحاظ مالی هم برای شهرداری به صرفه نیست. هر ماه رویدادهای مختلفی توسط این مرکز برگزار میشود که با عدم اطلاعرسانی چاپی یک هزینه دهها میلیون تومانی در هر سال صرفهجویی خواهد شد.
رمضانی افزود: مصرف بنر و کاغذ را به صورت تدریجی کاهش دادیم و به صفر رساندیم و از این پس اطلاعرسانیهای ما در برنامههای غیرستادی و برنامههایی که فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 11 در آن شرکت دارد یا تولید میکند فقط از طریق فضای مجازی خواهد بود و هیچ محصول چاپی اعم از بنر و کاغذ نخواهیم داشت.
وی ضمن بیان این مطلب که اختیار مردم برای دیدن یا ندیدن یک مطلب در فضای مجازی بیشتر است، تصریح کرد: میبایست سعی کنیم محصولات با کیفیتتری در فضای مجازی تولید کنیم. زمانیکه یک بنر در شهر نصب میشود با توجه به اینکه مردم احتمالا مجبور به دیدن آن میشوند امکان رویت آن بیشتر است اما در فضای مجازی افراد با اختیار هر مطلبی را که دوست نداشته باشند رد میکنند و بنابراین مجبور هستیم محصولات باکیفیتتر، چشمنوازتر و جذابتر تولید کنیم تا دیده شود.
رمضانی درباره چگونگی این اطلاعرسانی در فضای مجازی گفت: صفحات و مجموعههای فاخر که پر مخاطب هستند و عمدتا هم مخاطبان مشهدی دارند شناسایی شدهاند تا مطالب را منتشر کنند. لازم به ذکر است هزینهی کمک به انتشار مطالب در فضای مجازی خیلی پایینتر از چاپ بنر است.
وی افزود: همچنین این اطلاعرسانی از طریق صفحات معاونت فرهنگی شهرداری، شورای اجتماعی محلات و روزنامه شهرآرا هم انجام خواهد شد که بابت این همکاری از آنها تشکر میکنیم.
رمضانی خاطرنشان کرد: این تصمیم در خصوص عدم چاپ بنر و کاغذ را به دکتر بختیاری، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اطلاع دادیم که با استقبال ایشان مواجه شد و موافقت کردند.
وی گفت: همچنین از تمامی همکاران در سایر مناطق دعوت میکنم تا به صورت تدریجی این شیوه را در پیش بگیرند.
انتهای پیام
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/119383/اطلاعرسانیهای-چاپی-را-به-صفر-رساندهایم
بستن
چاپ