شهردار منطقه 10 مشهد:
ایستگاههای دوچرخه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند/ نگاه پیمانکار به این پروژه اقتصادی بودهاست
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 01:01:57
ایسنا - ورزشی - خراسان رضوی
|
|
پیام خراسان - شهردار منطقه 10 مشهد گفت: ایستگاههای دوچرخه بیشتر جنبه تجاری و تبلیغاتی دارند و مردم از دوچرخههای موجود در آنها رضایت ندارند. به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حسینعلی رجب زاده در نشست خبری همایش دوچرخه سواری در منطقه 10 به مناسبت روز درختکاری اظهار کرد: با همتی که در بخش ورزش، شهرداری و هیئت دوچرخه سواری استان وجود دارد از ابتدای سال این سومین همایش دوچرخه سواری در منطقه 10 است که شکل جدید آن مشارکت با شهرداری منطقه 11 است، همچنین این همایش با حمایت بیمه آرمان و با همکاری معاونت تربیت بدنی سازمان و هیئت دوچرخه سواری استان برگزار میشود. وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه همایشها در سطح شهر باعث شور و نشاط بیشتر در شهروندان میشود، عنوان کرد: با حمایت شورای شهر، شهردار و معاونین ایشان این شرایط در شهر فراهم شده که در طول سال به مناسبتهای مختلف همایشهایی برگزار شود و این بار به مناسبت هفته درختکاری است. شهردار منطقه 10 بیان کرد: در سنوات گذشته و سال جاری، شهرداری مشهد در کنار دولت و سایر دستگاههای دولتی، در همه مناطق از جمله منطقه 10 اقدام به احداث و توسعه فضاهای ورزشی رو باز و سر پوشیده کرده در طول سال متقاضی خودش را دارد. این موضوع باعث گسترش حضور مردم در این همایشها شدهاست. رجب زاده تصریح کرد: در منطقه 10، 29 زمین ورزشی روباز و سه زمین چمن مصنوعی داریم که در سطح سه ناحیه این منطقه پراکنده شده و مردم به صورت تقریباً تمام وقت از آنها استفاده میکند و در تمام فصول سال از هفت صبح تا 12 شب در اختیار آنها است. وی در خصوص زیرساختهای دوچرخه سواری مشهد اظهار کرد: شهرداری مشهد تقریباً ده سال است که با توجه به ظرفیت طرح بهساز نسبت به پیادهرو سازیهای ایمن و متناسب برای دوچرخه سواری اقدام میکند. در سطح مناطق، براساس طرح مصوب مرکز که معمولاً بهساز آن را تهیه میکند، این پیادهروسازیها با اولویت بلوارهای اصلی که مسیر عبور دوچرخه است، انجام میشود. شهردار منطقه 10 مشهد گفت: در بلوارهای اصلی منطقه 10 از جمله شاهد، امامیه، فلاحی و شریعتی ساخت مسیر دوچرخه شروع و بعضاً تکمیل شده یا در حال تکمیل است، مسیر مربوط به دوچرخه هر سال رنگآمیزی میشود و سعی داریم که اگر در مسیر موانعی مانند ستون برق، دکه تلفن و ... وجود دارد، جابهجا شوند اما همه این خطوط باید یک شبکه شود. تمام بلوارها و بزرگراهها در سطح مناطق باید بهگونهای طراحی و اجرا شوند که دوچرخه سوار برای جابهجایی بین مناطق دچار گسستگی مسیر نشود. رجب زاده در ارتباط با وضعیت ایستگاههای دوچرخه عنوان کرد: وضعیت کنونی این ایستگاهها مورد اعتراض همه از جمله شورای شهر، شهرداری و... است، اما قراردادی که شهرداری و سازمان ترافیک با پیمانکار دارند مشکلاتی در زمینه فسخ دارد. آنطور که مطلع شدیم بناست برای سال آینده بهصورت کامل این موضوع متحول شود و پیمانکار تغییر کند. پیگیر هستیم که یا به کار با این پیمانکار خاتمه داده شود یا به پیمانکار صاحب صلاحیت بهتر داده شود تا ایستگاهها را متحول کند. دوچرخههای این ایستگاهها مورد تایید مردم نیست و ایستگاههایی که در منطقه 10 وجود دارند نیز خیلی فعال نیستند و بیشتر جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند. وی در واکنش به موضوع تبلیغاتی بودن پیادهرو سازی توسط شهرداری، اظهار کرد: در دوره خدمت 30 سالهام به منتقدین میگویم انصاف داشته باشید. با قاطعیت اعلام میکنم که اگر چه شهرداری در زمینه پیاده رو سازی نواقصی دارد اما هیچگاه نگاه تبلیغاتی نداشته و ندارد. 90 درصد پیاده رو سازیهایی که انجام شده فنی است و 10 درصد امکان دارد که بعد از اجرا یا در حین اجرا دچار مشکل شود. وقتی میخواهیم از مسیری عبور کنیم، ناچاریم در برخی معابر تغییراتی اجرا کنیم که کسبه یا ساکنین آن محل با تغییرات ما موافق نیستند و بعضاً اعتراضهایی میکنند و آن مسیر فنی را تحتالشعاع قرار میدهند یا بعد از اجرا جدولی را میشکنند. شهردار منطقه 10 مشهد بیان کرد: برای مثال بیست سال پیش در بلوار شفا، در منطقه دو برای اولین بار مسیر دوچرخه را از خودرو جدا کردیم اما برخی افراد که به دلیل انتساب با برخی نهادها از آنان نام نمیبرم، شبانه جدولها را تخریب کردند. شهرداری چندین بار آن جدولها را گذاشت اما همین اتفاق تکرار شد. رجب زاده گفت: در ایستگاههای دوچرخه، نگاه پیمانکار نگاه اقتصادی بوده و هست، ما نیز منتقد این موضوع هستیم و به همین جهت به دنبال تغییر وضعیت ایستگاههای دوچرخه هستیم. اگر در پیاده رو سازیهای هر منطقه ایراداتی وجود دارد، حتماً هیئت دوچرخه سواری و... مطالبهگری کنند تا به پشتوانه درخواستها، افرادی که به شهرداری فشار میآورند یا مسیرها را تخریب میکنند، در اقلیت قرار بگیرند. وی عنوان کرد: اگر مسئولین راهور از ما حمایت نکنند به هیچ عنوان نمیتوانیم با توجه به مشکلات و دیدگاهی که وجود دارد همایش دوچرخه سواری در شهر را انجام بدهیم. درخواست میکنیم که در همایش روز جمعه بیش از پیش از ما حمایت کنند چون مسیر حساستری نسبت به همایشهای گذشته دارد. شهردار منطقه 10 مشهد اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این همایش ها باعث شور و نشاط بیشتر مردم شود. انشاءالله بتوانیم در آستانه سال نو این فضا را برای مردم فراهم کنیم که بتوانند ساعاتی به ورزش بپردازند. از همه شهروندان خصوصاً ساکنین مناطق 10 و 11 دعوت میکنیم که روز جمعه 17 اسفند ماه در این همایش شرکت کنند. این همایش ساعت هشت صبح از ابتدای بلوار آزادشهر آغاز میشود و با طی مسیر بلوار امامت، پل اندیشه، بلوار اندیشه و شاهد به پارک شاهد در مجاورت مجموعه سینمایی سیمرغ میرسد، مراسم پایانی، مراسم نمادین درختکاری با حضور ورزشکاران و مسابقه نقاشی هوای پاک نیز در همان مکان برگزار میشود که به برندگان این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد. امیدواریم روز خوبی را تجربه کنیم. انتهای پیام
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/141723/ایستگاههای-دوچرخه-بیشتر-جنبه-تبلیغاتی-دارند--نگاه-پیمانکار-به-این-پروژه-اقتصادی-بودهاست
|