میزان مراجعات مردمی به شرکت برق خراسان جنوبی کاهش یافت
دوشنبه 3 تير 1398 - 10:42:58
ایرنا - خراسان جنوبی
|
|
پیام خراسان - بیرجند - معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: با استقرار میز خدمت الکترونیکی در شرکت برق استان و ارائه 24 خدمت، میزان مراجعات مردمی به این شرکت به صفر رسید یا کاهش یافت.
مهدی دادگر یکشنبه شب در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان افزود: با استقرار میز خدمت الکترونیکی در شرکت برق استان در نحوه ارائه خدمات به مردم و شهروندان نیز تنوع ایجاد شده است. وی بیان کرد: علاوه بر استفاده مردم از درگاه اینترنتی، استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه نیز فراهم شده است که مشترکان میتوانند از این طریق نیز از خدمات شرکت برق بهره مند شوند. معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی اظهار داشت: این جام این اقدامات بدون شک رضایتمندی ارباب رجوع را در بر داشته است که بازخوردهای مشترکان از عملکرد شهرستانها یا دفاتر پیشخوان را میتوان تجزیه و تحلیل و نقاط ضعف را رفع کرد. وی بیان کرد: در حال حاضر 370 هزار مشترک برق در 11 شهرستان استان وجود دارد در این زمینه از شرکتهای برق کوچک کشور هستیم اما از نظر پراکندگی و تعداد مشترک به ازای هر کیلومتر تنها 2 مشترک حور دارند. دادگر ادامه داد: از لحاظ تعداد مشترکان برق در هر کیلومتر خراسان جنوبی کمترین میزان را در کشور دارد که این موضوع سبب شده سرویس دهی و خدمات مشکل تر و هزینهها بالاتر برود. وی اظهار داشت: با وجود چنین شرایطی، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و میز خدمت ضروری به نظر میرسید که از سالهای قبل برنامه ریزی شده بود اما اکنون تکمیل شده است. معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی عنوان کرد: برای 24 خدمتی که توسط شرکت برق استان انجام میشود در گذشته تفاهم نامههایی با دفاتر پیشخوان منعقد شده است اما اکنون خدمات به صورت کاملاً الکترونیکی و غیر حضوری انجام میشود. وی با تاکید بر اینکه درگاههای الکترونیکی خدمات رسانی به مردم باید برای همه در دسترس باشد تصریح کرد: در این زمینه میز خدمت الکترونیکی بر روی پورتال شرکت برق استان طراحی شد و خدمات به صورت کامل و جامع از این طریق ارائه میشود. دادگر اضافه کرد: در پورتال میز خدمت الکترونیک، خدماتی از قبیل خرید انشعاب برق، خدمات پس از فروش، خدمات صورتحساب و سایر خدمات به راحتی در دسترس مشترک قرار میگیرد و نیازی به مراجعه حضوری وی به شرکتهای برق نیست. وی گفت: همچنین خدماتی از جمله سامانه کنترل و نظارت پیمانکاران، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، برق خورشیدی برای متقاضیان، پیمانکاران و ناظران، سامانه جامع نظام پیشنهادات، راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری شکایات، سامانه ثبت و پیگیری پیشنهادات، ارائه خدمات به همکاران از جمله اتوماسیون اداری، سیستم جامع خدمات مشترکان و سایر در میز خدمت الکترونیکی شرکت برق استان تعبیه شده است. معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تاکید کرد: از این طریق هم مدت زمان ارائه خدمات و هم هزینههای مردم کاهش مییابد و از طرفی کیفیت خدمات نیز افزایش یابد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز هفته گذشته گفت: بر اساس سیاست وزارت نیرو مبنی بر الکترونیکی شدن قبض برق، از تیرماه فرآیند ارسال قبوض با روشهای الکترونیکی در استان آغاز میشود و از مهرماه قبض کاغذی چاپ نمیشود. محمد ابراهیم شرکا افزود: فرمت قبضهای برق با همان شکل سابق در سایت شرکت موجود است که مشترکان میتوانند از این طریق یا اپلیکیشن که بعد راه اندازی میشود آن را دریافت کنند. وی با تاکید بر اینکه قبضها حذف نمیشوند بیان کرد : برای دریافت قبض الکترونیکی چهار روش وجود دارد که ارسال کد *P *شناسه 13 رقمی قبض به شماره 5000160000، تماس با سامانه تلفنی 121، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق یا ارائه اطلاعات به مأموران قرائت کنتور از جمله این روشها است. 7557*6054
http://www.khorasan-online.ir/fa/News/159500/میزان-مراجعات-مردمی-به-شرکت-برق-خراسان-جنوبی-کاهش-یافت
|