پیام خراسان
مسئول اجرایی نمایشگاه کار دانشگاه فردوسی مشهد:
نمایشگاه کار، فرصتی برای جذب کارجویان در بازارکار است
يکشنبه 19 آذر 1396 - 7:56:43 PM
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
خراسان آنلاین - مسئول اجرایی نمایشگاه کار دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نمایشگاه کار فرصتی را فراهم می‌کند تا کارفرمایان و کارجویان به طورمستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار ‌کنند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محسن معتمدی در حاشیه دومین نمایشگاه کار دانشگاه فردوسی مشهد ، اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت مستقیم با پژوهش‌هایی که در دانشگاه انجام می شود و‌ نیازهای بازار در ارتباط است و آن‌ها را در یک جهت قرار می‌دهد.
وی افزود: شرکت‌ها و مرکز مختلفی در این نمایشگاه حضور دارند که با معرفی جایگاه‌های شغلی خود، اولویت‌های پژوهشی موردنیاز خود را برای دانشجویان و مسئولین دانشگاه مطرح‌ می‌کنند تا آنان با توجه به نیاز صنعت و جامعه، برای ورود به بازار کار آماده شوند. 
مسئول اجرایی نمایشگاه کار دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند تا کارفرمایان و کارجویان به طورمستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار ‌کنند تا افرادی که از فرستادن رزومه برای شرکت‌ها هراس دارند بتوانند ارتباط مستقیمی با منابع انسانی و شرکت‌ها داشته باشند تا در صورت نیاز در آن شرکت‌ها استخدام شوند.
معتمدی عنوان کرد: این نمایشگاه تنها مخصوص دانشجویان نیست، بلکه فارغ‌التحصیلان و کارجویان نیز می‌توانند در حوزه‌های مختلف شرکت‌ها و مراکز مختلف، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند؛ حتی دانش‌آموزان هم می‌توانند حداقل به جهت آشنایی با جایگاه ‌شغلی شرکت‌ها و برنامه‌هایی که دارند،می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در دومین نمایشگاه کار دانشگاه فردوسی 25 شرکت حضور دارند که 96 جایگاه شغلی خالی بین این شرکت ها وجود دارد که برای استخدام و جذب کارجویان در حال دریافت روزمه هستند. این 25 شرکت در 5 حوزه مختلف از جمله حوزه IT ، عمرانی، مکانیک ، تولید ، بازرگانی ،خدماتی و برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند.
مسئول اجرایی نمایشگاه کار دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اولین نمایشگاه کار در اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت روز جهانی کار در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد که در آن نمایشگاه، حدود 100 روزمه بین شرکت‌ها و کارجویان تراکنش انجام شد؛ تقریبا از 50 درصد آن رزومه‌ها، مصاحبه حضوری دعوت به عمل آمد؛ اما تنها حدود 10 تا 12 درصد روزمه‌ها موفق شدند به عنوان کارآموز و نیروی اصلی در آن شرکت‌ها استخدام شوند .
معتمدی یادآور شد: نمایشگاه کار فرصت مناسبی برای دانشجویان و افرادی که جویای کار هستند، محسوب می‌شود تا با شغل‌هایی که در آینده با آن مواجه می‌شوند، آشنا گردند. همچنین اگر قرار نیست در حال حاضر استخدام شوند، می‌توانند خود را در برنامه‌ای دو یا سه ساله برای شرکت به شغل مورد نظر آماده کنند
انتهای پیام

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/29223/نمایشگاه-کار،-فرصتی-برای-جذب-کارجویان-در-بازارکار-است
بستن   چاپ