پیام خراسان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی :
بازاریابی حلقه مفقوده در زنجیره تولید صنایع دستی خراسان جنوبی است
دوشنبه 20 آذر 1396 - 1:44:49 PM
خبرگزاری مهر - خراسان جنوبی
خراسان آنلاین - بیرجند-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه باید به دنبال نمایشگاه های دائمی در استان های توریستی برویم ، گفت: بزرگ ترین خلا تولید ما در زنجیره صنایع دستی بازاریابی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، داوود شهرکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صنایع دستی در استان خراسان جنوبی تنوع وتولید و محصول دارد و برخی از تولیدات در مقیاس کشوری و جهانی نیز شناخته شده است.
وی با بیان اینکه سنگ های قیمتی در حوزه قاین، فردوس و سه قلعه در کشور و نمایشگاه های جهانی شناخته شده و معروف است، افزود: صنایع دستی استان خراسان جنوبی می تواند بازار خوبی را در مقیاس کشوری داشته باشد لذا نباید تنها به بازارهای استان اکتفا کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر بازار خوبی برای این محصولات در کشور داشته باشیم می توانیم اشتغال ناشی از تجارت آن را نیز رشد دهیم، گفت: اگر بخواهیم تنها به استان محدود شویم طبیعتا نخواهیم توانست رشد کنیم و به توانمندی برسیم.
وی با بیان اینکه باید به دنبال نمایشگاه های دائمی در استان های توریستی برویم تا از این راه درآمدی نصیب تولید کنندگان استان شود، عنوان کرد: بزرگ ترین خلا تولید ما در زنجیره صنایع دستی بازاریابی است.
شهرکی با اشاره به اینکه متاسفانه در بحث بازاریابی صنایع دستی آنطور که باید کار نشده است، بیان کرد: تولید کنندگان صنایع دستی به تنهایی نمی توانند خود وارد بازار شوند زیرا توانمندی آن محدود است.
وی ادامه داد: باید شرکت هایی تجاری را در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی شکل دهیم و سایت هایی را طراحی کنیم که محصول استان را عرضه کند و بتوانیم بازار داخل و خارج از کشور ایجاد کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر بتوانیم در بخش بازاریابی و تجاری صنایع دستی را دنبال کنیم می توانیم در بحث ارز آوری و صادرات آن برای توریست های داخلی و خارجی فکر کرد، گفت: فرش دستی استان توسط شرکت های بسیار قوی تجاری در بازارهای جهانی ارائه می شوند.
وی با اشاره به اینکه شرکت های تجاری ای نیز در استان فعال و فرش استان را پیش فروش می کنند، افزود: اگر تجارت در کنار تولید و شرکت های بازاریابی قرار گیرد می تواند به رونق اقتصادی استان کمک شایانی کند.
شهرکی بیان کرد: خلا استان تنها تولید نیست بلکه متاسفانه ورود ثروت در استان از طریق بازارهای خارج از استان وجود ندارد.

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/29323/بازاریابی-حلقه-مفقوده-در-زنجیره-تولید-صنایع-دستی-خراسان-جنوبی-است
بستن   چاپ