پیام خراسان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:
پای هنرمندان به جشن انقلاب باز شود/ جذاب نبودن تبلیغات محیطی
سه شنبه 19 دي 1396 - 5:51:55 PM
خبرگزاری مهر - خراسان جنوبی
خراسان آنلاین - بیرجند- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تبلیغات محیطی جذاب نیست بر برگزاری متفاوت و مطلوب جشن‌های دهه فجر در چهل سالگی انقلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، احمد ملایی ظهر سه شنبه در جلسه کمیته فضاسازی و خدمات شهری ستاد دهه فجر بیرجند اظهار داشت: ستاد دهه فجر یک ستاد دائمی در کشور است که در پنج سطح در مراکز استان و شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز تشکیل می‌شود.
وی بیان کرد: کمیته فضاسازی و خدمات شهری که شهرداری مسئولیت آن را بر عهده دارد بسیار حائز اهمیت است چرا که ساختار فضای شهری را برای برگزاری جشن‌های دهه فجر آماده می‌کند.
ضرورت برنامه‌ریزی برای عدم تداخل برنامه‌های دهه فجر
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جنوبی بیان کرد: نکته مهم در برگزاری برنامه‌های دهه فجر اعلام به موقع برنامه‌ها به کمیته‌های مربوطه است چرا که مانع از تداخل برنامه‌ها می‌شود.
ملایی ادامه داد: اگر تداخل برنامه‌ها صورت گیرد صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان به لحاظ پوشش رسانه‌ای با مشکل رو به رو می‌شوند.
وی افزود: برنامه‌های دهه فجر در دو بخش عمرانی و فرهنگی اجرایی می‌شود که برنامه‌های عمرانی نیاز به ارجاع به کمیته‌ها ندارد ولی برنامه‌های فرهنگی مهم و عمومی باید به کمیته مربوطه اعلام شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: برخی از برنامه‌های فرهنگی نیز درونی سازمانی است که نیاز به ارجاع به کمیته ندارد.
بیان دستاوردهای انقلاب در تبلیغات شهری
ملایی ادامه داد: در تبلیغات شهری باید دستاوردها و پیشرفت‌هایی که انقلاب در 4 دهه گذشته داشته با طرحی نو مطرح شود چرا که هنوز برخی از افراد آشنایی کامل با دستاوردهای انقلاب ندارند.
وی یادآور شد: در زمینه نقص‌ها و کاستی‌ها نیز باید توضیح بدهیم که چه باید کرد و چگونه این نقص‌ها برطرف می‌شود.
شهردار بیرجند نیز در این جلسه گفت: کمیته‌های مختلفی برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی را برعهده دارند که یک کمیته، کمیته فضاسازی و خدمات شهری است.
محمد علی جاوید اظهار کرد: از آنجایی که شهرداری ظرفیت خوبی در این زمینه دارد مسئولیت کمیته فضاسازی شهر ی برای برگزاری جشن‌های دهه فجر به عهده شهرداری گذاشته شده است.
شهردار بیرجند بیان کرد: در سال‌های گذشته خیابان‌های اصلی بیرجند به 17 خیابان تقسیم و مسئولیت آذین بندی و تبلیغات در آن خیابان را یک اداره خاص بر عهده می‌گرفت.
جاوید ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کشور به نظر می‌رسد حضور مردم در جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب پررنگ تر از سال‌های قبل باشد و ادارات نیز باید تلاش خود را بر افزایش شور و نشاط مردم در این ایام داشته باشند و پیشنهاد ما بر این است که محیط اختصاصی دستگاه‌ها در اختیار خودشان باشند ولی محیط اصلی شهر و خیابان ها با شعارهای هماهنگ شده و با نام ستاد دهه فجر مطرح شود.
تبلیغات خیابانی نباید موجب ایجاد مشکلات ترافیکی شود
شهردار بیرجند گفت: البته تبلیغات خیابانی نباید موجب به وجود آمدن مشکلات بصری و ترافیکی در سطح شهر شود.
جاوید یادآور شد: هر اقدامی که در دهه فجر انجام می‌ دهیم به اسم دستگاه خودمان نباشد، بلکه با هم‌افزایی برنامه‌ها به نام ستاد دهه فجر که همه ادارات عضو آن هستند، مطرح شود.
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: شهرداری اقدام پسندیده‌ای در خصوص فضاسازی شهری انجام می‌دهد ولی تبلیغات در بنرها و بیلبوردها از لحاظ ترکیب بصری و هنری قابل توجه نیست.
مجید کریمیان اظهار کرد: گاه جلوه بصری تبلیغات از لحاظ کیفی به قدری پایین است که انجام با عجله آن مشهود است.
استفاده از ظرفیت هنرمندان در تبلیغات شهری
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: این درحالی است که در صورت ارتباط با جامعه هنری می‌توان طرح‌های با جذابیت بهتری در تبلیغات شهری داشت.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات شهری برای قشر جوان بسیار مهم است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم این گروه از جامعه را جذب کنیم نیازمند استفاده از هنر در عرصه تبلیغات در ایام دهه فجر هستیم.
کریمیان یادآور شد: در ایام دهه فجر بیان تاریخ انقلاب استان بسیار حائز اهمیت است چرا که برخی از جوانان از اتفاقاتی که در ایام انقلاب در خراسان‌جنوبی رخ داده، اطلاعی ندارند.

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/33439/پای-هنرمندان-به-جشن-انقلاب-باز-شود--جذاب-نبودن-تبلیغات-محیطی
بستن   چاپ