پیام خراسان
معاون فرماندار تربت حیدریه:
بزرگنمایی جایگاه مدیران دون شان روابط عمومی ها است
سه شنبه 10 بهمن 1396 - 12:48:54 PM
ایرنا - فرهنگی - خراسان رضوی
خراسان آنلاین - تربت حیدریه - معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تربت حیدریه با بیان اینکه بزرگنمایی جایگاه مدیران دون شان روابط عمومی ها است، گفت: وظیفه روابط عمومی معرفی مدیران با اخبار توخالی نیست.
تربت حیدریه - معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تربت حیدریه با بیان اینکه بزرگنمایی جایگاه مدیران دون شان روابط عمومی ها است، گفت: وظیفه روابط عمومی معرفی مدیران با اخبار توخالی و خالی از محتوا و اطلاعات نیست.
به گزارش ایرنا، مهدی ناصری روز سه شنبه در نشست مشترک با روابط عمومی ها افزود: وظیفه روابط عمومی ها معرفی خدمات دستگاه مربوطه به مردم منظور تنویر افکار عمومی و هچنین انتقال درخواست های مردم به مسوولان است.
وی همچنین به اعتراضات اخیر اشاره و اظهار کرد: شاید اگر پیشتر روابط عمومی ها ابهام زدایی می کردند و خدمات دستگاه های دولتی را برای مردم تبیین و نیز معرفی می کردند، جلوی بسیاری از مخاطرات و اعتراضات گرفته می شد.
رییس نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی منطقه تربت حیدریه (تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار) نیز در این نشست گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه رسمی ایران و به تعبیر مقام معظم رهبری دست بزن و نبض نظام جمهوری اسلامی ایران است .
علی اصغر افتاده در معرفی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: این سازمان فعالیت خود را از سال 1313 آغاز و اکنون در قالب 70 دفتر داخلی و 20 نمایندگی خارجی به تولید و نشر اخبار با طبقه بندی مطبوعاتی، ویژه و دوگانه می پردازد.
وی در ادامه به کارکرد فنی ایرنا در منطقه تربت حیدریه پرداخت و اظهار کرد: ظرف سه ماه اخیر واژه "تربت حیدریه" 1222 بار در سطح رسانه ها بکار برده شد که تنها 574 بار آن توسط دفاتر ایرنا تولید شده است.
وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت و مرکزیت تولید زعفران جهان در این منطقه، ظرف مدت یاد شده 1058 بار کلمه زعفران در رسانه ای مختلف بکار رفته که فقط 446 بار آن توسط ایرنا تولید و بازنشر شده است.
وی در ادامه ضمن انتقاد از تعامل ضعیف برخی روابط عمومی ها با رسانه های جمعی منطقه تربت حیدریه گفت: در حوزه اطلاع رسانی وضعیت خوبی نداریم که البته این منحصر به تربت حیدریه نیست.
افتاده افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نباید رسانه ها را مقابل خود بدانند، بلکه رسانه ابزاری برای توسعه همه جانبه منطقه و در کنار مدیران حرکت می کند.
وی همچنین به فضای اعتراض آمیز اخیر در کشور اشاره و اظهار کرد: اتفاقات اخیر حاوی یک پیام مهم بود و آن اینکه فضای مجازی قابل کنترل نیست.
افتاده افرود: گواه این ادعا آن است که با فیلتر کردن برخی کانال ها، فیلترشکن وارد فضای مجازی شد و همچنین شاهد تغییر نام برخی کانال ها و ادامه فعالیت آن ها بودیم.
وی اظهار کرد: شاید اگر دستگاه های اجرایی در معرفی خدمات خود با رسانه های جمعی تعامل بیشتری برقرار می کردند، شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نمی بودیم.
مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز گفت: در حالی که در کشور شاهد هستیم سطح اداری و سازمانی روابط عمومی ها روز بروز در حال افزایش است، اما در تربت حیدریه متاسفانه شاهد تنزل این جایگاه هستیم.
غلامرضا میری با بیان اینکه فرمانداری تنها در مناسبت های خاص نظیر انتخابات یا دهه فجر به سراغ روابط عمومی ها می رود ، افزود: البته این خود نشان می دهد که فرمانداری به اهمیت جایگاه روابط عمومی به خوبی واقف است.
وی گفت: در عین حال انتظار می رود زمانی هم که به افکارسنجی و بیان تحلیل شرایط نیاز است،سراغ روابط عمومی ها بروند.
میری همچنین از حاکمیت نگاه امنیتی برخی دستگاه های اجرایی انتقاد کرد که چرا به مسوولان روابط عمومی خود اجازه نمی دهند از امکانات اینترنت در راستای پیشبرد عملکرد دستگاه مربوطه بهره مند شوند.
رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان نیز در گزارشی اعلام کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان تربت حیدریه فعالیت خود را از سال 83 آغاز و اکنون دارای بیش از یک صد عضو است.
علی نیرویی افزود: برگزاری دوره های آموزشی، تشکیل کارگروه های تخصصی، برگزاری مراسم های ملی، مذهبی و هماهنگی از امور اولویت دار شورا به شمار می روند.
وی گفت: ارایه نقشی تاثیرگذار در اجرای بهتر امور برگزاری انتخابات سیاسی در قالب کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، برگزاری نشست های خبری مشترک مدیران شهرستان با خبرنگاران با هدف هم افزایی و تعامل بیشتر با اصحاب رسانه و تقویت مدیران روابط عمومی در شیوه گزارش نویسی و تولید محتوا در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمانها، از اقدامات ویژه ای بود که این شورا برنامه ریزی و اجرا کرده است.
نیرویی با بیان اینکه در طول 13سال فعالیت شورا تاکنون 40 همایش فصلی و بیش از 600 جلسه هیات رییسه تشکیل داده است، افزود: منهای بسیاری از مصوبات که به دلیل فقدان حمایت سازمان ها و نهادها به جهت نداشتن ردیف بودجه در این خصوص دارای بار مالی بوده است، در اجرای سایر مصوبات از توان و تخصص همکاران استفاده می شود.
وی در ادامه اظهار کرد: بخش عمده ای از کار روابط عمومی ها و رسانه های جمعی معرفی تربت حیدریه است که متاسفانه از سوی هر دو دچار کم کاری شده ایم.
نیرویی با بیان اینکه در جشنواره گردشگری که به تازگی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، محصولات تربت حیدریه در غرفه اردبیل عرضه شد، افزود: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم استان خراسان رضوی تنها با یک هتل و غرفه انگشتر و نگین به معرفی توانمندی های خود پرداخت.
در شهرستان تربت حیدریه پنج نشریه محلی، یک نشریه داخلی، 2 خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و نیز صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همچنین 2 پایگاه خبری فعال هستند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/37378/بزرگنمایی-جایگاه-مدیران-دون-شان-روابط-عمومی-ها-است
بستن   چاپ