پیام خراسان
پلاسکو؛ برندي که قيمت ندارد
يکشنبه 10 بهمن 1395 - 10:49:02 AM
ايرنا
خراسان انلاين- با وقوع اين حادثه، کاستي و ضعف هاي مشهودي مثل مديريت ضعيف ميداني در بحران ها و حوادث، کمبود تجهيزات و امکانات مقابله با حوادث، کم توجهي به مسائل مربوط به ايمني در ساخت و سازهاي شهري و روستايي مورد کندوکاو رسانه ها قرار گرفت. انتقاد از رفتار برخي شهروندان به هنگام وقوع حوادث ناگوار و سياسي کاري برخي رسانه ها که به تبعيت از طيف هاي مختلف سياسي در کشور، نگاه منصفانه و رويکرد بي طرفانه در انعکاس رويدادها را کنار مي نهند و برخي مسائل را بيشتر از آنچه بايد باشد و برخي را هم کمتر از حد انتظار و توقعات جامعه پوشش مي دهند، ديگر مباحثي بود که مورد توجه جامعه شناسان، مديران و آحاد جامعه قرار گرفت.
اگرچه به طور طبيعي، بيشترين حجم اخبار و گزارش هاي منتشرشده پس از وقوع اين فاجعه را فداکاري آتش نشانان شهيد و سرنوشت بازماندگان به خود اختصاص داد، اما در اين ميان، جسته و گريخته خبرهايي هم از تبعات مالي و اقتصادي اين حادثه براي بخش کسب و کار به ويژه صنف پوشاک به گوش رسيد؛ از جمله دستورات اکيد رئيس جمهوري به دستگاه هاي مسئول براي جبران خسارات واردشده به توليدي هاي مستقر در اين مرکز تجاري يا مساعدت ها و کمک هاي پيش بيني شده براي برقراري مستمري بيمه بيکاري کارگران و وام هاي بانکي يا تسهيلات ديگري که قرار است به صاحبان واحدهاي توليدي مستقر در اين مجتمع اختصاص يابد.
در خبرها داشتيم که حدود 600 ميليارد تومان لباس توليدشده براي عرضه به بازار شب عيد در اين واحدها انبار شده بود که در آتش سوزي از بين رفته است. از سوي ديگر گفته مي شود اکثر قريب به اتفاق واحدهاي خسارت ديده در اين حادثه را توليدکنندگان پوشاک و البسه شامل مي شوند. با توجه به آزردگي خاطر عموم اقشار جامعه از اين حادثه هولناک و حس ايجادشده در مردم که هر کسي به سهم خود مايل به ياري رساندن به اين عزيزان است، پيشنهاد مي شود کسبه اين مجتمع گردهم بيايند و با همفکري و هم افزايي و بهره گيري از ايده هاي برتر و منتخب، دست به دست هم دهند و کار مشترکي راه اندازند. بدين ترتيب، مي توان از برند پوشاک با عنوان پلاسکو رونمايي کرد که شايد از هر نماد و تنديسي موثرتر باشد يعني هم ياد و خاطره ايثارگران شهيدي که فداکارانه در اين راه جان باختند، سال هاي سال زنده خواهد ماند و هم تلنگري براي مديران شهري و رسانه ها خواهد بود که همواره ارتقاي ايمني و نظارت بر ساخت و سازها را پيش چشم داشته باشند و از همه مهم تر اين که در بازار مملو از برندهاي خارجي پوشاک در کشور، برندي سر بلند خواهد کرد که به همت مردم و دست اندرکاران مي تواند در مدت زماني کوتاه در زمره پرفروش هاي بازار جاي گيرد. البته شرط اصلي اين امر، توليد پوشاک باکيفيت به نحوي است که تنوع سلايق مشتريان را به ميزان حداکثري پوشش دهد. بدين نحو، مردمي هم که اين روزها خواهان حمايت از بازماندگان و خسارت ديدگان حادثه پلاسکو هستند، به طور حتم پاي کار خواهند آمد و با خريد لباس هاي اين توليدکنندگان و حمايت از اين برند خاص، به تقويت صنعت پوشاک داخلي ياري مي رسانند. اميد آن که اين صنعت تضعيف شده در سال هاي اخير که به دليل واردات انبوه و قاچاق انواع البسه، با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم مي کند، همچون ققنوسي که از ميان آتش بر مي خيزد، در راه تعالي و ارزش افريني بيشتر در جامعه و حوزه کارآفريني و اشتغال زايي موفقيت هاي اميدبخشي را رقم بزند.

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/5046/پلاسکو؛-برندي-که-قيمت-ندارد
بستن   چاپ