پیام خراسان
تبليغات در انتخابات بايد در جهت تحليل و تبيين مسائل باشد
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 8:54:36 AM
ايرنا
خراسان انلاين- سيد جواد حسيني در جلسه شوراي اداري شهرستان قوچان افزود: نحوه تبليغات و فرهنگ سياسي پس از انتخابات مي تواند برکات آن را به چالش بکشاند.
وي يکي از مدل هاي تبليغات در انتخابات را بازار تجاري عنوان و اظهار کرد: گاهي در انتخابات شعارهايي بيان شده که زمينه عملياتي نداشته و موجب آسيب رساندن به انتخابات مي شود.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري خراسان رضوي اضافه کرد: شعارهاي غير عملياتي در انتخابات انتظارات جامعه را باز مي کند در حاليکه منابعي براي پاسخ به آن نيست و اين مهم ممکن است موجب ايجاد سرخوردگي در جامعه شود.
حسيني با اشاره به مدل ستيزه جويانه در انتخابات که رقابت همراه با خشونت بوده و اگر در تبليغات استفاده شود آسيب زاست، ادامه داد: بايد تمامي نطق ها در راديو و تلويزيون به زبان رسمي کشور باشد که نبود آن موجب تضادهاي هويتي شده و برکات انتخابات را دچار چالش مي کند.
وي بيان کرد: در تبليغات انتخاباتي افراد دره اي عميق از مشکلات را نشان مي دهند که اين مهم کشور را طوري نمايان مي کند که توان حل مسائل را ندارد.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري خراسان رضوي يادآور شد: برخي در تبليغات خود جامعه را به دو قطب تقسيم مي کنند يکي حامل همه ارزشها، اخلاق ها و ايثارگري ها و ديگري حاوي ضد ارزشها و تهاجم و سازش که اين مهم نيز برکات انتخابات را از بين مي برد.
حسيني خاطر نشان کرد: انتخابات در کشور آثار و کارکردهاي بسياري دارد که اولين اثر آن تغيير و يا تثبيت قدرت به صورت مسالمت آميز است.
وي با بيان اينکه جامعه براي رشد و توسعه خود نيازمند رفاه، همگرايي، اتحاد، انسجام و وحدت است، افزود: يکي از کارکردهاي انتخابات ايجاد اتصال و وحدت در جامعه است.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري خراسان رضوي تاکيد کرد: هر جامعه براي اينکه از درون خود را در برابر آسيب هاي اجتماعي استحکام ببخشد نيازمند هويت سازي است که انتخابات به هويت و افتخار ملي افراد جامعه کمک مي کند.
حسيني با بيان اينکه افراد جامعه با آگاهي سياسي مي توانند امر به معروف و نهي از منکر و نقش خود را در جامعه ايفا کنند، گفت: انتخابات بستري است که مي تواند آگاهي سياسي افراد جامعه را افزايش دهد.
وي ادامه داد: اگر افراد بخواهند در جامعه در عرصه سياسي موثر باشند بايد ميل به فعاليت هاي نظام مند سياسي را افزايش دهند که انتخابات در قالب احزاب، گروهها و تشکلها اين ميل را افزايش مي دهد.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري خراسان رضوي يکي از راههاي توسعه در جامعه را تبديل قدرت به اقتدار دانست و افزود: يکي از ويژگي هاي انتخابات تغيير قدرت به اقتدار است و جوامعي که قدرت خود را با حق پيوست مي زنند استقرار مي يابند.
حسيني تاکيد کرد: انتخابات قدرت نرم جامعه را افزايش داده و جامعه اي که قدرت نرم بالايي دارد در برابر تهديدات خارجي واکسينه مي شود.
وي افزايش غرور ملي و نشاط سياسي را از کارکردهاي انتخابات دانست و افزود: برگزاري 36 انتخابات، مشارکت بالاي مردم در آن و برگزاري آزادانه و رقابتي آن دلايلي است که انتخابات را موجب مباهات و فخر کشور کرده است.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري خراسان رضوي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در انتخابات بايد حواسمان باشد تا کارکرد مناسبي داشته باشد، تاکيد کرد: اگر در انتخابات دقت نکرده و آن را با سلامت و امنيت برگزار نکنيم چه بسا کارکرد مناسب خود را نداشته و به کارکردي نامطلوب تبديل شود.
حسيني سلامت انتخابات را يکي از استراتژي هاي نظام در برگزاري آن با کارکرد مناسب دانست و افزود: ساماندهي 75هزار نيروي غير رسمي در خراسان رضوي براي چهار هزار و 800 شعبه و بيش از 9 هزار صندوق ثابت و سيار اخذ راي بر اين مهم دلالت دارد.
وي تاکيد کرد: برگزاري انتخابات با گستردگي بالا در کشور سختي هاي زيادي دارد اما در جمهوري اسلامي ايران به علت تکرار اين مهم نه تنها سختي که مشکلي در برگزاري با سلامت آن نداريم.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري خراسان رضوي ادامه داد: در جمهوري اسلامي در هر انتخابات نقص هاي گذشته رفع مي شود و انتخابات سال 96 از تمامي انتخاباتهاي گذشته سالم تر برگزار شده است.
حسيني از امنيت براي دومين استراتژي نظام در انتخابات نام برد و افزود: بسيار خرسنديم که در جمهوري اسلامي انتخاباتي با حجم وسيع در کشور بدون حتي موردي مشکل امنيتي برگزار مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه عزتمندي ايران اسلامي در خارج از مرزها به خوبي ديده مي شود، گفت: در بسياري از کشورها وابستگي به نظام سلطه مشهود است در حاليکه در کشور به راحتي با ترويج خط مقاومت و شهادت نظام سلطه زير سوال است.
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استانداري خراسان رضوي خاطر نشان کرد: در برخي کشورها ديده مي شود تنها 30 يا 40 درصد مردم در انتخابات مشارکت دارند در حاليکه در ايران در عرصه ملي 73.5 درصد و در پهنه اين استان 77.5 درصد و در شهري همچون قوچان 90 درصد مشارکت مردمي را در انتخابات شاهد بوديم.
حسيني با بيان اينکه در تبليغات انتخاباتي از ايجاد اشتغال، مبارزه با فساد و فقرزدايي سخن به ميان آمد و به درستي مطرح شد تاکيد کرد: امروز بايد اين مشکلات اساسي را در فرصت پيش آمده رفع کنيم.
وي ادامه داد: در دولت تدبير و اميد فرصت شغلي از 20 ميليون و 600 هزار نفر به 23 ميليون تبديل شد که جامعه در حال حاضر خواهان رسيدن آن به عدد 27 ميليون است که بايد دست به دست هم دهيم و کار کنيم تا اين مهم محقق شود.

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/5740/تبليغات-در-انتخابات-بايد-در-جهت-تحليل-و-تبيين-مسائل-باشد
بستن   چاپ