پیام خراسان
استاندار خراسان رضوی:
رسالت روابط عمومی حفظ اعتماد دو طرفه مسئولان و دولت است
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 12:38:40
ایرنا - سیاسی - خراسان رضوی
خراسان آنلاین - مشهد- استاندار خراسان رضوی کفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی می باشد و در این راستا بزرگترین رسالت تشکیلات روابط عمومی نیز حفظ اعتماد دو طرفه بین مسئولان و مردم است.
علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت "روز ارتباطات و روابط عمومی" افزود: ارتقا فرهنگ خدمت صادقانه و کار و تلاش برای مردم رسالت روابط عمومی است. یکی از مهمترین وظایف هر سازمان اطلاع رسانی شفاف است و در این بخش روابط عمومیها مسئولیت تخصصی برعهده دارند.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از اتحاد، همدلی، خودباوری و آرامش به عنوان یک نیاز اصلی و مهم در حوزه روابط عمومی تحقق می یابد. برای موفقیت یک سازمان یکی از مهمترین شروط همراه داشتن مردم و آگاه کردن آنها با فعالیت های انجام شده است. روابط عمومیها می توانند این ظرفیت را ایجاد کنند و مردم را نسبت به اقدامات سازمان هم توجیه و هم مطلع نمایند.
استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از الزامات برخورداری مردم از امید، نشاط و خودباوری آن است که بدانند فرزندان این ملت در دستگاههای اجرایی چه اقداماتی انجام می دهند و از عملکرد هر دستگاه اطلاع داشته باشند.
وی یکی از ضعفهای بزرگ دستگاههای اجرایی را فقدان اطلاع رسانی مناسب از اقدامات مفید و ظرفیتهای ایجاد شده در نظام ذکر و بیان کرد: مردم از بسیاری از خدمات صورت گرفته در حوزه گاز، آب، صنعت، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان اطلاع ندارند و این ضعف بزرگ روابط عمومی دستگاههای اجرایی است.
رشیدیان افزود: بر اساس مصوبه بودجه امسال اجازه داده شده یک درصد اعتبارات هزینه ای دستگاهها در حوزه اطلاع رسانی روابط عمومی هزینه شود.
وی در ادامه همچنین گفت: برخی تلاش می کنند انتقاد و ضدیت خود با دولت و عرصه سیاسی را با تاختن به ارزشهای دینی بیان کنند.
روابط عمومی باید بر این شرایط فائق آید، بتواند بر خودباوری ملی بیافزاید و به مردم نشان دهد که خادمان آنان در دستگاه اجرایی عشق به خدمت و پیشرفت کشور دارند. در جامعه ما نکات منفی بیشتر از نکات مثبت ترویج می شود و در این شرایط روابط عمومی و رسانه باید به دنبال برجسته سازی ظرفیتها باشند.
استاندار خراسان رضوی افزود: این کار نیازمند شناسایی قوانین، نوآوری، فکر و اندیشه و بهره گیری از ظرفیتهای فناوری و بهره وری است. به منظور بهتر شدن اقدامات باید بتوانیم کارهایمان را در معرض افکار عمومی قرار دهیم، بازخوردهای آن را بگیریم و روابط عمومیها می توانند در این بخش یک مشاور خوب و امین برای دستگاهها باشند و در تصمیم سازی نقش موثری ایفا کنند.
وی ادامه داد: شفافیت اطلاع رسانی، پرهیز از پوشاندن اخبار به ویژه در حوزه مزایده ها، جلوگیری از رانتخواری و ویژه خواری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار داشته باشند. باید ظرفیتی را ایجاد کنیم که مردم از گردش آزادانه اخبار و ظرفیتها در دستگاههای اجرایی مطلع باشند، اطلاعات را در چارچوب قانون در اختیارشان قرار دهیم و جلوی سوءاستفاده های احتمالی را بگیریم.
رشیدیان گفت: همچنین باید فرهنگ کار، تلاش و فرهنگ سازمانی در دستگاههای اجرایی ارتقا یابد که این توسط روابط عمومی قابل انجام است.
27 اردیبهشت "روز ارتباطات و روابط عمومی" نامگذاری شده است.
7489/1858

http://www.khorasan-online.ir/fa/News/59416/رسالت-روابط-عمومی-حفظ-اعتماد-دو-طرفه-مسئولان-و-دولت-است
بستن   چاپ