پذیرش دانشجوی پسادکترا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 15:05:21
خراسان آنلاین - نخستین فراخوان جذب دانشجوی پسا دکترا داخل دانشگاه سال 97 دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این فراخوان در 19 فیلد تحقیقاتی و با حمایت مالی این معاونت منتشر شده است و داوطلبان واجد شرایط تا 24 خرداد مهلت دارند با مراجعه به (http://v-research.mums.ac.ir ) نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی اقدام نمایند.
وی ادامه داد: مدل سازی در حوزه سلامت، بیماری عروق کرونر، بررسی اثرات برخی گیاهان دارویی و فراورده های گیاهی بر روی مدل رت تیروتوکسیک، بررسی اثرات برخی مواد گیاهی و صمغ ها بر روی حافظه در مدل کم کاری تیروئید و اختلال حافظه در رت دیابتی، بررسی اثرات پاره ای از گیاهان و فراورده های گیاهی بر دیابت در رت دیابتی شده با استرپتوزوسین، ارتباط الکتروکاردیوگرام و بیومارکرها، ، روانپزشکی، پزشکی مولکولی، تغذیه، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، علوم تغذیه، بیوشیمی و رشته های هم زمینه، دیابت – سندرم متابولیک– کانسر تیروئید، سلول درمانی و ایمونولوژی، پزشکی بازساختی و مهندسی بافت، طراحی و سنتز مهار کننده های آنزیم HTLV-1 پروتئاز، تولید و ارزیابی بالینی پروتئین های ضد باکتریایی، ارزیابی خطر مواد سمی در مواد غذایی-سم شناسی سلولی مولکولی ترکیبات موثر بر روی قلب و عروق، Biomarkers/drug discovery in colorectal cancer (In vitro; In vivo; clinical studies)، سرطان،فیزیولوژی و فارماکولوِژی، گیاهان داروئی، التهاب، توکسیکولوژی، بیومکانیک قرنیه - ساخت و پروتزهای قرنیه، شیمی دارویی(دارورسانی هدفمند)، متابولومیکس، از جمله فیلدهای تحقیقاتی این فراخوان محسوب می شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دوره پسادکتری دوره‌ای است موقت و معین (حداقل یک سال و حداکثر دو سال) که برای انجام فعالیت‌های پژوهشی به منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی و ضرورت‌ تحقیقات مستقل برای متقاضی گذراندن این دوره و در حوزه مرتبط با تخصص وی ایجاد می‌شود.
تفقدی خاطرنشان کرد: داشتن مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) مورد قبول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری که بیش از یکسال از تاریخ اتمام تعهدات قانونی و یا سه سال از تاریخ اخذ مدرک Ph.D. نگذشته باشد و داشتن حداقل سه مقاله علمی نمایه شده ISI بعد از تاریخ شروع به تحصیل به عنوان دانشجوی Ph.D. و به عنوان نویسنده اول یا مسئول، برخورداری از صلاحیت‌های عمومی و عدم منع قانونی برای فعالیت به عنوان دانشجو و انتخاب یکی از اساتید واجد شرایط جدول اعلام نیاز از جمله شرایط داوطلبان به شمار می رود.